PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plWiadomościUbezpieczeniaLiberty Direct w 2011: 202,9 mln składki i 52% wzrost

Liberty Direct w 2011: 202,9 mln składki i 52% wzrost

Ubezpieczenia 19.03.2012 (11:46)

Spółka Liberty Direct opublikowała wyniki za 2011 rok. Firma zebrała składkę przypisaną brutto w wysokości 202,9 mln zł, z czego 58,9 mln zł w IV kwartale.

Przypis firmy był o 69,3 mln zł (52%) lepszy niż w 2010 roku. Liberty Direct ubezpieczyło w ubiegłym roku ponad 304,7 tys. pojazdów, czyli o ponad 100 tys. więcej (55%) niż w 2010. Firma osiągnęła tym samym o 41% wyższy wzrost niż rynek ubezpieczeń majątkowych. Umacniając pozycję w sektorze firma zwiększa także zatrudnienie, które wynosi obecnie 350 pracowników.

Największy wpływ na wzrost składki Liberty Direct w 2011 roku miała wysoka sprzedaż ubezpieczeń komunikacyjnych. Łącznie wzrost przypisu z tego tytułu osiągnął poziom 52%. Przypis składki z OC komunikacyjnego urósł o 59%, z tytułu Autocasco o 24%, a w przypadku ubezpieczeń dodatkowych takich jak NNW i Assistance o 55%, co odzwierciedla rozpoczęcie działalności w kanale multiagencyjnym. W 2011 roku dynamicznie rozwijała się też sprzedaż ubezpieczeń mieszkaniowych – składka z tego tytułu zwiększyła się o 76% w porównaniu do roku 2010.

„Pomimo globalnych zawirowań gospodarczo-ekonomicznych rok 2011 był dla nas bardzo udany. Osiągnęliśmy dużo wyższą dynamikę składki niż rynek, utrzymując równocześnie niskie koszty działalności. Cieszy nas to tym bardziej, ponieważ wysoki wzrost odnotowujemy już kolejny rok z rzędu” – komentuje Michał Kwieciński, Dyrektor Generalny Liberty Direct. „Rozwijając stosowane dotychczas w obsłudze Klienta rozwiązania technologiczne oraz odpowiednio kształtując politykę prowizyjną w minionym roku silnie rozwinęliśmy współpracę z agentami, co spowodowało że nasza oferta jest już dostępna w punktach sprzedaży w całej Polsce. Równocześnie dzięki zaawansowanym metodom analizy i modelowania ryzyk ubezpieczeniowych utrzymujemy niską szkodowość portfela. Duży wpływ na wynik ma również systematyczna dbałość o jakość obsługi. Zarówno w przypadku sprzedaży jak i w likwidacji szkód stosujemy zróżnicowane badania i metody pomiaru satysfakcji Klientów takie jak NPS, czy mystery shopping, co w połączeniu z odpowiednim systemem motywacyjnym pracowników pozwala nam na szczegółową analizę i podnoszenie wyników. W rezultacie zaufanie i przywiązanie Klientów do naszej firmy systematycznie rośnie” – dodaje Kwieciński.

Dzięki wprowadzonym rozwiązaniom w Liberty Direct ponad 80% wszystkich likwidowanych szkód OC i AC kończy się wypłatą odszkodowania w 20 dni, a spotkanie Klienta z rzeczoznawcą może odbyć się nawet w ciągu 24 godzin od zgłoszenia szkody. W sytuacjach, w których nie jest ono konieczne decyzja o wypłacie odszkodowania podejmowana jest po rozmowie telefonicznej i dostarczeniu zdjęć z miejsca zdarzenia przez Klienta.

„W obszarze sprzedaży rok 2011 upłynął w Liberty Direct pod znakiem koncentracji na rozwoju współpracy z multiagencjami, dzięki czemu udało nam się pozyskać do współpracy ponad 2 tys. agentów. Równocześnie kontynuowaliśmy rozwój poprzez kanały directowe oraz rozwijaliśmy współpracę z siecią komisów do której należy obecnie ponad 3 tys. placówek. W konsekwencji udało nam się zbudować bardzo zrównoważony portfel nowego biznesu pozyskiwany w dwóch kanałach – direct i multiagencyjnym. Przewagę konkurencyjną budowaliśmy także udostępniając i rozwijając narzędzia IT, z których korzystają już nie tylko Klienci naszej firmy, ale również multiagencje. Pozwoliło nam to na dodatkowe usprawnienie procesów operacyjnych i optymalizację kosztów działalności. Mogliśmy w związku z tym oferować Klientom w wybranych segmentach bardziej korzystne niż konkurencja stawki. Zostało to wielokrotnie dostrzeżone przez media, które wyróżniły naszą ofertę w rankingach i zestawieniach ofert” – dodaje Rafał Karski, Dyrektor Sprzedaży i Marketingu Liberty Direct.

Wśród wprowadzonych przez Liberty Direct w 2011 roku rozwiązań technologicznych znalazła się m.in. aplikacja dla agentów umożliwiająca obliczanie składek oraz sprzedaż polis, a także przekazywanie firmie dokumentów oraz zdjęć samochodów. Dzięki niej agent może również on-line sprawdzić ilość i rodzaj sprzedanych polis, a także czy sprzedane polisy zostały opłacone przez Klienta. Firma umożliwiła ponadto Klientom otrzymanie dokumentów polisowych formie elektronicznej przyczyniając się tym samym do eliminacji obiegu papieru. Jest to coraz bardziej popularne wśród Klientów rozwiązanie. Blisko 50% osób kupujących ubezpieczenie on-line decyduje się otrzymanie polisy mailem. W przypadku osób zawierających umowy przez telefon – liczba ta sięga 30%. Z kolei od 2010 roku Liberty Direct udostępnia Klientom e-konto, czyli aplikację umożliwiającą samodzielne zgłaszanie sprzedaży pojazdu, dokonanie płatności za polisę, monitorowanie procesu likwidacji szkody, a także dokupienie dodatkowego ubezpieczenia, czy też ściągnięcie wzorów dokumentów.

„W obszarze działań marketingowych zrealizowaliśmy 5 telewizyjnych kampanii reklamowych, w których promowaliśmy przede wszystkim oferowane przez naszą firmę rozwiązania produktowe. Stosowaliśmy ponadto nowatorskie rozwiązania sprzedażowe takie jak np. organizacja akcji promocyjnych w serwisach zakupów grupowych. Byliśmy również stale obecni w internecie. W mediach społecznościowych kontynuowaliśmy na Facebooku akcję Bezpieczny Mały Pasażer angażując w dyskusję na temat bezpieczeństwa dzieci na drodze tysiące fanów” – podsumowuje Rafał Karski. 

Źródło: Liberty Direct

ubezpieczenia 2012-03-19
Redakcja PRNews.pl
Tagi: ubezpieczenia

Sprawdź także:

a 0 Nadchodzą zmiany w ustawie o kredycie konsumenckim. Wypchnie to część osób do szarej strefy pożyczkowej
11.12.2025 (05:26) – informacja prasowa

Nadchodzą zmiany w ustawie o kredycie konsumenckim. Wypchnie to część osób do szarej strefy pożyczkowej

Trwa opiniowanie projektu ustawy o kredycie konsumenckim, który przygotował Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów …

a 0 Allianz Polska wprowadził zmiany w ubezpieczeniu turystycznym Moja Podróż
11.12.2025 (05:24) – informacja prasowa

Allianz Polska wprowadził zmiany w ubezpieczeniu turystycznym Moja Podróż

Najważniejsze z nich to podwyższenie sum ubezpieczenia dla kosztów leczenia za granicą bez wzrostu składki, dłuższy …

a 0 VeloBank finansuje inwestycję mieszkaniową na Ursynowie
11.12.2025 (05:22) – informacja prasowa

VeloBank finansuje inwestycję mieszkaniową na Ursynowie

VeloBank podpisał dwie umowy kredytowe o łącznej wartości 170 mln zł na wsparcie inwestycji deweloperskiej ale!KEN. …

a 0 Uniqa wprowadza jednoczesne wyliczenie składki ubezpieczenia domu i pojazdu
11.12.2025 (05:19) – informacja prasowa

Uniqa wprowadza jednoczesne wyliczenie składki ubezpieczenia domu i pojazdu

UNIQA udostępniła nowe rozwiązanie online: możliwość równoczesnego wyliczenia składki za ubezpieczenie …

a 0 Sądy wyraźnie przyspieszyły. Coraz sprawniej obsługują sprawy frankowiczów
11.12.2025 (05:16) – informacja prasowa

Sądy wyraźnie przyspieszyły. Coraz sprawniej obsługują sprawy frankowiczów

Sądy okręgowe coraz szybciej rozstrzygają spory frankowe. W trzech pierwszych kwartałach br. załatwiono w nich ok. …

a 0 PKO BP podpisał z Policją porozumienie o współpracy dotyczące szkoleń z zakresu cyberbezpieczeństwa
11.12.2025 (05:14) – informacja prasowa

PKO BP podpisał z Policją porozumienie o współpracy dotyczące szkoleń z zakresu cyberbezpieczeństwa

PKO Bank Polski oraz Policja podpisały porozumienie o współpracy, którego celem jest zwiększenie bezpieczeństwa …

PRNews.pl

Zobacz również

Szybkie ładowanie, mocne szkło i pakiet monitorujący zdrowie, czyli Apple Watch SE 3 za transakcje kartą

Szybkie ładowanie, mocne szkło i pakiet monitorujący zdrowie, czyli Apple Watch SE 3 za transakcje kartą

Apple Watch SE 3 to jeden z…

Raport: Liczba użytkowników bankowości elektronicznej – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba użytkowników bankowości elektronicznej – III kwartał 2025 r.

Po trzecim kwartale 2025 r. wciąż widać…

„Panic button” w apce mBanku. Jednym ruchem włączysz natychmiastową blokadę transakcji

„Panic button” w apce mBanku. Jednym ruchem włączysz natychmiastową blokadę transakcji

mBank uruchamia w aplikacji funkcję „Włącz blokadę…

Raport: Liczba kart w cyfrowych portfelach Apple Pay, Google Pay i innych – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba kart w cyfrowych portfelach Apple Pay, Google Pay i innych – III kwartał 2025 r.

W trzecim kwartale 2025 roku liczba kart…

Raport: Liczba kart debetowych – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba kart debetowych – III kwartał 2025 r.

Liczba kart debetowych w Polsce nieustannie rośnie.…

Who is who

Beata Wójcik

Beata Wójcik

Rzecznik prasowy, Allianz Urodzona w Warszawie. Absolwentka…

Piotr Rutkowski

Piotr Rutkowski

Zastępca rzecznika prasowego, mBank Piotr Rutkowski jest…

Hubert Kifner

Hubert Kifner

Head of Financial Services / Employee Practice…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

Avo Men:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

Avo Men:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

avatar komentującego

Bart Ikswe:

No profesjonalna i rzetelna opinia...przedrukowana od Związku Banków Polskich 🤯 na dole artykułu …

pt., 12 wrz 2025 (06:07) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców