144 mln zł składki przypisanej brutto w porównaniu do 95,8 mln zł przed rokiem zebrała po trzech kwartałach br. Liberty Direct. Firma osiągnęła tym samym wynik lepszy o 48,2 mln zł (50-proc. wzrost) niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. O 50-proc. wzrosła również liczba ubezpieczanych przez firmę pojazdów osiągając poziom 270 tys.
– Pomimo wysokiej konkurencji na rynku pierwsze trzy kwartały roku zamykamy z bardzo dobrym wynikiem. Za sprawą intensywnego rozwoju sprzedaży, przede wszystkim w kanale multiagencyjnym, osiągnęliśmy dużo wyższą dynamikę składki niż rynek, utrzymując równocześnie niskie koszty działalności operacyjnej. Równocześnie jako priorytet traktujemy wysoką jakość obsługi klienta. W ten sposób systematycznie zyskujemy coraz większy udział w rynku i umacniamy naszą pozycję – podsumowuje Michał Kwieciński, dyrektor generalny Liberty Direct.
– Najszybciej rozwijamy obecnie dystrybucję poprzez multiagencje, ale nie bez znaczenia pozostaje współpraca z ponad 3 tys. komisów w całej Polsce. Trzonem sprzedaży Liberty Direct pozostają kanały directowe, które wspieramy kampaniami telewizyjnymi i internetowymi promującymi OC oraz ofertę AC. Poszukujemy równocześnie nowych form dotarcia do klienta – z tego względu testujemy innowacyjne rozwiązania takie jak np. sprzedaż przez serwisy zakupów grupowych – komentuje Rafał Karski, dyrektor sprzedaży i marketingu Liberty Direct. – W porównaniu do konkurencji utrzymujemy atrakcyjne stawki zarówno dla samochodów nowych jak i używanych. Modyfikujemy również ofertę – w ostatnich miesiącach wprowadziliśmy nowe opcje Autocasco Warsztat i Warsztat Plus, które spotkały się z dobrym przyjęciem klientów – dodaje Karski.
Obecnie rynek ubezpieczeń oparty o platformy direct jest wart ponad 800 mln zł, z czego główną grupę – 90% stanowią ubezpieczenia komunikacyjne OC i AC. Pozostałe 10% przypada na NNW, assistance, ubezpieczenia turystyczne oraz mieszkaniowe. Na koniec 2011 roku rynek ubezpieczeń direct może zdecydowanie przekroczyć 1 mld zł.
Źródło: Liberty Direct