PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plWiadomościRola CRM w bankach jest bardzo ważna

Rola CRM w bankach jest bardzo ważna

Wiadomości 09.01.2013 (08:11)

Bank BGŻ wdrożył nowy CRM – system umożliwiający bardziej efektywne prowadzenie procesów pozyskiwania klientów, sprzedaży i obsługi. O szczegółach wdrożenia opowiadają Andrzej Sieradz, wiceprezes Banku BGŻ odpowiedzialny za obszar IT oraz Dariusz Żurakowski, dyrektor Departamentu Business Intelligence.


Wojciech Boczoń, PRNews.pl: Co to dokładnie jest CRM i dlaczego jest tak ważny?

Andrzej Sieradz, wiceprezes Banku BGŻ odpowiedzialny za obszar IT:CRM (ang. Customer Relationship Management) to element strategii przedsiębiorstw, polegający na dbałości o relacje z klientami. Oznacza to koncentrację na takim prowadzeniu działalności, aby klient był zawsze na pierwszym miejscu. To podejście wspierane jest przez systemy informatyczne CRM. Innymi słowy, są to systemy umożliwiające prowadzenie procesów pozyskiwania klientów, sprzedaży i obsługi w sposób przyjazny, efektywny i nastawiony na satysfakcję klienta. Mamy nadzieję, że w przyszłości przełoży się na budowanie i zacieśnianie relacji z nim.

Dariusz Żurakowski, dyrektor Departamentu Business Intelligence.:CRM jest niezbędny w każdym przedsiębiorstwie współpracującym z wieloma klientami. Świetnym przykładem jest bank, który pomaga klientom zarządzać ich finansami, zabezpieczać przyszłość, realizować plany i marzenia. Jest więc instytucją, z którą klienci powinni nawiązywać bliskie i długotrwałe relacje. Rola CRM w bankach jest zatem szczególnie ważna.

Dlaczego Bank BGŻ zdecydował się na wdrożenie takiego systemu? Jak to się przełoży na dalsze działania banku?

AS: Jest to przede wszystkim ważny element naszej strategii. Naszym działaniom przyświeca motto: Bank BGŻ dobrze służy ludziom”, co w życiu codziennym przekłada się na szukanie odpowiednich rozwiązań i dobranych do indywidualnych potrzeb klienta. CRM pomoże nam jak najlepiej spełnić ich oczekiwania, jak również wzmocnić relacje z klientami.

DŻ: Dzięki CRM lepiej będziemy zarządzać relacjami z naszymi klientami, a skierowana do nich oferta będzie jeszcze lepiej odpowiadać na ich potrzeby.

Jaka jest praktyka rynkowa – czy inne banki też mają tego typu systemy?

AS: Bank nastawiony na długoterminową współpracę z klientem, musi dysponować narzędziem wspierającym zarządzanie relacjami z nim. Tego typu rozwiązania funkcjonują pod różnymi postaciami w większości banków.

DŻ: Jednak my możemy pochwalić się tym, że nasz nowy CRM jest jednym z najnowocześniejszych rozwiązań na rynku. Wybrany przez nas system sprawdził się w kilkuset wdrożeniach na całym świecie. Zainwestowaliśmy w rozwiązanie pewne, a jednocześnie na tyle elastyczne, że umożliwi nie tylko realizację obecnych założeń, ale również łatwo będzie je w przyszłości rozwijać i rozszerzać o nowe funkcjonalności.

Na jakie bank liczy zyski, profity w związku z wdrożeniem takiego systemu?

AS: Korzyści z wdrożenia CRM odniosą wszyscy – klienci, pracownicy i akcjonariusze. Również procesy związane z obsługą klientów mogą być realizowane efektywniej i sprawniej dzięki CRM. Jest to możliwe dlatego, że mnóstwo informacji o kliencie jest gromadzonych w jednym systemie. Natomiast nadrzędną korzyścią są dla nas bliskie, długotrwałe i obustronnie korzystne relacje z naszymi klientami, zarówno obecnymi jak i przyszłymi.

DŻ: Najszybciej korzyści zauważymy w obszarze zarządzania kampaniami sprzedażowymi. Dzięki znacznie większej automatyzacji procesów kampanijnych w CRM, możemy prowadzić więcej i bardziej spersonalizowanych kampanii. W konsekwencji oferta kierowana do każdego klienta jest możliwie najlepiej dobrana do jego potrzeb i możliwości.

Co ten system oznacza dla klientów?

AS: Klienci zyskają lepiej dopasowaną ofertę do ich potrzeb, oczekiwań i możliwości, a także lepszą obsługę. Dzięki gromadzonej wiedzy o kliencie, system CRM będzie wspierał proces ofertowania i sprzedaży na każdym jego etapie. Możliwość współdzielenia informacji o klientach i podejmowanych wobec nich działaniach jest ważną zaletą wdrożonego systemu.

DŻ: Inną ważną korzyścią jest fakt, że jeśli klient rozmawia na temat oferty z różnymi pracownikami, w różnych oddziałach oraz różnymi kanałami (telefonicznie, e-mailem, czy osobiście), to każdy doradca ma dostęp do kompletu danych, łącznie z historią kontaktów klienta z innymi doradcami. Dodatkowo, dzięki CRM, skrócimy czas obsługi, gdyż doradca w jednym systemie będzie mógł sprawdzić większość potrzebnych informacji, zaplanować kolejne spotkanie, czy przedstawić ofertę produktów klientowi.

Jaka jest skala projektu i czas wdrożenia tego rozwiązania?

DŻ: Przygotowanie i planowanie projektu rozpoczęło się jeszcze w 2010 roku. Sam projekt ruszył pod koniec listopada 2011 roku. Podczas kolejnych etapów brało w nim udział ponad 100 osób, zarówno z banku, jak i ze strony dostawców. Głównymi partnerami wdrożenia były firmy Accenture, Pivotal Polska oraz Predictive Solutions. Poza tym kilka firm było zaangażowanych w prace po stronie integracji i interfejsów do istniejących systemów, m.in. Infovide Matrix i Softax. Rolę integratora pełniło Accenture. Projekt rozwijał się bardzo szybko i już w maju bieżącego roku rozpoczęły się testy systemu.

Dzięki wielkiemu zaangażowaniu mieszanego zespołu, złożonego z pracowników banku i naszych dostawców, udało się go zakończyć z sukcesem w ciągu 8 miesięcy. W rezultacie, w sierpniu ruszył pilotaż gotowego rozwiązania w wybranych oddziałach i Centrali. Z końcem listopada wszystkie oddziały w całej Polsce korzystały już z gotowego systemu. W grudniu udostępniliśmy system w naszych centrach korporacyjnych.

AS: Jest to z pewnością jedno z największych wdrożeń CRM w Polsce. System jest obecnie wykorzystywany przez ponad 4 tysiące osób w blisko 400 lokalizacjach na terenie kraju. Dostarczenie tak szerokiej funkcjonalności i udane jej wdrożenie w ciągu niecałego roku było wielkim wyzwaniem. Dzisiaj możemy pochwalić się sukcesem i czerpać korzyści z wdrożonego systemu. Nie osiadamy jednak na laurach i już planujemy dalszy rozwój systemu w kolejnych latach.

Dziękuję za rozmowę.

Rozmawiał Wojciech Boczoń

2013-01-09
Redakcja PRNews.pl

Sprawdź także:

a 0 ING z nową kampanią skierowaną do przedstawicieli pokolenia Z
23.12.2025 (06:53) – informacja prasowa

ING z nową kampanią skierowaną do przedstawicieli pokolenia Z

ING Bank Śląski ruszył z kampanią skierowaną do przedstawicieli pokolenia Z, w której pokazuje jak ważne jest …

a 0 Podczas wyjazdów na święta wezwań z assistance jest o 30% więcej.
23.12.2025 (06:49) – informacja prasowa

Podczas wyjazdów na święta wezwań z assistance jest o 30% więcej.

Pierwsze opady śniegu co roku powodują ogromne utrudnienia dla kierowców. Opony niezmienione na zimowe w połączeniu …

a 0 Pekao finansuje kolejny projekt w elektroenergetyce, kredytuje Grupę ZE PAK
23.12.2025 (06:48) – informacja prasowa

Pekao finansuje kolejny projekt w elektroenergetyce, kredytuje Grupę ZE PAK

Bank Pekao S.A. uczestniczy w finansowaniu konsorcjalnym, w formule project finance, budowy bloku gazowo-parowego …

a 0 Rynek pożyczkowy w Polsce - listopad 2025. Dane potwierdzają rygorystyczną politykę zarządzania ryzykiem
23.12.2025 (06:47) – informacja prasowa

Rynek pożyczkowy w Polsce - listopad 2025. Dane potwierdzają rygorystyczną politykę zarządzania ryzykiem

Liczba udzielonych pożyczek w listopadzie wyniosła 0,41 mln szt., a ich średnia wartość to 4,460 zł – wynika z …

a 0 BOŚ w ramach konsorcjum udzielił kredytu dla zakładów PESA z Bydgoszczy
23.12.2025 (06:41) – informacja prasowa

BOŚ w ramach konsorcjum udzielił kredytu dla zakładów PESA z Bydgoszczy

Bank Ochrony Środowiska aktywnie włącza się w rozwój produkcji najnowszej generacji środków transportu publicznego …

a 0 PKO BP podpisał umowę finansowania konsorcjalnego z Carmistin The Food Company
23.12.2025 (06:38) – informacja prasowa

PKO BP podpisał umowę finansowania konsorcjalnego z Carmistin The Food Company

PKO Bank Polski Oddział w Rumunii podpisał umowę finansowania konsorcjalnego z Carmistin The Food Company, jednym z …

PRNews.pl

Zobacz również

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czytelnik zwrócił uwagę redakcji na problem, który…

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut uruchamia w Polsce usługę „Mobile Plans”,…

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

Choć wydawało się, że głośne spory o…

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Dwaj analitycy Bankier.pl – Krzysztof Kolany oraz…

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

Od 1 marca 2026 r. BNP Paribas…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

daria owocna:

Nie tylko oni mają problem ;) Jestem starsza, a też ciężko z kasą …

śr., 17 gru 2025 (14:38) • Jak Gen Z radzi sobie z dorosłością? 1/3 z nich już ma długi

avatar komentującego

MalmoMind:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

MalmoMind:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców