Blisko 870 tys. aktywnych ogłoszeń oraz ponad 1,1 mln realnych użytkowników i 35 mln odsłon miesięcznie to wyniki serwisu otoDom.pl po pięciu latach działalności na rynku.
Według niezależnego badania oglądalności polskich witryn internetowych Megapanel PBI/Gemius, serwis otoDom.pl jest najbardziej popularnym wśród Internautów serwisem ogłoszeń sprzedaży i wynajmu nieruchomości w Polsce i za granicą.
Wyniki badania Megapanel PBI/Gemius wskazują, że z wyszukiwarki otoDom.pl skorzystało w maju br. ponad 1,1 mln użytkowników. W tym samym czasie serwis odnotował blisko 35 mln odsłon, co stawia go na pierwszym miejscu pod względem oglądalności wśród serwisów ogłoszeń nieruchomości.
Ruch przyciąga ogłoszeniodawców
Wraz z rozwojem otoDom.pl, baza ogłoszeń sukcesywnie zwiększa się. Aktualnie w serwisie znajduje się ponad 720 tys. ofert sprzedaży mieszkań, domów, działek, biur i magazynów oraz blisko 150 tys. ogłoszeń wynajmu lokali mieszkalnych i użytkowych. To o 16 proc więcej propozycji sprzedaży i aż 33 proc. więcej ofert wynajmu w stosunku do wyników z lipca 2010 roku.
Według danych otoDom.pl, największą podaż nieruchomości odnotowuje się w Warszawie i okolicach (aż 26 proc. ofert pochodzi z woj. mazowieckiego). Duża liczba propozycji sprzedaży dotyczy Śląska i Małopolski (po 10 proc. anonsów). Na kolejnych pozycjach pod względem wielkości oferty znajduje się Pomorze. Dopiero za tym rejonem plasują się Wielkopolska i ziemia łódzka (odpowiednio 6 proc. i 3 proc. wszystkich ofert).
Jak wynika z raportu Gemius traffic z lipca 2011 roku, aż jedna czwarta odwiedzających serwis to mieszkańcy województwa mazowieckiego. 12 proc. użytkowników szukających nieruchomości za pośrednictwem otoDom.pl to Ślązacy, 10 proc. pochodzi z Wielkopolski. Najmniej użytkowników mieszka na Podlasiu i w województwie opolskim.
Za pośrednictwem otoDom.pl do swoich klientów dociera coraz więcej osób prywatnych oraz firm. Między lipcem 2010 i 2011 roku, w serwisie swoje oferty opublikowało około 25 tys. ogłoszeniodawców indywidualnych – to o 32 proc więcej niż w analogicznym okresie rok wcześniej, a także około 3000 biur nieruchomości (20 proc. wzrost) i 400 deweloperów z całej Polski (25 proc. wzrost).
Skuteczność przede wszystkim
– Naszym celem jest dostarczenie Użytkownikom bogatej oferty ogłoszeniowej oraz wygodnych narzędzi przeglądania, a także podnoszenie efektywności ogłaszania się w serwisie poprzez jak najlepsze zaprezentowanie oferty i dotarcie z nią do jak największej ilości potencjalnych klientów – mówi Przemysław Kotwicki, dyrektor serwisu otoDom.pl. – Wzrost popularności serwisu jest dla nas świadectwem, że rozwijamy się we właściwym kierunku.
W przeciągu ostatniego roku, serwis otoDom.pl wprowadził wiele nowych funkcjonalności, które pomagają wyróżnić i promować oferty – m.in. możliwość prezentacji lokalu za pomocą filmu lub animowanej wycieczki, możliwość zakupu bannera zewnętrznego lub naklejki na okno, które pomogą zainteresować ofertą klientów poza siecią czy bezpłatne powiadomienia SMS o wygaśnięciu ogłoszenia oraz zawierające kod do jego ponownej aktywacji.
Ogłoszeniodawcy otoDom.pl mogą mieć ponadto pewność, że ich oferta dotrze do dużej liczby odbiorców, dzięki temu, że wszystkie oferty automatycznie publikowane są w kategorii nieruchomości na Allegro. otoDom.pl dysponuje również umowami partnerskimi m.in. z portalami interia.pl, wp.pl oraz finansowym portalem Bankier.pl, które czerpią z bazy ofert serwisu.
Źródło: otodom.pl