Ponad 11 tysięcy komentarzy fanów, prawie 4000 razy kliknięty przycisk „Lubię to” pod postami i aktywność przez całą dobę – Kredyt Bank podsumowuje rok obecności na Facebooku.
Profil Kredyt Banku na Facebooku został uruchomiony 18 maja 2011 roku jako istotny element nowej strategii komunikacyjnej banku związanej z jego nowym pozycjonowaniem „Finanse z zasadami”. Przyjęty standard od samego początku zakładał godzinny czas reakcji na posty fanów przez cały tydzień, niezależnie od pory dnia.
– Jesteśmy świadomi, że media społecznościowe dzieją się cały czas. Dlatego jednym z podstawowych założeń w prowadzeniu naszego fan page’a jest stała moderacja – 24 godziny na dobę przez 7 dni w tygodniu. Niezależnie od pory zadania pytania, fan może liczyć na szybką odpowiedź. – mówi Ewa Krawczyk z Biura PR Kredyt Banku. – Miło nam zauważyć, że tego typu podejście, które było stosunkowo nowatorskie rok temu, bardzo powoli staje się standardem.
Obecnie fan page Kredyt Banku jest dziesiątym pod względem liczby fanów wśród profili bankowych. Jednak jego największą siłą jest mocno zaangażowana społeczność, dzięki której profil może pochwalić się liczbą interakcji z fanami porównywalną do największych fan page’y branży bankowej. Od momentu jego uruchomienia odnotowano ponad 11 tysięcy komentarzy fanów czy 4000 kliknięć przycisku „Lubię to”. Profil Kredyt Banku został również kilkukrotnie klasyfikowany w czołówce najbardziej angażujących fan page’y w Polsce w zestawieniach Socialbakers. Zaangażowanie na fan page’u było również wielokrotnie odnotowywane przez Sotrender, który plasował go w czołówce najbardziej angażujących profilu bankowych w serwisie Facebook.
– Przez ostatni rok na fan page’u Kredyt Banku powstała silna społeczność ambasadorów marki. Dowodzą tego liczby – mamy jedenastu fanów, których aktywność notowaliśmy średnio przynajmniej raz na tydzień. Rekordzista był aktywny przez 154 dni, a niektórzy z fanów wygenerowali ponad 700 komentarzy, co ważne, bardzo przychylnych marce – mówi Anna Robotycka, Partner Zarządzający agencji faceADDICTED zapewniającej obsługę banku w mediach społecznościowych.
W trakcie ostatniego roku na fan page’u zostały zorganizowane 4 konkursy duże konkursy. Najważniejszym elementem większości z nich było budowanie zaangażowania i relacji oraz stwarzania pretekstu do dyskusji z marką. Takie podejście zwróciło się jednymi z największych przyrostów liczby fanów w branży w trakcie ich trwania.
– W trakcie jednego z konkursów, prowadzący profil Kredyt Banku wygenerowali ponad połowę komentarzy w całej polskiej branży bankowej obecnej na Facebooku. Jest to najlepszym dowodem na to, że bank wchodzi w interakcje ze swoimi fanami, samemu również angażując się w dyskusje – mówi Jan Zając, CEO Sotrender, platformy zapewniającej monitoring mediów społecznościowych.
Jednak fani Kredyt Banku mogą liczyć nie tylko na rozrywkę, ale również na fachową poradę. Jedna z aplikacji – „Ekspert Hipoteczny” – uruchomiona przy okazji promocji kredytów mieszkaniowych, cieszyła się na tyle dużym zainteresowaniem, że jest stałym elementem fan page’a. Zadając pytania, na które odpowiadają eksperci Kredyt Banku, fani tworzą bazę wiedzy dotyczącą kredytów hipotecznych. Zawiera ona już ponad 130 pytań oraz odpowiedzi – dotyczących nie tylko oferty banku, ale również ogólnych procedur dotyczących produktu.
W planach rozwoju profilu jest położenie jeszcze większego nacisku na promocję produktów przy jednoczesnym powiększaniu zasięgu oraz zaangażowania.
Źródło: Kredyt Bank