W I kw. 2011 r. Bank Pocztowy znalazł się wśród pięciu banków, które przekonały do swoich rachunków osobistych największą liczbę klientów.
Blisko 40 tys. otwartych Pocztowych Kont Standard i Nestor Banku Pocztowego w I kw. 2011 r. to jeden z pięciu najlepszych rezultatów na rynku – wynika z zestawienia opublikowanego przez serwis prnews.pl. Według twórców rankingu Bank Pocztowy był pozytywnym zaskoczeniem na rynku. Podkreślono również zupełnie inny charakter grupy klientów banku, niż w wypadku pozostałych banków.
Obecnie z Pocztowego Konta Standard i Nestor korzysta już ponad 495 tys. Klientów. W sumie mają oni założonych 395 tys. ROR-ów. Bank Pocztowy kieruje swoją ofertę do ludzi mieszkających w miastach do 50 tys. mieszkańców, emerytów i rencistów. Ważną grupę stanowią nieubankowieni – czyli osoby, które do tej pory nie korzystały z usług bankowych. Badania pokazują, że jest to grupa obejmująca 20-30% dorosłych Polaków. Z uwagi na możliwość dotarcia do wielu z tych osób za pośrednictwem Poczty Polskiej, Bank Pocztowy w ramach swojej misji stara się świadczyć proste i dostępne usługi bankowe.
Pocztowe Konto Nestor i Standard są prowadzone za darmo. Łączą one w sobie zalety nowoczesnej bankowości (jak darmowa bankowość internetowa – Pocztowy24), wraz ze specjalnie dobranymi usługami dla grupy docelowej: m.in. możliwość bezpłatnego dostarczania gotówki przez listonosza do domu (Pocztowe Konto Nestor).
Polacy mają obecnie prawie 24 miliony otwartych rachunków typu ROR. Pierwszy kwartał przyniósł zwiększenie się liczby rachunków na rynku o prawie 400 tys.
Źródło: Bank Pocztowy