PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plWiadomościMarketing i PRGrzechy główne internetowych sprzedawców

Grzechy główne internetowych sprzedawców

Marketing i PR 02.06.2011 (11:48)

W ubiegłym roku 74% internautów zrobiło zakupy w sieci. Za tłumem nowych kupujących idzie wzrost liczby chętnych do sprzedaży. Co zrobić, żeby z sukcesem handlować w sieci?

Trzeba mieć pomysł, to pewne. Ale czasem wystarczy po prostu wiedzieć w czym chodzi Doda, znać popularne telewizyjne programy, a przede wszystkim – śledzić swoją potencjalną konkurencję. Niezbędna jest również znajomość listy grzechów zakazanych w wirtualnym biznesie.

Badania firmy monitorującej zjawiska w Internecie – Gemius – nie pozostawiają wątpliwości, że na rodzimym rynku e-commerce jest dosyć miejsca zarówno dla profesjonalnych sprzedawców utrzymujących się z e-biznesu, jak i dla handlujących okazjonalnie. Najpopularniejszymi formami zakupów są sklepy internetowe oraz aukcje na takich serwisach jak Allegro. Na tych ostatnich w ubiegłym roku kupowało aż 80% amatorów wirtualnego shoppingu. Dużo mniej, bo 68% klientów, zadeklarowało skorzystanie z oferty poszczególnych internetowych sklepów.

Każdy może stać się e-sprzedawcą, ale nie każdy zna podstawowe reguły gry: – Obserwując oferty wystawiane przez internetowych sprzedawców, zauważamy że popełniają oni te same błędy, które z góry skazują transakcję na niepowodzenie. Sprzedający albo za bardzo zawyżają, albo też zaniżają cenę przedmiotu, wstawiają niejasny opis w tytule aukcji, nie odpowiadają na maile od zainteresowanych osób i nie mają pomysłu na przebicie się przez liczną konkurencję – wylicza Mariusz Wesołowski, koordynator ds. Edukacji w Grupie Allegro i trener Akademii Allegro, która prowadzi kampanię edukacyjną w zakresie e-commerce.

W czym chodzi Doda?

Największe polskie sklepy internetowe od lat sięgają do kilku złotych środków, które kopiują już co bardziej spostrzegawczy e-sprzedawcy. Co ciekawe, każda z kategorii handlu w sieci wymaga stosowania odmiennych tricków sprzedażowych. – Ci, którzy wystawiają na aukcjach odzież, chcąc nie chcąc,  powinni bacznie obserwować życie celebrytów. Jeśli np. ostatnio Doda pojawiła się w spodniach podobnych do tych, które chcemy sprzedać, można wykorzystać to podobieństwo w aukcji – mówi Sławek Rajch, trener Akademii Allegro.

Tak było w przypadku słynnej koszulki Kuby Wojewódzkiego z Jokerem, którą celebryta założył podczas programu Mam Talent. W sieci od razu pojawiła się oferta zatytułowana „Joker Heth Ledger Wojewódzki” promująca podobne T-shirty z wizerunkiem czarnego charakteru z Batmana. Natomiast po edycji TVN-owskiego show You Can Dance, w którym w jury zasiadała aktorka Anna Mucha, na Allegro pojawiło się od razu kilkadziesiąt ofert jednego sprzedawcy – „Sukienka koronkowa. Jak Mucha w YCD!”. Poza tym lepiej zapomnieć o obdarzaniu tytułów aukcji zbędnymi ozdobnikami typu „super hiper bluzka”, „mega promocja”, „rewelacja”, gdyż nie niosą one żadnych istotnych informacji dla klienta, a tylko odciągają uwagę od właściwego przedmiotu transakcji.

W telewizji siła

Nieco inne prawa rządzą kategorią multimediów sprzedawanych w sieci. Handlujący filmami, grami czy muzyką często z kolei zgłębiają telewizyjny program. Tak jak Michał Bedlechowski ze sklepu DVDMedia, który już w dzień emisji popularnego filmowego hitu w TV, ma przygotowaną ofertę kilkudziesięciu płyt DVD czy BlueRay z danym tytułem. Czy rzeczywiście ludzie mogą chcieć zakupić film, który przed chwilą obejrzeli? – Tak, internauci bardzo często kupują już oglądane filmy, gdyż albo chcą mieć dany tytuł u siebie na własność albo podarować komuś na prezent wiedząc, że film jest dobry. Sprzedawcy często notują większe zainteresowanie aukcjami danych filmów tuż po tym, gdy zostały one wyemitowane w TV – wyjaśnia Mariusz Wesołowski. Osoby prywatne sprzedające np. niepotrzebne już filmowe kolekcje również mogą wykorzystać ów trend. Wystarczy wyczuć odpowiedni moment i śledzić telewizyjny program.

Podkradanie pomysłów w sieci

Internetowy biznes nie toleruje opieszałości sprzedawców. W morzu ofert liczy się oryginalność i kreatywność w formułowaniu tytułu aukcji czy pomysłowego wykorzystania zdjęcia. Niestety nie na długo: – Zauważamy, że w internetowym handlu nowy pomysł na „sprzedanie” danej rzeczy egzystuje tylko jedną dobę. Konkurencja nie śpi i zaraz po tym, jak któryś ze sprzedawców wykorzysta niespotykany wcześniej trick marketingowy, jest on konsekwentnie dublowany – przyznaje Mariusz Wesołowski. Takim trickiem jest również umiejętne ustalenie ceny sprzedawanego przedmiotu. Tzw. magia końcówek, czyli obniżenie kosztów danej rzeczy np. z 20 zł na 19,99 zł jest już powszechnie stosowanym krokiem.  Badania pokazują, że dla wielu klientów to właśnie cena staje się głównym wyznacznikiem zakupu, nawet mimo tego, że jakość przedmiotu może pozostawiać wiele do życzenia. Jednak kupować tanio nie oznacza nabywania najtańszych rzeczy w kategorii.

– Sprzedawcy, który ustalają ceny na minimalnym lub maksymalnym poziomie w danej kategorii, mają najmniejsze szanse na dobicie transakcji. Najniższa cena jest po prostu podejrzana – radzi Mariusz Wesołowski. I przypomina jedną z historii z serwisu Allegro, na którym sprzedający wystawiał oryginalne garnitury topowych marek. Niestety, ustalił zbyt niską cenę, która wzbudzała podejrzenia co do oryginalności towaru. Po podniesieniu ceny o 100% towar sprzedawał się świetnie. Kupujący woleli wybrać nieco droższe oferty, ale z pozoru pewniejsze pod każdym względem: materiału, wykonania czy obsługi – kontynuuje Sławomir Rajch, trener Akademii Allegro.

Jak Cię widzą, tak Cię piszą

Internetowy sprzedawca powinien również zadbać o własną wiarygodność w oczach klienta. Jeśli ten ostatni wchodząc na aukcję, nie dostrzeże numeru telefonu kontaktowego, nie będzie mógł wybrać spośród kilku rodzajów przesyłki, a na swoje wiadomości dotyczące pożądanego przedmiotu nie dostanie odpowiedzi, zrezygnuje z zakupu. Jednak samo umożliwienie kontaktu telefonicznego klienta ze sprzedawcą to nie wszystko: – Trzeba jasno zaznaczyć w jakich godzinach jest możliwy kontakt ze sprzedającym. Klienci Allegro mogą zadzwonić z pytaniem o przedmiot w zasadzie o każdej możliwej porze. Jeśli nie wyznaczymy im godzinowego przedziału i potem nie odbierzemy połączenia np. o 20.00, to nie będziemy wiarygodni – mówi Mariusz Wesołowski.

To samo dotyczy sklepów internetowych, które nie podając do siebie kontaktu bądź go nie limitując, mogą uchodzić w oczach internautów za tzw. firmy-krzaki, podejrzane i niegodne uwagi. Inaczej sprawa ma się z odbiorem osobistym. Często sprzedawcy zapominają, że w Internecie sprzedają nie produkt, a wyobrażenie o tym produkcie. Tworząc, często za spore pieniądze, rzetelną stronę sprzedażową, budujemy u klienta pewne wyobrażenie dotyczące naszego e-biznesu. Bywa, że dobre wrażenie pęka jak bańka mydlana tylko dlatego, że pokazaliśmy klientowi nasz magazyn, którym okazał się kontener pościelowy pod rozkładaną sofą w naszym M3 – dodaje Sławek Rajch.
Niezależnie od tego, co jest wystawiane przez wirtualnego sprzedawcę na aukcji, lepiej zawczasu zadbać o to, by ów klient skutecznie wpadł w nasze sieci.

Źródło: QXL Poland sp. z o.o.

Allegro aukcje e-commerce e-zakupy 2011-06-02
Redakcja PRNews.pl
Tagi: Allegro aukcje e-commerce e-zakupy

Sprawdź także:

a 0 Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku
05.12.2025 (04:16) – informacja prasowa

Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku

Alior Bank wprowadza dwie nowe promocje ubezpieczeniowe w ramach współpracy z LINK4. Akcje potrwają do 31 grudnia …

a 0 XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności
05.12.2025 (04:14) – informacja prasowa

XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności

Bank BNP Paribas rusza z piętnastą edycją Programu Grantów Lokalnych – inicjatywy, która od 2011 roku wspiera …

a 0 Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego
05.12.2025 (04:09) – informacja prasowa

Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego

Revolut udostępnił w krajach EOG i Wielkiej Brytanii (również w Polsce) nową funkcję bezpieczeństwa: “Tryb …

a 0 ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice
05.12.2025 (04:07) – informacja prasowa

ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice

Fundacja ING Dzieciom wspólnie z ING Bankiem Śląskim zapraszają dzieci, młodzież i dorosłych do Katowic, na kolejne …

a 0 Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo
05.12.2025 (04:06) – informacja prasowa

Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo

Hitachi Europe Ltd. i ITCARD S.A. zawarły strategiczne partnerstwo w celu przyspieszenia innowacji i transformacji …

a 0 ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata
05.12.2025 (04:02) – informacja prasowa

ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata

Grupa ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego podpisały umowę o kontynuacji strategicznego partnerstwa na lata …

PRNews.pl

Zobacz również

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Nowy Apple Watch SE 3 to gadżet,…

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

Niespełna trzy miesiące po starcie cyfrowej hipoteki…

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Rynek rachunków oszczędnościowo-rozliczeniowych w złotych po III…

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Z zebranych danych bankowych wynika, że po…

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Liczba klientów „mobile only”, czyli osób, które…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

Avo Men:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

Avo Men:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

avatar komentującego

Bart Ikswe:

No profesjonalna i rzetelna opinia...przedrukowana od Związku Banków Polskich 🤯 na dole artykułu …

pt., 12 wrz 2025 (06:07) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców