PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plWiadomościMarketing i PRPartner w biznesie według polskich przedsiębiorców: rzetelny i wiarygodny

Partner w biznesie według polskich przedsiębiorców: rzetelny i wiarygodny

Marketing i PR 15.12.2011 (12:36)

Polscy przedsiębiorcy, wybierając partnera biznesowego, kierują się przede wszystkim wiedzą o jego płynności finansowej i satysfakcją z wcześniejszych kontaktów z firmą – wynika z badania przeprowadzonego przez program Rzetelna Firma.

Z kolei głównym źródłem wiedzy o wiarygodności potencjalnego kontrahenta są opinie innych przedsiębiorców i znajomych, dane zewnętrznych, wyspecjalizowanych w ich dostarczeniu podmiotów oraz posiadane przez niego referencje. Aż co dziesiąty przedsiębiorca nie dokonuje weryfikacji swojego przyszłego partnera w interesach.

Dla przedsiębiorców uczestniczących w programie Rzetelna Firma najważniejszym kryterium, które decyduje o nawiązaniu współpracy z konkretną firmą, jest jej płynność finansowa. Tak wskazało 27 proc. uczestników badania „Rzetelność polskich przedsiębiorstw 2011 – trendy i bariery”. Istotne są również osobiste doświadczenia przedsiębiorcy. Aż 26 proc. badanych uznało, że na wybór kontrahenta duży wpływ ma satysfakcja z wcześniejszych kontaktów.

Czym kierują się polscy przedsiębiorcy przy wyborze partnera biznesowego

Źródło: Badanie „Rzetelność polskich przedsiębiorstw 2011 – trendy i bariery” dla Rzetelnej Firmy

Według polskich przedsiębiorców równie ważna jest opinia rynkowa o firmie. Niemal jedna czwarta badanych przyznała, że dobiera partnerów w biznesie na podstawie rekomendacji innych przedsiębiorców lub swoich znajomych. Przejrzystość oferty oraz doświadczenie firmy stanowi wymierne kryterium tylko dla niewielu badanych przedsiębiorców.

„Jak pokazuje badanie przeprowadzone przez program Rzetelna Firma przedsiębiorcy dokonując wyboru partnera biznesowego biorą pod uwagę nie tylko kwestie czysto finansowe, ale również pozapłatnicze elementy rzetelności. Połowa z nich uwzględnia doświadczenie, czy to swoje, czy innych podmiotów gospodarczych, oraz ich rekomendacje.” – mówi Waldemar Sokołowski, prezes Rzetelnej Firmy.

Jednocześnie uczestnicy programu Rzetelna Firma wskazali na źródła, z jakich czerpią wiedzę na temat potencjalnych partnerów biznesowych. Aż 42 proc. badanych zasięga opinii innych przedsiębiorców, lub też znajomych, którzy mieli do czynienia z daną firmą.

Jak przedsiębiorcy weryfikują rzetelność potencjalnego partnera biznesowego

Źródło: Źródło: Badanie „Rzetelność polskich przedsiębiorstw 2011 – trendy i bariery” dla Rzetelnej Firmy

Prawie jedna trzecia ankietowanych przedsiębiorców, celem weryfikacji rzetelności ewentualnego kontrahenta, korzysta z usług powołanych do tego instytucji, takich jak biura informacji gospodarczej czy wywiadownie. 12 procent podejmuje decyzje na podstawie referencji i zaświadczeń zdobytych przez przedsiębiorstwo. Z kolei co dziesiąty ankietowany przedsiębiorca nie weryfikuje rzetelności potencjalnego partnera biznesowego.

„Wybór partnera biznesowego nie może być dziełem przypadku. Z badania wynika, że osoby prowadzące działalność gospodarczą w pierwszej kolejności zasięgają opinii innych podmiotów gospodarczych a następnie pozyskują informacje z wyspecjalizowanych instytucji, takich jak biura informacji gospodarczej czy wywiadownie. Wykorzystanie do weryfikacji swoich kontrahentów szeregu narzędzi dostępnych na rynku wydatnie zwiększa bezpieczeństwo prowadzonej działalności gospodarczej.” – przekonuje Waldemar Sokołowski. „Niepokojącym zjawiskiem, które wykazało badanie, jest wysoka liczba podmiotów, która nie przeprowadza weryfikacji swoich partnerów biznesowych. To oznacza, że nie wszyscy przedsiębiorcy zdają sobie sprawę z konsekwencji natrafienia na nierzetelnego kontrahenta.” – podkreśla Waldemar Sokołowski.

Z badania „Rzetelność polskich przedsiębiorstw 2011 – trendy i bariery” wynika, że:

– przy wyborze partnera biznesowego przedsiębiorcy kierują się głównie jego rzetelnością finansową i reputacją rynkową;

– rzetelność potencjalnego kontrahenta weryfikowana jest przez przedsiębiorców przede wszystkim na podstawie opinii innych podmiotów gospodarczych i znajomych oraz w świetle danych dostarczonych przez powołane do tego instytucje;

– co dziesiąty przedsiębiorca nie weryfikuje rzetelności potencjalnego partnera biznesowego.

Badanie „Rzetelność polskich przedsiębiorstw 2011 – trendy i bariery” zostało przeprowadzone w listopadzie 2011 na reprezentatywnej grupie 1009 przedsiębiorstw, które uczestniczą w programie Rzetelna Firma.

Źródło: Rzetelna Firma

msp 2011-12-15
Redakcja PRNews.pl
Tagi: msp

Sprawdź także:

a 0 Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku
05.12.2025 (04:16) – informacja prasowa

Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku

Alior Bank wprowadza dwie nowe promocje ubezpieczeniowe w ramach współpracy z LINK4. Akcje potrwają do 31 grudnia …

a 0 XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności
05.12.2025 (04:14) – informacja prasowa

XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności

Bank BNP Paribas rusza z piętnastą edycją Programu Grantów Lokalnych – inicjatywy, która od 2011 roku wspiera …

a 0 Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego
05.12.2025 (04:09) – informacja prasowa

Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego

Revolut udostępnił w krajach EOG i Wielkiej Brytanii (również w Polsce) nową funkcję bezpieczeństwa: “Tryb …

a 0 ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice
05.12.2025 (04:07) – informacja prasowa

ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice

Fundacja ING Dzieciom wspólnie z ING Bankiem Śląskim zapraszają dzieci, młodzież i dorosłych do Katowic, na kolejne …

a 0 Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo
05.12.2025 (04:06) – informacja prasowa

Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo

Hitachi Europe Ltd. i ITCARD S.A. zawarły strategiczne partnerstwo w celu przyspieszenia innowacji i transformacji …

a 0 ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata
05.12.2025 (04:02) – informacja prasowa

ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata

Grupa ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego podpisały umowę o kontynuacji strategicznego partnerstwa na lata …

PRNews.pl

Zobacz również

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Nowy Apple Watch SE 3 to gadżet,…

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

Niespełna trzy miesiące po starcie cyfrowej hipoteki…

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Rynek rachunków oszczędnościowo-rozliczeniowych w złotych po III…

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Z zebranych danych bankowych wynika, że po…

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Liczba klientów „mobile only”, czyli osób, które…

Raporty PRNews.pl

Raport PRNews.pl: Aktywa banków – I kw. 2022 r.

Raport PRNews.pl: Aktywa banków – I kw. 2022 r.

Większość banków może się pochwalić wzrostem poziomu…

Raport PRNews.pl: Liczba obcokrajowców wśród klientów banków – I kw. 2022 r.

Raport PRNews.pl: Liczba obcokrajowców wśród klientów banków – I kw. 2022 r.

W pierwszym kwartale 2022 r. liczba obsługiwanych…

Raport PRNews.pl: Rynek kredytów hipotecznych – I kw. 2022

Raport PRNews.pl: Rynek kredytów hipotecznych – I kw. 2022

Pierwszy kwartał 2022 r. przyniósł spadek sprzedaży…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

Avo Men:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

Avo Men:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

avatar komentującego

Bart Ikswe:

No profesjonalna i rzetelna opinia...przedrukowana od Związku Banków Polskich 🤯 na dole artykułu …

pt., 12 wrz 2025 (06:07) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców