PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plWiadomościOddziały nadal strategiczne dla banków

Oddziały nadal strategiczne dla banków

Wiadomości 26.10.2011 (13:01)

Aż 47% Polaków posiadających konto w banku wciąż uważa, że są sprawy, które można załatwić tylko w oddziale, dla 28% liczy się osobisty kontakt z doradcą, a dla 84% ważne w placówkach jest przyjazne i wygodne wnętrze – wynika z badań opinii społecznej przeprowadzonych przez GfK Polonia na zlecenie Banku BPH.

W odpowiedzi na potrzeby Polaków oraz przyjmując strategiczne założenia  dotyczące wpływu nowej aranżacji oddziałów na wzrost sprzedaży, Bank BPH otwiera innowacyjne placówki. Otwarcie w Warszawie zostało połączone z akcją mającą na celu wspieranie przedsiębiorczości wśród kobiet, pod nazwą Dni Kobiety w Świecie Finansów.

Dlaczego Polacy wolą dokonywać transakcji w oddziałach?

Mimo bardzo dynamicznego rozwoju bankowości elektronicznej i skłonności do załatwiania jak największej liczby spraw za pośrednictwem Internetu, placówki bankowe nadal stanowią ważny punkt kontaktu klienta z bankiem. Z naszych doświadczeń wspartych badaniem wynika, że odziały są ważne dla klientów i strategiczne dla sprzedaży oraz wizerunku banku – mówi Grzegorz Jurczyk, Wiceprezes Zarządu Banku BPH, odpowiedzialny za Pion Sprzedaży. – Zakładamy, że  innowacyjna aranżacja naszych placówek pozwoli nam przyciągać więcej klientów i zwiększyć sprzedaż, szczególnie takich produktów, jak kredyty gotówkowe, konta osobiste czy karty kredytowe.

Aż 47% osób posiadających konto bankowe uważa, że są sprawy, które można załatwić tylko  w oddziale – takiego zdania jest więcej mężczyzn niż kobiet. Również nieco więcej Polaków niż Polek (32% do 24%) załatwia sprawy w placówce, ponieważ wolą bezpośredni kontakt z doradcą. 19% badanych deklaruje brak zaufania do bankowości internetowej.

Placówki banku najczęściej odwiedzane są w celu dokonania operacji w kasie – wpłata/wypłata gotówki (62%). Klienci przychodzą do oddziału także po informacje na temat produktów bankowych (9%) oraz aby zrobić przelew (10%). 

Czego oczekują Polacy od placówek bankowych?

Prawie połowa respondentów deklaruje, że podczas wizyty w oddziale najbardziej przeszkadzają im kolejki i długi czas oczekiwania. Dla 93% respondentów zdecydowanie ważna lub ważna jest gwarancja prywatności podczas załatwiania spraw. Elektroniczny system porządkowania kolejki ważny jest dla 85% osób. Przyjazne i wygodne wnętrze jest istotne dla 84% badanych, przy czym jako bardzo ważne określają je częściej kobiety.

W odpowiedzi na oczekiwanie klientów

Oddział Banku BPH w nowej aranżacji, zgodnej z oczekiwaniami klientów, został otwarty przy al. Jana Pawła II 35 w Warszawie. Modyfikacje zapewniają komfort, ułatwiają orientację w przestrzeni placówki i pomagają oszczędzać czas. Loże konsultacyjne gwarantują prywatność, a strefa samoobsługowa pozwala na przeprowadzenie samodzielnie szybkich transakcji. Dzięki elektronicznemu systemowi porządkowania kolejki klienci nie muszą stać w „fizycznej” kolejce, a czas oczekiwania mogą spędzić np. czytając – dobrze zaopatrzona biblioteczka zawiera nie tylko publikacje z zakresu finansów, ale także czasopisma. Klienci, którzy odwiedzą placówkę banku z dzieckiem, znajdą  dla niego zajęcie dzięki zestawowi zabawek edukacyjnych dla dzieci.
   
Inauguracja akcji Dni Kobiety w Świecie Finansów

Otwarcie innowacyjnego oddziału to jednocześnie inauguracja Dni Kobiety w Świecie Finansów – akcji mającej na celu wspieranie przedsiębiorczości wśród kobiet. W dniach 26-28 października do dyspozycji kobiet w nowej placówce Banku BPH przy al. Jana Pawła II 35  będą ekspertki kampanii „Kobieta w świecie finansów”, które udzielą konsultacji z dziedziny finansów i przedsiębiorczości. Dr Ewa Lisowska z SGH będzie rozmawiała z kobietami o tym jak osiągnąć sukces w biznesie i jak przezwyciężyć tzw. szklany sufit. Malwina Faliszewska z Banku BPH udzieli wskazówek jak rozmawiać z dziećmi o finansach, a Małgorzata Romaniuk, Dyrektor Zarządzający Obszarem Operacji Ryzyka Hipotecznego, pomoże kobietom rozwinąć umiejętności negocjacyjne, również w kontekście ewentualnych rozmów z wierzycielem.

– Wierzę w potencjał Polek. Dlatego razem z Bankiem BPH już od blisko czterech lat staramy się dostarczać im wiedzy i praktycznych narzędzi, dzięki którym mogą coraz pewniej czuć się w świecie finansów – mówi dr Ewa Lisowska, ekspertka kampanii. – Dni Kobiety w Świecie Finansów to nasza kolejna  inicjatywa i cegiełka do rozwoju przedsiębiorczości kobiet.

Szczegółowe informacje na temat Dni Kobiety w Świecie Finansów dostępne są na stronie projektu edukacyjnego „Kobieta w świecie finansów” – www.finansekobiet.org.pl.

Prosimy o podawanie źródła (GfK Polonia dla Banku BPH) przy wykorzystywaniu podanych w informacji wyników badania.

* Badanie realizowane przez GfK Polonia metodą wywiadu bezpośredniego face-to-face wspomaganego komputerowo (CAPI) na zlecenie Banku BPH na ogólnopolskiej reprezentatywnej próbie 1000 osób w wieku 15 lat i więcej w październiku 2011 r.

Źródło: Bank BPH

analizy bph oddziały 2011-10-26
Redakcja PRNews.pl
Tagi: analizy bph oddziały

Sprawdź także:

a 0 Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku
05.12.2025 (04:16) – informacja prasowa

Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku

Alior Bank wprowadza dwie nowe promocje ubezpieczeniowe w ramach współpracy z LINK4. Akcje potrwają do 31 grudnia …

a 0 XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności
05.12.2025 (04:14) – informacja prasowa

XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności

Bank BNP Paribas rusza z piętnastą edycją Programu Grantów Lokalnych – inicjatywy, która od 2011 roku wspiera …

a 0 Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego
05.12.2025 (04:09) – informacja prasowa

Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego

Revolut udostępnił w krajach EOG i Wielkiej Brytanii (również w Polsce) nową funkcję bezpieczeństwa: “Tryb …

a 0 ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice
05.12.2025 (04:07) – informacja prasowa

ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice

Fundacja ING Dzieciom wspólnie z ING Bankiem Śląskim zapraszają dzieci, młodzież i dorosłych do Katowic, na kolejne …

a 0 Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo
05.12.2025 (04:06) – informacja prasowa

Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo

Hitachi Europe Ltd. i ITCARD S.A. zawarły strategiczne partnerstwo w celu przyspieszenia innowacji i transformacji …

a 0 ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata
05.12.2025 (04:02) – informacja prasowa

ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata

Grupa ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego podpisały umowę o kontynuacji strategicznego partnerstwa na lata …

PRNews.pl

Zobacz również

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Nowy Apple Watch SE 3 to gadżet,…

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

Niespełna trzy miesiące po starcie cyfrowej hipoteki…

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Rynek rachunków oszczędnościowo-rozliczeniowych w złotych po III…

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Z zebranych danych bankowych wynika, że po…

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Liczba klientów „mobile only”, czyli osób, które…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

Avo Men:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

Avo Men:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

avatar komentującego

Bart Ikswe:

No profesjonalna i rzetelna opinia...przedrukowana od Związku Banków Polskich 🤯 na dole artykułu …

pt., 12 wrz 2025 (06:07) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców