PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plWiadomościMarketing i PRNajwiększa polska internetowa giełda samochodowa kończy 7 lat

Największa polska internetowa giełda samochodowa kończy 7 lat

Marketing i PR 09.08.2011 (12:41)

33 miliony pojazdów oraz niemal 9,6 milionów użytkowników i 400 milionów odsłon miesięcznie – z takim wynikiem serwis otoMoto.pl – największa w Polsce internetowa platforma pośrednictwa w sprzedaży samochodów, obchodzi 7 urodziny funkcjonowania na rynku.

Siedem lat obecności na rynku usług w tak dynamicznie rozwijającym się środowisku, jakim jest Internet, to dużo czasu. Nie każdy pamięta, że jeszcze w 2004 roku aż połowa Polaków w wieku 17-74 lat ani razu w życiu nie korzystała z komputera, nie mówiąc już o dostępie do Internetu, z którym nigdy nie miało do czynienia aż 63 proc. tej grupy (dane GUS). W tych okolicznościach, w lipcu 2004 roku powstało otoMoto.pl – jeden z pierwszych w Polsce serwisów oferujący możliwość sprzedaży i kupna samochodu przez Internet. Spoglądamy na liczby: w pierwszym roku działalności serwis zanotował średnio 3,5 mln odsłon miesięcznie. Siedem lat później, w połowie 2011 roku liczba ta wynosi już 400 mln. A to tylko fragment historii – zmieniła się bowiem nie tylko popularność serwisu – zmienił się również rynek i konsumenci.

Większy wybór, większe wymagania

Jak mówi Marcin Świć, dyrektor serwisów motoryzacyjnych Grupy Allegro, Polacy zdecydowanie dojrzeli jako konsumenci. – Kupujący są bardziej wymagający. Nawet pomimo trwającego od dłuższego czasu kryzysu, który przełożył się na spadek liczby kupowanych samochodów, na przestrzeni lat oferta stała się dużo bogatsza, klienci mają z czego wybierać. Częściej szukają lepiej wyposażonych modeli, posiadających automatyczną skrzynię biegów, skórzaną tapicerkę czy wysokiej klasy system audio. Klienci stali się jednak również bardziej ostrożni – dokładne sprawdzanie samochodu w autoryzowanym serwisie przed kupnem, czy mierzenie grubości lakieru staje się standardem – dodaje.

Rośnie również liczba kierunków, z których napływają na polski rynek samochody używane. – Na początku głównym importerem były Niemcy. Auta stamtąd – uważane za bardzo zadbane i mało eksploatowane, ciszyły się bardzo dużą popularnością, również ze względu na swoją niską cenę. Ostatnio odnotowuje się duży wzrost liczby aut pochodzących z Włoch, których stan techniczny oceniany jest jednak na gorszy niż tych z Niemiec. Dużo pojazdów trafia do Polski z krajów Beneluxu oraz z Francji.

Polacy szukają aut w sieci coraz częściej

Od siedmiu lat zarówno oferta pojazdów, jak zainteresowanych nią użytkowników serwisu rośnie bardzo dynamicznie. W ciągu 7 ostatnich lat Polacy wystawili na sprzedaż w serwisie otoMoto.pl prawie 33 mln pojazdów o łącznej wartości około 180 mld złotych. Za takie pieniądze można kupić 180 potężnych Airbusów A380 lub nawet kilkanaście lotniskowców.

otoMoto.pl już w pierwszych latach działalności ciszyło się dużą popularnością. Biorąc pod uwagę niskie nasycenie Internetem w Polsce w 2005 roku, 470 tys. unikalnych użytkowników miesięcznie to bardzo dobry wynik. Wraz z postępującą informatyzacją społeczeństwa polskiego, liczba osób sprzedających swoje pojazdy i poszukujących samochodów za pośrednictwem otoMoto.pl dynamicznie rosła. 5 lat później serwis odwiedzało już średnio 8,8 mln gości miesięcznie a w połowie tego roku średnia ta wzrosła do 9,6 mln osób.

– Forma sprzedaży w sieci szybko zyskiwała w Polsce na popularności, dzięki czemu i tempo rozwoju serwisu było bardzo duże – komentuje Marcin Świć. – Z każdym kolejnym rokiem istnienia o kilkadziesiąt procent poprawiały się wszystkie wskaźniki – liczba użytkowników, ilość wystawianych pojazdów, liczba odsłon. Kupujący szybko przekonali się, że szukanie pojazdów w sieci jest szybkie i wygodne, podobnie zamieszczenie ogłoszenia przez sprzedających. Internetowa giełda okazała się na tyle praktycznym i skutecznym sposobem sprzedaży, że w pewnym momencie na otoMoto.pl zaczęto wystawiać nie tylko samochody osobowe, ale także inne pojazdy. To uświadomiło nam, że serwis należy rozwijać również w tym kierunku – stworzyliśmy nowe kategorie, takie jak motocykle, samochody ciężarowe, maszyny rolnicze i budowlane czy łodzie i samoloty.

Klient jest najważniejszy

W maju 2011 roku serwis otoMoto.pl posiadał ponad 21 proc. rynku internetowych serwisów motoryzacyjnych. – Pozycja lidera, jaką aktualnie zajmuje giełda, to dla nas bardzo duża satysfakcja i wyzwanie. Mamy świadomość, że czeka nas jeszcze więcej pracy zmierzającej do ciągłego udoskonalania serwisu w celu zachowania wysokiej jakości obsługi zarówno ogłoszeniodawców, jak poszukujących na naszych stronach wymarzonego pojazdu – komentuje Marcin Świć. – Zależy nam, aby serwis stał się jeszcze bardziej przyjazny dla użytkownika. Stale pracujemy nad tym, aby jego obsługa była jak najbardziej intuicyjna i przystępna. Priorytetowo traktujemy również poszerzanie oferty. Z pewnością trudno jest stworzyć serwis zadowalający wszystkich, którzy z niego korzystają, jednak można próbować zbliżać się do takiego stanu. I to właśnie jest nasz cel.

Źródło: Ciszewski Public Relations

e-commerce internet motoryzacja otomoto.pl 2011-08-09
Redakcja PRNews.pl
Tagi: e-commerce internet motoryzacja otomoto.pl

Sprawdź także:

a 0 Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku
05.12.2025 (04:16) – informacja prasowa

Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku

Alior Bank wprowadza dwie nowe promocje ubezpieczeniowe w ramach współpracy z LINK4. Akcje potrwają do 31 grudnia …

a 0 XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności
05.12.2025 (04:14) – informacja prasowa

XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności

Bank BNP Paribas rusza z piętnastą edycją Programu Grantów Lokalnych – inicjatywy, która od 2011 roku wspiera …

a 0 Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego
05.12.2025 (04:09) – informacja prasowa

Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego

Revolut udostępnił w krajach EOG i Wielkiej Brytanii (również w Polsce) nową funkcję bezpieczeństwa: “Tryb …

a 0 ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice
05.12.2025 (04:07) – informacja prasowa

ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice

Fundacja ING Dzieciom wspólnie z ING Bankiem Śląskim zapraszają dzieci, młodzież i dorosłych do Katowic, na kolejne …

a 0 Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo
05.12.2025 (04:06) – informacja prasowa

Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo

Hitachi Europe Ltd. i ITCARD S.A. zawarły strategiczne partnerstwo w celu przyspieszenia innowacji i transformacji …

a 0 ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata
05.12.2025 (04:02) – informacja prasowa

ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata

Grupa ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego podpisały umowę o kontynuacji strategicznego partnerstwa na lata …

PRNews.pl

Zobacz również

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Nowy Apple Watch SE 3 to gadżet,…

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

Niespełna trzy miesiące po starcie cyfrowej hipoteki…

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Rynek rachunków oszczędnościowo-rozliczeniowych w złotych po III…

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Z zebranych danych bankowych wynika, że po…

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Liczba klientów „mobile only”, czyli osób, które…

Who is who

Tomasz Mysior

Tomasz Mysior

Tomasz Mysior – Dyrektor ds. Kluczowych Klientów…

Artur Mojecki

Artur Mojecki

Artur Mojecki, Prezes Zarządu Dom Finansowy QS…

Magdalena Urbańska

Magdalena Urbańska

PR Manager, Comperia.pl Na stanowisku PR Manager…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

Avo Men:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

Avo Men:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

avatar komentującego

Bart Ikswe:

No profesjonalna i rzetelna opinia...przedrukowana od Związku Banków Polskich 🤯 na dole artykułu …

pt., 12 wrz 2025 (06:07) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców