Ponad 400 firm skorzystało już z propozycji przygotowania indywidualnych kart typu prepaid, oferowanych przez BRE Bank. Liczba wydanych kart osiągnęła właśnie 100 tys. Firmy cenią przede wszystkim uniwersalność, elastyczność i technologiczne zalety kart przedpłaconych. Nie bez znaczenia pozostaje możliwość przygotowania indywidualnych wzorów kart.
Karty przedpłacone są wśród firm coraz bardziej popularnym środkiem płatniczym. Bank może dopasować je do ściśle sprecyzowanych potrzeb klienta. Firmy decydują się na wykorzystanie ich jako instrumentu płatniczego, na którym może znaleźć się ich własny logotyp. Karta staje się więc nie tylko praktycznym narzędziem biznesowym, ale także wizytówką danej organizacji.
– Ponad 100 tys. wydanych kart to dla nas spory sukces. Kiedy w 2009 roku zdecydowaliśmy się na wprowadzenie do naszej oferty prepaidów dla przedsiębiorstw, ciężko było wyrokować w jakim stopniu produkt zostanie zaakceptowany przez rynek. – mówi Dariusz Nalepa, dyrektor departamentu bankowości transakcyjnej BRE Banku. – Dziś jesteśmy liczącym się graczem na rynku kart przedpłaconych oraz pieniądza elektronicznego. Cechy kart prepaid oferowanych przez BRE Bank sprawiają, że obszar ich zastosowania jest bardzo szeroki i odgrywa już ważna rolę w handlu elektronicznym, a także w obszarze rozwiązań komunikacyjnych, transportowych, rozliczeniowych w tym płatności przez Internet – dodaje.
Już ponad 400 firm zdecydowało się współpracować z BRE w zakresie kart przedpłaconych. Każde takie wdrożenie to indywidualny projekt. Bank w ponad 100 przypadkach przygotowywał dla klientów nie tylko koncepcję działania produktu, ale również indywidualny wizerunek karty. Uniwersalność kart przedpłaconych sprawia, że możliwości ich zastosowania są niemal nieograniczone. Od kart miejskich, przez karty kibica, po karty w programach lojalnościowych dla klientów i pracowników. Dobrym przykładem może być karta kibica wprowadzona w Koronie Kielce i Pogoni Szczecin. Karta służy tam jako identyfikator, który zgodnie z polskim prawem musi posiadać każdy kibic. Jednak jej użytkownik może także doładować kartę pieniędzmi i kupować za jej pomocą np. klubowe pamiątki. Chip karty daje jednak szereg dodatkowych możliwości. Niektóre miasta w Polsce już wprowadzają karty miejskie oparte na prepaidach, kolejną możliwością jest rozszerzenie karty kibica o funkcję kodowania samych biletów na karcie.
– Obecnie projektujemy i wdrażamy indywidualne rozwiązania dla klubów sportowych, miejskich ośrodków komunikacji, w których nasze karty pełnią funkcję identyfikacyjną oraz płatniczą. – wyjaśnia Dariusz Nalepa. – Wspieramy też akcje promocyjne dla sektora spożywczego, farmaceutycznego, RTV AGD, a także imprezy masowe jak koncerty i festiwale – dodaje.
Coraz bardziej popularne są także programy lojalnościowe. Karta może być dołączana do produktu, czy jako karta stałego klienta w sklepie. Klient może otrzymać na niej bonus finansowy lub płacić za transakcje, uzyskując w zamian atrakcyjne rabaty. Podobnie może być z pracownikami, czy kontrahentami. Na przykład za każdy sprzedany towar danej marki, sklepikarz, barman czy właściciel hurtowni może dostawać na kartę doładowania. Takie karty to także doskonały środek do dystrybucji środków wśród pracowników. Pretekstem może być zarówno działalność służbowa, np. środki na paliwo, jaki i dystrybucja bonów świątecznych.
Źródło: BRE Bank