PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plWiadomościUbezpieczeniaMondial Assistance opublikował pełne wyniki badań

Mondial Assistance opublikował pełne wyniki badań

Ubezpieczenia 14.03.2012 (07:00)

13 marca 2012 roku Mondial Assistance zorganizował w siedzibie firmy śniadanie prasowe dotyczące publikacji pełnych wyników badań poświęconych postrzeganiu usług assistance przez polskich konsumentów. Raport „Rynek usług assistance widziany oczami klientów” został zaprezentowany przez Agnieszkę Walczak, członka zarządu Mondial Asisstance oraz Marcina Penconka, Vice President w AC Nielsen Company, która na zlecenie Mondial Assistance przeprowadziła badania.

Głównym celem badań była identyfikacja i monitoring potrzeb klientów korzystających z usług assistance. Badania miały również służyć wskazaniu najpopularniejszych usług assistance oraz postrzegania ich jako produktów dodawanych do ofert banków, ubezpieczycieli oraz innych przedsiębiorstw chcących wzbogacić i uatrakcyjnić swoje produkty.

Badania pokazały, że w minionym 2011 roku z usług assistance skorzystało prawie 1 mln Polaków. Osoby, które regularnie korzystają z usług assistance mieszczą się głównie w przedziale wieku do 59 roku życia, są to mieszkańcy dużych miast (200 tysięcy i więcej). Kolejne istotne zmienne statystyczne charakteryzujące aktywnych użytkowników assistance to wyższe wykształcenie, a także silna pozycja społeczna – stanowiska kierownicze, właściciele firm, osoby uprawiające wolne zawody.

Większość respondentów ma prawidłowe skojarzenie nt. usług assistance (53%). W świadomości społecznej pakiety pomocowe kojarzone są głównie z assistance dla kierowców (47% wskazań), a także z usługami pomocowymi (22%). 19% respondentów miało trudność z podaniem konkretnej odpowiedzi na pytanie, „czym są usługi assistance”, lecz wiązało je z usługami oferowanymi przez banki, rachunkami bankowymi oraz ubezpieczeniami na życie. Warty podkreślenia jest fakt, że osoby najlepiej zorientowane w usługach assistance i tym, co się za nimi kryje to kategoria wiekowa w przedziale 30-39 lat.

W przypadku usług assistance, które są uznawane za najbardziej wartościowe najczęściej było wskazywane assistance samochodowe (72% odpowiedzi mężczyzn oraz 50% odpowiedzi kobiet). Na drugim miejscu respondenci wskazali na usługi medyczne, takie jak domowa wizyta lekarza (44% mężczyzn i 52% kobiet). Osoby biorące udział w badaniu doceniły również usługi assistance związane z wyjazdami turystycznymi (odpowiednio 38% i 36% wskazań).

– Badania przeprowadzone przez ACNielsen pokazały, że w niektórych przypadkach istnieją rozbieżności w odpowiedziach z podziałem ze względu na płeć. Podczas gdy mężczyźni zdecydowanie cenią sobie assistance w przypadku ewentualnych kłopotów z samochodem, to kobiety bardziej zwracają uwagę na korzyści wynikające z pakietów pomocowych powiązanych z usługami medycznymi i opiekuńczymi – tłumaczy Marcin Penconek, Vice President, Eastern Europe Region Leader, Nielsen BASES & Consumer Research, The Nielsen Company.

Ponad połowa respondentów (62%) stwierdziła, że pakiety assistance jako uzupełnienie oferty banków lub ubezpieczycieli mają pozytywny wpływ na ich ocenę i atrakcyjność rynkową. W ocenie co piątego respondenta dołączanie pakietów pomocowych do innych produktów finansowo-ubezpieczeniowych zdecydowanie wpływa na ich atrakcyjność. Z kolei 28% osób biorących udział w badaniu nie zauważało tej zależności i budowania wartości dodanej przez łączenie różnych produktów finansowych. Pozostałe osoby nie miały wyrobionej opinii na ten temat.

Respondenci również dokonali wskazań oczekiwanych kierunków rozwoju usług assistance w Polsce. Najwięcej z nich oczekuje, aby były one dołączane do ubezpieczeń turystycznych (76% mężczyzn i 68% kobiet). Kolejnym oczekiwanym kierunkiem rozwoju jest dodawanie ubezpieczenia bezpieczeństwa gwarancji przy dokonywaniu płatności zbliżeniowymi kartami płatniczymi (odpowiednio 69% i 70% odpowiedzi). Badania wskazały, że klienci oczekują również dłuższych gwarancji dostarczanych przez firmy pomocowe w przypadku zakupu nowego sprzętu RTV i AGD (62% i 68%). Kolejne atrakcyjne z punktu widzenia klienta rozbudowywanie oferty to dołączanie assistance do kart kredytowych (51% i 46%) oraz do rachunków bankowych (46% i 53%).

– Uzyskane wyniki zawarte w raporcie „Rynek usług assistance widziany oczami klientów” pokazują, że usługi assistance mają przed sobą jeszcze duże pole do rozwoju i poszerzania grona osób z nich korzystających. Znaczący jest fakt, że osoby już korzystające z usług firm pomocowych cenią sobie ich serwis oraz oczekują, że pakiety assistance będą stanowić integralną część innych produktów i usług, jak np. przedłużone gwarancje przy zakupie sprzętu lub uzupełnienie ubezpieczenia turystycznego – powiedziała Agnieszka Walczak, Członek Zarządu w Mondial Assistance. – Pokazuje to, że można oczekiwać, zwiększenia roli oraz wagi produktów pomocowych zarówno przy rozwijaniu oferty przez inne firmy, jak i w ocenie osób mających do nich bezpośredni dostęp – dodaje Agnieszka Walczak.

Badanie zostało przeprowadzone metodą CATI (wspomagany komputerowo wywiad telefoniczny) na reprezentatywnej ogólnopolskiej próbie osób zamieszkujących obszary miejskie. Istotne zmienne brane pod uwagę w szczególności przez zespół to wiek, płeć i wielkość miejscowości zamieszkania. Wywiady były przeprowadzane w dniach 4-24 stycznia 2012 roku. Próba badawcza liczyła 2000 respondentów.

Pełen raport z badań można uzyskać kontaktując się z biurem prasowym Mondial Assistance: Hubert Wojciechowski, [email protected].

Źródło: Mondial Assistance

mondial assistance ubezpieczenia 2012-03-14
Redakcja PRNews.pl
Tagi: mondial assistance ubezpieczenia

Sprawdź także:

a 0 Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku
05.12.2025 (04:16) – informacja prasowa

Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku

Alior Bank wprowadza dwie nowe promocje ubezpieczeniowe w ramach współpracy z LINK4. Akcje potrwają do 31 grudnia …

a 0 XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności
05.12.2025 (04:14) – informacja prasowa

XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności

Bank BNP Paribas rusza z piętnastą edycją Programu Grantów Lokalnych – inicjatywy, która od 2011 roku wspiera …

a 0 Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego
05.12.2025 (04:09) – informacja prasowa

Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego

Revolut udostępnił w krajach EOG i Wielkiej Brytanii (również w Polsce) nową funkcję bezpieczeństwa: “Tryb …

a 0 ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice
05.12.2025 (04:07) – informacja prasowa

ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice

Fundacja ING Dzieciom wspólnie z ING Bankiem Śląskim zapraszają dzieci, młodzież i dorosłych do Katowic, na kolejne …

a 0 Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo
05.12.2025 (04:06) – informacja prasowa

Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo

Hitachi Europe Ltd. i ITCARD S.A. zawarły strategiczne partnerstwo w celu przyspieszenia innowacji i transformacji …

a 0 ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata
05.12.2025 (04:02) – informacja prasowa

ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata

Grupa ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego podpisały umowę o kontynuacji strategicznego partnerstwa na lata …

PRNews.pl

Zobacz również

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Nowy Apple Watch SE 3 to gadżet,…

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

Niespełna trzy miesiące po starcie cyfrowej hipoteki…

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Rynek rachunków oszczędnościowo-rozliczeniowych w złotych po III…

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Z zebranych danych bankowych wynika, że po…

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Liczba klientów „mobile only”, czyli osób, które…

Who is who

Ewa Szerszeń

Ewa Szerszeń

Zastępca rzecznika prasowego, ING Bank Śląski Ewa…

Agnieszka Jabłońska-Twaróg

Agnieszka Jabłońska-Twaróg

International Marketing Communications Manager w Twisto Od…

Agnieszka Gorzkowicz

Agnieszka Gorzkowicz

Zastępca rzecznika prasowego, Credit Agricole Bank Polska…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

Avo Men:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

Avo Men:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

avatar komentującego

Bart Ikswe:

No profesjonalna i rzetelna opinia...przedrukowana od Związku Banków Polskich 🤯 na dole artykułu …

pt., 12 wrz 2025 (06:07) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców