PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plWiadomościAnalizyLepsza wizyta w oddziale, czy bankowość w Internecie?

Lepsza wizyta w oddziale, czy bankowość w Internecie?

Analizy 31.10.2011 (07:49)
Bankowość internetowa

Już ponad 80 proc. Polaków deklaruje, że korzysta z usług banków. Mimo wciąż rosnącej liczby nowoczesnych rozwiązań bankowości elektronicznej i mobilnej, tradycyjna bankowość w oddziałach trzyma się nadal mocno. Jak pokazuje badanie przeprowadzone na zlecenie Deutsche Bank PBC przez Instytut Homo Homini, równie chętnie korzystamy z bankowości internetowej, jak odwiedzamy oddziały naszego banku.

Instytut Homo Homini zapytał Polaków, czy chętniej korzystają z usług swojego banku w oddziale, czy za pośrednictwem bankowości elektronicznej. Spośród respondentów, którzy zadeklarowali, że korzystają z usług banków, 55 proc. najchętniej korzysta z bankowości elektronicznej, ale niewiele mniej, bo prawie 54 proc. wskazało oddział banku, jako preferowaną formę kontaktu (respondenci mogli wybrać więcej niż jedną odpowiedź). Kontakt poprzez call center najchętniej wykorzystuje zaledwie co 10. badany (11 proc.). Ostatnie miejsce (z 4,4 proc. wskazań) zajęła bankowość mobilna, co jak na nowość rynkową jest dość dobrym wynikiem. Oddziały nieco chętniej odwiedzają kobiety  (56 proc.), z kolei mężczyźni preferują bankowość elektroniczną (61 proc.). Panowie są również bardziej skłonni zadzwonić na na call center (14 proc. w porównaniu z 9 proc. w przypadku kobiet).

– Pomimo postępującej dynamicznie informatyzacji usług bankowych, nic nie wskazuje na to, aby w najbliższym czasie oddziały miały przejść do historii –  mówi Leszek Niemycki, Prezes Zarządu Deutsche Bank PBC. – Równie szybko, jak popularność bankowości elektronicznej, rośnie też w Polsce grupa klientów wymagających profesjonalnej, dobrej obsługi doradczej. Dla nich Internet nie jest w stanie całkowicie zastąpić kontaktu osobistego z przedstawicielem banku w oddziale, szczególnie w zakresie bardziej skomplikowanych rozwiązań, czy tworzenia długofalowych strategii finansowych – dodaje.   

Potencjał wzrostu w młodych i wymagających

W badaniu przeprowadzonym przez Instytut Homo Homini na reprezentatywnej  grupie Polaków ponad 81 proc. respondentów zadeklarowało, że korzysta z usług banku. Najwięcej osób, które nie posiadają konta bankowego jest wśród osób najstarszych (45 proc. respondentów w wieku 65 + ) i najmłodszych (27 proc. osób w wieku 18-24 lata). – Znakomita większość spośród nieubankowionych raczej nie poczuje nagłej potrzeby skorzystania z usług banku – ocenia Marcin Jabłczyński. I przekonuje, że największy potencjał jest w klientach najmłodszych (nowi klienci banków to zazwyczaj wchodzące w dorosłe życie kolejne roczniki młodych osób) i najbardziej wymagających.

–  W Polsce możemy wciąż obserwować stosunkowo niewielki  udział w rynku bardziej zaawansowanych produktów bankowych, takich jak kredyty hipoteczne, fundusze, czy rozwiązania emerytalne. To właśnie w kategorii obszarze tych produktów widzę największy potencjał wzrostu – mówi Marcin Jabłczyński. – Dlatego też rola bankowości oddziałowej nie zmniejszy się drastycznie, ponieważ właśnie w tych kategoriach produktów niezbędny jest bezpośredni kontakt klienta z doradcą.

 

Według Marcina Jabłczyńskiego z DB Securities Klient internetowy ceni  przede wszystkim wygodę i przyzwyczaja się do danego interfejsu obsługi. – Dlatego pozostaje zazwyczaj lojalny wobec swojego banku – zaznacza ekspert DB Securities.  I jest to klient młody. Wszyscy respondenci w wieku 18-24 lata, którzy korzystają z usług banku, wskazali jako preferowaną formę kontaktu Internet. Im jesteśmy starsi, tym mniejszy entuzjazm dla komunikowania się z bankiem online. Kontakt wirtualny wskazało jako swój preferowany jedynie 29 proc. osób w wieku 55-65 lat i tylko 23 proc. osób powyżej 65 roku życia. Osoby starsze wybierają też częściej kontakt telefoniczny. Domeną trzydziesto i czterdziestolatków jest bankowość mobilna (smartphone, za najlepsze narzędzie do komunikacji z bankiem uważa  9 proc. osób w wieku 35-44 lata i 6 proc. w wieku 25-34).

Oddział buduje relacje

Jak zaznacza Leszek Niemycki, Prezes  Deutsche Bank PBC, o ile bankowość elektroniczna jest idealnym rozwiązaniem dla bankowości transakcyjnej, w momencie gdy mamy do czynienia z bardziej złożonymi rozwiązaniami, dużo lepiej sprawdza się osobisty kontakt z doradcą bankowym. – Osoby bardziej wymagające powinny mieć możliwość wizyty w oddziale i porozmawiania na temat swoich finansów.  Z naszego doświadczenia wynika, że dla najbardziej wymagających klientów, oprócz oczywiście profesjonalizmu doradcy liczy się też lokalizacja i standard oddziału – mówi Leszek Niemycki.

Dlatego też wiele banków nie rezygnuje z otwierania nowych placówek. – Oddziały będą z czasem coraz rzadziej wykorzystywane do tradycyjnej bankowości transakcyjnej, którą z powodzeniem można prowadzić przez inne kanały komunikacji. W oddziałach główny nacisk będzie położony na sprzedaż i obsługę bardziej zaawansowanych produktów bankowych oraz budowanie osobistych relacji z najbardziej wymagającymi klientami. To właśnie budowanie relacji i dbanie o odpowiednie doświadczenia klienta w kluczowych dla niego momentach w kontaktach z bankiem, a nie wykonywanie przelewów, stanowi źródło przewagi konkurencyjnej  w nowoczesnej bankowości – podkreśla Marta Niemczyk, partner z firmy doradczej Goldenberry.

Źródło: Deutsche Bank PBC

analizy bankowość internetowa db pbc oddziały 2011-10-31
Redakcja PRNews.pl
Tagi: analizy bankowość internetowa db pbc oddziały

Sprawdź także:

a 0 Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku
05.12.2025 (04:16) – informacja prasowa

Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku

Alior Bank wprowadza dwie nowe promocje ubezpieczeniowe w ramach współpracy z LINK4. Akcje potrwają do 31 grudnia …

a 0 XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności
05.12.2025 (04:14) – informacja prasowa

XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności

Bank BNP Paribas rusza z piętnastą edycją Programu Grantów Lokalnych – inicjatywy, która od 2011 roku wspiera …

a 0 Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego
05.12.2025 (04:09) – informacja prasowa

Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego

Revolut udostępnił w krajach EOG i Wielkiej Brytanii (również w Polsce) nową funkcję bezpieczeństwa: “Tryb …

a 0 ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice
05.12.2025 (04:07) – informacja prasowa

ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice

Fundacja ING Dzieciom wspólnie z ING Bankiem Śląskim zapraszają dzieci, młodzież i dorosłych do Katowic, na kolejne …

a 0 Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo
05.12.2025 (04:06) – informacja prasowa

Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo

Hitachi Europe Ltd. i ITCARD S.A. zawarły strategiczne partnerstwo w celu przyspieszenia innowacji i transformacji …

a 0 ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata
05.12.2025 (04:02) – informacja prasowa

ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata

Grupa ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego podpisały umowę o kontynuacji strategicznego partnerstwa na lata …

PRNews.pl

Zobacz również

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Nowy Apple Watch SE 3 to gadżet,…

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

Niespełna trzy miesiące po starcie cyfrowej hipoteki…

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Rynek rachunków oszczędnościowo-rozliczeniowych w złotych po III…

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Z zebranych danych bankowych wynika, że po…

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Liczba klientów „mobile only”, czyli osób, które…

Who is who

Marta Wiszniewska

Marta Wiszniewska

Specjalista ds. kontaktów z mediami, Citi Handlowy…

Aneta Stelmaszczyk

Aneta Stelmaszczyk

Aneta Stelmaszczyk, Dyrektor Biura Komunikacji i Relacji Inwestorskich…

Justyna Szafraniec

Justyna Szafraniec

Head of Communications w Generali Polska Justyna…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

Avo Men:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

Avo Men:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

avatar komentującego

Bart Ikswe:

No profesjonalna i rzetelna opinia...przedrukowana od Związku Banków Polskich 🤯 na dole artykułu …

pt., 12 wrz 2025 (06:07) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców