W poniedziałek, 11 kwietnia 2011, na alternatywnym rynku warszawskiej GPW – NewConnect zadebiutowała spółka sektora telefonicznego – easyCALL.pl S.A.
Z emisji w trybie private placement, spółka pozyskała 0,8 mln zł, które zamierza przeznaczyć na dalszy, dynamiczny rozwój – usług pakietowych (dostęp do internetu oraz telefonia komórkowa – jako operator wirtualny), rozpoczęcie prac badawczych nad usługami telewizji internetowej oraz konsolidację rynku m.in. poprzez akwizycje. Wszystkie te działania mają przełożyć się na dynamiczny wzrost liczby klientów. W chwili debiutu kurs akcji wynosił 5,48 zł.
Firma wprowadziła do obrotu 1 000 000 akcji zwykłych na okaziciela serii A, 60 000 akcji zwykłych na okaziciela serii B oraz 151 300 akcji zwykłych na okaziciela serii C.
easyCALL.pl S.A. jest firmą sektora telekomunikacyjnego. Od 2006 roku oferuje nowoczesne i profesjonalne rozwiązania w dziedzinie telefonii internetowej i stacjonarnej oraz dostępu do Internetu.
Działalność easyCALL.pl S.A. opiera się głównie na:
-
telefonii internetowej (VoIP – www.easyCALL.pl),
-
telefonii stacjonarnej (www.ekotel.pl),
-
dostępie do sieci Internet.
Charakterystyczną cechą usług telekomunikacyjnych świadczonych przez easyCALL.pl jest ich multidostępność. Klienci mogą wykonywać tanie, krajowe i zagraniczne połączenia przez komputer, bramki i telefony IP, a dzięki numerowi dostępowemu, także przez telefon stacjonarny.
Jak powiedział w trakcie swojego wystąpienia Prezes Zarządu easyCALL.pl S.A. Michał Jakubowski „Pomysł na założenie firmy – jak to zwykle bywa – powstał z potrzeby. Gdy bliska mi osoba wyjechała na dłuższy okres za granicę okazało się, że koszty rozmów telefonicznych z nią były gigantyczne. Wraz z obecnym przewodniczącym Rady Nadzorczej Spółki – Piotrem Mazurkiewiczem – zastanawialiśmy się dlaczego tak się dzieje i czy moglibyśmy to zmienić. W związku z naszymi wcześniejszymi doświadczeniami przy licznych projektach z zakresu internetu/e-commerce zaczęliśmy zastanawiać się, czy dałoby się wykorzystać do transmisji głosu Internet. W ten sposób powstał prototyp funkcjonalny serwisu, który z czasem obrastał w kolejne usługi – począwszy od darmowych połączeń między użytkownikami sieci, poprzez połączenia na zwykłe telefony w konkurencyjnych cenach, poprzez oferowanie Klientom numerów telefonicznych (z całej Polski), a z czasem również przenaszalności numerów.”
W chwili obecnej easyCALL.pl oferuje pełen zakres usług telekomunikacyjnych klientom z całego kraju.
Źródło: easyCALL.pl S.A