Banki najczęściej kojarzone z bankowością internetową to mBank (60%) i PKO BP (59%). Najbardziej zadowoleni z konta internetowego są klienci mBanku. Dostęp do usług i produktów bankowych wyłącznie przez internet wystarcza tylko 22% badanych – pozostali nadal odwiedzają placówki. Blisko 30% użytkowników bankowości internetowej korzysta również z bankowości mobilnej – wynika z najnowszego badania Internet Banking Monitor ARC Rynek i Opinia.
Wśród banków kojarzonych z bankowością internetową swoją pozycję zdecydowanie umocnił PKO BP – pod względem znajomości spontanicznej jako bank oferujący dostęp do konta przez Internet zrównał się z dotychczasowym liderem bankowości internetowej – mBankiem.
– Efekt, jaki osiągnął bank PKO BP, jest w dużej mierze zasługą prowadzonej na szeroką skalę kampanii promocyjnej banku i jego produktów, jak również promowania iPKO wśród klientów banku. To pozwoliło bankowi PKO BP zrównać się w tym roku – w zakresie znajomości spontanicznej – z mBankiem. Należy jednak podkreślić, że od kilku lat mBank niezmiennie pozostaje najlepiej ocenianym bankiem pod względem ogólnej satysfakcji z prowadzonego konta internetowego. Jednocześnie swoje banki wysoko ocenili również klienci ING Banku Śląskiego, Banku Millennium, Banku Zachodniego WBK oraz Alior Banku – mówi Agnieszka Doktorska, ekspertka z ARC Rynek i Opinia.
Użytkownicy kont internetowych niechętnie zmieniają swój bank główny, czyli taki, w którym dokonują najwięcej operacji. Takiej zmiany w ciągu ostatnich dwóch lat dokonało tylko 19% klientów.
Wraz z większą dostępnością smarfonów i tabletów rośnie liczba użytkowników bankowości mobilnej – prawie 30% osób korzystających z bankowości internetowej korzysta również z bankowości mobilnej, jednak 88% z nich przyznaje, że znacznie częściej loguje się do konta używając urządzenia stacjonarnego – komputera lub laptopa.
Źródło: ARC Rynek i Opinia