PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plWiadomościUbezpieczeniaPrzekształcenie systemów administrowania polisami to priorytet firm ubezpieczeniowych

Przekształcenie systemów administrowania polisami to priorytet firm ubezpieczeniowych

Ubezpieczenia 27.03.2012 (15:22)

Według Światowego Raportu Ubezpieczeniowego 2012 wydanego przez Capgemini i Efma, po spadku rentowności w wyniku światowego kryzysu finansowego, branża ubezpieczeniowa na całym świecie ponowne koncentruje się na procesach wewnętrznych, redukując koszty i poprawiając efektywność procesów biznesowych.

Światowy Raport Ubezpieczeniowy 2012 prezentuje sposoby wnikliwej analizy biznesu, w celu identyfikacji szans wprowadzających fundamentalną i trwałą poprawę w podstawowej działalności operacyjnej. Raport jest oparty o wyniki badań z 19 krajów (Australia, Austria, Belgia, Brazylia, Kanada, Dania, Francja, Niemcy, Hong Kong, Indie, Włochy, Holandia, Filipiny, Singapur, Hiszpania, Szwajcaria, Wielka Brytania, Stany Zjednoczone i Wietnam). Oprócz kompleksowego, statystycznego materiału badawczego, raport został sporządzony w oparciu o pogłębione wywiady z 71 członkami kadry kierowniczej firm ubezpieczeniowych.

Raport wskazuje trzy wyraźne wnioski:

  1. zarządzanie kosztami i wydajnością są krytyczną dźwignią podniesienia wydajności organizacji ubezpieczeniowej,
  2. ubezpieczyciele wskazują systemy administrowani polisami jako najbliższy priorytet,
  3. w nadchodzących latach, przeprowadzenie inwestycji w kilku obszarach administrowania polisami jest ważne dla ubezpieczycieli.

Koszty i efektywność są ważnym czynnikiem: mimo, że wysokość składek rośnie na niektórych rynkach, niewielu ubezpieczycieli posiada na tyle silną pozycję konkurencyjną, by móc podnosić składki. Wielu ubezpieczycieli staje więc przed trudnym wyborem, czy różnicować ofertę dla najbardziej wartościowych klientów, czy może skoncentrować sie na niskiej cenie i standaryzacji oferty.

Ubezpieczyciele w innych sektorach niż życiowy (np. Nieruchomości & NW), muszą zapewnić trwałe wyniki w nadchodzących latach. Muszą także zadbać o minimalizację roszczeń, kosztów sprzedaży i innych kosztów operacyjnych. Podstawowy obszar operacyjny – administracja polis – jest obszarem w którym transformacja może zaoferować obniżenie kosztów i korzyści dla klienta.

Administracja polis jest następnym priorytetem obniżenia kosztów i podniesienia wydajności operacyjnej: wielu wiodących ubezpieczycieli przyznaje, że nie mogą w dalszym ciągu polegać na nieelastycznych i starzejących się systemach administracji polisami. Stare systemy blokują dalszą ekspansję biznesową i hamują zdolność do konkurowania na kliento-centrycznym rynku.

Transformacja systemów administracji polisami została uznana za priorytet na kolejne dwa lata, przez zdecydowaną większość europejskich (93%) i północnoamerykańskich ubezpieczycieli (67%). Jedynie w rejonie młodych rynków Azji i Pacyfiku tylko 36% respondentów wskazało, że będzie to priorytetem, ponieważ tamtejsze rynki ubezpieczeniowe zostały otwarte w ostatniej dekadzie, i wiele firm wdrożyło nowoczesne systemy administracji polisami (PA).

– W dobie kryzysu ubezpieczyciele niemogący zwiększyć marż, ani prowadzić ekspansji sprzedaży muszą wykorzystać możliwości tkwiące w aktualizacji systemów administrowani polisami – mówi  Jean Lassignardie, vice prezydent, sprzedaży i marketingu Capgemini’s usług finansowych. – W obecnych trudnych warunkach, postrzegamy modernizację systemów w celu usprawnienia operacji i redukcji kosztów operacyjnych jako jedne z kluczowych priorytetów. Ta sama droga służy do podniesienia wydajności, które ostatecznie prowadzą do lepszej odpowiedzi do rynku na jego potrzeby, zwiększanie satysfakcji klienta i lepszą obsługę polis – dodaje.

Według reportu, 69% badanych ubezpieczycieli stwierdziło, że posiada umiejętności optymalizacji i podnoszenia efektywności operacyjnej i uważa, że są to ważne argumenty przemawiające za decyzją przekształcenia systemów. 66% respondentów wskazywało na konieczność obniżenia całkowitego kosztu posiadania (TCO). Dzięki transformacji systemów administracji polisami, ubezpieczyciele mogą uzyskać niezbędną redukcję kosztów operacyjnych – zmniejszenie TCO nawet o 40%, a kosztów na polisę nawet o 30%. Ubezpieczyciele mogą również zwiększyć wydajność poprzez zredukowanie nieefektywności procesów biznesowych i technologicznych nawet o 30%. Poprzez zmianę systemów ubezpieczyciele mogę szybciej odpowiadać na wyzwania rynkowe związane z regulacjami prawnymi, uwzględnianiem potrzeb klienta i satysfakcji pośrednika, skracając czas wdrożenia i modyfikacji produktów (time to market) nawet do 60%.

Światowy Raport Ubezpieczeniowy 2012 udowadnia, że inwestycje w systemy administrowania polisami zwracają się w krótkim okresie; Capgemini’s Business Agility Maturity Model2 pokazuje, że branża ubezpieczeniowa plasuje się na średnim poziomie sprawności Back Office, w tym w obszarze akceptacji ryzyka, emisji polis i zawierania umów, billingu, fakturowania, i windykacji składek upomnień oraz wznowień umów.

– Zwinność biznesowa (Business agility) jest koniecznością dla ubezpieczycieli, aby iść do przodu i być otwartym na ewoluujące warunki społeczne, prawne, i trendy technologiczne – mówi Patrick Desmarès, Sekretarz Generalny, Efma.

Raport stwierdza, że krótko i średnioterminowa (ciągu najbliższej kadencji zarządów) koncentracja na zagadnieniu administracji polis przyniesie, wyższy poziom zwinności (agility) w analizie ryzyka ubezpieczeniowego i zmniejszy ryzyko niewłaściwej selekcji ryzyk. Również należy zauważyć, podniesienie poziomu sprawności i zwiększanie zdolności ubezpieczycieli do oferowania produktów on-line, oraz modyfikację zawartych polis w tradycyjnych i nowych kanałach sprzedaży.

Źródło: Capgemini

ubezpieczenia 2012-03-27
Redakcja PRNews.pl
Tagi: ubezpieczenia

Sprawdź także:

a 0 Credit Agricole udzielił kredytu dla KGHM
10.12.2025 (05:17) – informacja prasowa

Credit Agricole udzielił kredytu dla KGHM

Wraz z konsorcjum 14 innych banków Credit Agricole udzielił niezabezpieczonego kredytu odnawialnego dla spółki KGHM …

a Kariera w finansach 0 Kobiety wobec rewolucji AI: 60% z nich czuje presję przekwalifikowania
09.12.2025 (15:14) – informacja prasowa

Kobiety wobec rewolucji AI: 60% z nich czuje presję przekwalifikowania

Najnowsza edycja badania „Kobiety w finansach” pokazuje, że rozwój sztucznej inteligencji istotnie zmienia sposób …

a 0 Leasys Polska dołącza do Polskiego Związku Wynajmu i Leasingu Pojazdów
09.12.2025 (15:12) – informacja prasowa

Leasys Polska dołącza do Polskiego Związku Wynajmu i Leasingu Pojazdów

Do Polskiego Związku Wynajmu i Leasingu Pojazdów (PZWLP) dołączyła firma Leasys Polska Sp. z o.o., jedna z …

a 0 eService i Visa zbadały kluczowe aspekty decyzji podejmowanych przez klientów usług płatniczych
09.12.2025 (15:11) – informacja prasowa

eService i Visa zbadały kluczowe aspekty decyzji podejmowanych przez klientów usług płatniczych

eService we współpracy z Visa przeprowadził badania jakościowe i ilościowe dotyczące rynku usług płatniczych w …

a Kariera w finansach 0 Neutralne nazwy stanowisk obowiązkowe od grudnia
09.12.2025 (15:10) – informacja prasowa

Neutralne nazwy stanowisk obowiązkowe od grudnia

Już 24 grudnia 2025 roku wchodzi w życie nowelizacja Kodeksu pracy, która nakłada na pracodawców obowiązek …

a 0 Do 10 proc. zniżki na loty PLL LOT dla klientów Banku Pekao
09.12.2025 (15:07) – informacja prasowa

Do 10 proc. zniżki na loty PLL LOT dla klientów Banku Pekao

Bank Pekao wspólnie z Polskimi Liniami Lotniczymi LOT przygotował wyjątkową ofertę – nawet 10 proc. rabatu na …

PRNews.pl

Zobacz również

„Panic button” w apce mBanku. Jednym ruchem włączysz natychmiastową blokadę transakcji

„Panic button” w apce mBanku. Jednym ruchem włączysz natychmiastową blokadę transakcji

mBank uruchamia w aplikacji funkcję „Włącz blokadę…

Raport: Liczba kart w cyfrowych portfelach Apple Pay, Google Pay i innych – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba kart w cyfrowych portfelach Apple Pay, Google Pay i innych – III kwartał 2025 r.

W trzecim kwartale 2025 roku liczba kart…

Raport: Liczba kart debetowych – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba kart debetowych – III kwartał 2025 r.

Liczba kart debetowych w Polsce nieustannie rośnie.…

Raport: Liczba kart kredytowych – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba kart kredytowych – III kwartał 2025 r.

Rynek kart kredytowych w Polsce po III…

Raport: Liczba klientów w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba klientów w bankach – III kwartał 2025 r.

Po trzecim kwartale 2025 roku polski sektor…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

Avo Men:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

Avo Men:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

avatar komentującego

Bart Ikswe:

No profesjonalna i rzetelna opinia...przedrukowana od Związku Banków Polskich 🤯 na dole artykułu …

pt., 12 wrz 2025 (06:07) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców