PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plWiadomościBankowy marketing doświadczeń – o tym jak małe rzeczy robią wielką różnicę

Bankowy marketing doświadczeń – o tym jak małe rzeczy robią wielką różnicę

Wiadomości 10.01.2013 (12:51)

Wyobraź  sobie, że spieszysz się do banku zrealizować ważny przelew. Niedługo zamykają oddział jednak powinieneś zdążyć Docierasz na dwie minuty przed zamknięciem, ale pracownik zamyka już drzwi. Wskazuje na zegarek rozkładając bezradnie ręce.


Dlaczego więc nie rozważyć otwierania placówki banku 10 minut przed i po ustalonym czasie? Tak jak zrobił to Commerce Bank w ramach budowania wizerunku „najbardziej komfortowego banku Ameryki”.

Może pączka albo kawy? – pyta oczekujących w kolejce klientów inny bank. Albo te róże. Bukiety świeżych róż dostarczane do placówki banku bez względu na porę roku. Zamysł ten jest natury czysto estetycznej. Lecz czy aby na pewno?

Banki, które na początku lat 80. ubiegłego wieku zaczęły konkurować estetyką, czy szerzej atmosferyką miejsca, osiągnęły przewagę konkurencyjną. Dziś to już nie wystarczy. Współcześnie do klienta trafia bardziej wyrafinowany przekaz – futurystyczna aranżacja wnętrz, ekrany doktykowe, masaże ramion i szyi (event zorganizowany przez Deutsche Bank Przyszłości – Die Deutsche Bank der Zukunf). Obecnie placówki bankowe mogą być bankiem, kawiarnią i sklepem w jednym.

Przykład? ING Direct Café. Bank-kawiarnia, którego główną ideą jest serwowanie kawy. Oddział chce w ten sposób zachęcić potencjalnego klienta do wejścia, aby następnie zaangażować go w rozmowę na temat finansów. Pracownicy ING Direct Café są nie tylko kelnerami, ale też sprzedawcami produktow finansowych banku. W pierwszym roku od otwarcia kawiarnia ING w Nowym Yorku zarobiła ponad 200 mln dolarów na rachunkach oszczędnościowych i pożyczkach. Taki kawowy biznes.

I to nie koniec zabawnych historii. Dostaliście kiedyś w banku lizaka, hot-doga albo sucharka dla waszego czworonoga? Może zaskoczył was deszcz gdy byliście w banku i pracownik ofiarował się odprowadzić was do samochodu pod parasolem? – Nie? W Commerce Bank takie zachowania są na porządku dziennym.

Lub może byliście świadkiem wydarzenia gdy ktoś przynosi kilkaset złotych drobnych w słoiku i zamienia na banknoty? Albo gdy dzieciak publicznie rozbija świnkę-skarbonkę?
– Też nie? Takie sceny można zobaczyć przy Penny Arcade. Jest to urządzenie wprowadzone przez Commerce Bank zamieniające bilon na pieniądz papierowy. Bez prowizji.

Przytoczone banki są przykładem bezprecedensowych sukcesów u podłoża których leżą detale związane z obsługą klienta. Adaptacja marketingu doświadczeń w sektorze usług finansowych oznacza większą dbałość o emocjonalną stronę doświadczeń klienta. Zależy to nie tylko od kultury w organizacji, ale przede wszystkim od inteligencji emocjonalnej jej pracowników. Sugeruje się, że poziom inteligencji emocjonalnej personelu determinuje stopień wykorzystania kapitału intelektualnego w firmie, wpływa na wydajność pracy, a tym samym na zyski firmy.

W dobie innowacji telekomunikacyjnych umożliwiających realizowanie operacji finansowych za pośrednictwem internetu czy telefonu dbałość o „ludzki” wymiar transkacji zyskuje na znaczeniu. Usługi bankowe powinny być współcześnie nie tylko hi-tech (na wysokim poziomie technologicznym, innowacyjnym), ale także hi-touch (tzn. powinny uwzględniać elementy emocjonalne kontaktu klienta z firmą, w tym subiektywne wrażenia i odczucia nabywcy).

Dzięki ukierunkowaniu na klienta Bank Wachovia odnotowuje wysokie notowania satysfakcji swoich nabywców. Zamiast przyspieszać procedury bank zachęca pracowników, żeby zwolnili obsługę klienta, poświęcając indywidualnej osobie więcej atencji i rezerwując dlań większą ilość czasu.

Również ING Direct dba o emocjonalną stronę doświadczeń klientów co znajduje odzwierciedlenie w wysokim wskaźniku Net Promoter Score na poziomie około 60%. NPS określa odsetek klientów pozytywnie zaangażowanych emocjonalnie, skłonnych wykazywać zachowania lojalnościowe, jak również przekazywać rekomendacje o firmie. Nic zatem dziwnego, że bank pozyskuje znaczy odsetek klientów (41%) poprzez word-of-mouth (z polecenia innych osób).

Analiza wpływu emocjonalnych doświadczeń klienta na wizerunek i zyski firmy oraz możliwości wykorzystania koncepcji marketingu doświadczeń w różnych branżach opisano w książce dr Iwony Skowronek pt. „Marketing doświadczeń. Od doświadczeń klienta do wizerunku firmy”, która ukazała się nakładem wydawnictwa Poltext.


Źródło: SGH

2013-01-10
Redakcja PRNews.pl

Sprawdź także:

a 0 Finał jubileuszu 100-lecia Esbanku Banku Spółdzielczego
20.12.2025 (23:17) – informacja prasowa

Finał jubileuszu 100-lecia Esbanku Banku Spółdzielczego

Dobiega końca wyjątkowy dla ESBANKU Banku Spółdzielczego rok jubileuszu 100-lecia działalności. Świętowanie 100 lat …

a 0 PKO BP otworzył oddział w centrali. Sprzedaje produkty i prezentuje przy okazji dzieła sztuki
20.12.2025 (23:14) – informacja prasowa

PKO BP otworzył oddział w centrali. Sprzedaje produkty i prezentuje przy okazji dzieła sztuki

19 grudnia PKO Bank Polski otworzył oddział 26 w centrali banku przy ul. Świętokrzyskiej 36. W nowym oddziale …

a 0 PZU i Bank Pekao kontynuują prace nad reorganizacją Grupy PZU. "Musimy dać sobie więcej czasu"
20.12.2025 (23:08) – informacja prasowa

PZU i Bank Pekao kontynuują prace nad reorganizacją Grupy PZU. "Musimy dać sobie więcej czasu"

PZU SA i Bank Pekao SA uzgodniły zmiany w Term Sheet, czyli dokumencie ustalającym zasady współpracy obu spółek …

a 0 Vienna Life z cetyfikatem Friendly Workplace 2025
20.12.2025 (21:01) – informacja prasowa

Vienna Life z cetyfikatem Friendly Workplace 2025

Vienna Life otrzymała tytuł Friendly Worplace 2025. Kapituła doceniła sposób, w jaki młoda organizacja zbudowała …

a 0 Rzecznik Finansowy opublikował podsumowanie 2025 r. i przedstawił prognozy na 2026 r.
20.12.2025 (21:00) – informacja prasowa

Rzecznik Finansowy opublikował podsumowanie 2025 r. i przedstawił prognozy na 2026 r.

Biuro Rzecznika Finansowego przygotowuje się do kolejnego poszerzenia zakresu możliwości pomocy obywatelom. Po …

a 0 PKO Bank Polski otworzył przedstawicielstwa w Szwecji i na Litwie
20.12.2025 (20:57) – informacja prasowa

PKO Bank Polski otworzył przedstawicielstwa w Szwecji i na Litwie

PKO Bank Polski uruchomił przedstawicielstwa w Szwecji i na Litwie. Bank chce, aby w okresie realizacji strategii, …

PRNews.pl

Zobacz również

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czytelnik zwrócił uwagę redakcji na problem, który…

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut uruchamia w Polsce usługę „Mobile Plans”,…

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

Choć wydawało się, że głośne spory o…

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Dwaj analitycy Bankier.pl – Krzysztof Kolany oraz…

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

Od 1 marca 2026 r. BNP Paribas…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

daria owocna:

Nie tylko oni mają problem ;) Jestem starsza, a też ciężko z kasą …

śr., 17 gru 2025 (14:38) • Jak Gen Z radzi sobie z dorosłością? 1/3 z nich już ma długi

avatar komentującego

MalmoMind:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

MalmoMind:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców