PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plWiadomościUbezpieczeniaAssistance coraz bardziej niezbędny

Assistance coraz bardziej niezbędny

Ubezpieczenia 31.03.2011 (10:07)

Jak wynika z trzeciego już badania assistance Europ Assistance Polska coraz więcej Polaków postrzega usługi assistance jako przydatne i oczekiwane. Aż 82% badanych uważa za przydatną usługę pomocy na drodze, 69% usługę pomocy medycznej i 64% usługę assistance udzieloną podczas podróży zagranicznej.

Coroczne badanie assistance Europ Assistance Polska zrealizowane zostało w marcu 2011 roku na reprezentatywnej grupie ponad 2000 Polaków. Celem badania było określenie jak zmienia się świadomość assistance wśród Polaków, a także sposób i częstotliwość korzystania z tych usług. Tegoroczne wyniki badania pokazują, że 28% badanych deklaruje posiadanie ubezpieczenia assistance (27% w 2010 roku). Są to w większości osoby ze średnim lub wyższym wykształceniem powyżej 36 roku życia, zamieszkujące duże miasta. Wśród osób posiadających takie ubezpieczenie aż blisko 30% deklaruje, że skorzystało z przysługujących im świadczeń assistance.

Podobnie jak w ubiegłych latach najwięcej ankietowanych posiada assistance związane z ubezpieczeniem komunikacyjnym (89%). O 2 punkty procentowe w stosunku do roku 2010 zwiększyła się liczba ankietowanych posiadających assistance w ramach ubezpieczenia mieszkania (25%), o jeden punkt medycznego (17%), a o 4 punkty procentowe zwiększyła się liczba ankietowanych posiadających assistance dołączone do produktu bankowego – obecnie takie ubezpieczenie ma 16% badanych. W ciągu ostatniego roku dwukrotnie wzrosła natomiast liczba osób posiadających assistance w ramach gwarancji producenckiej dla auta – w tej chwili ma je już 12% respondentów.

 

Jak Polacy korzystają z assistance?

W tym roku skorzystanie z usług assistance zadeklarowało 28% respondentów, czyli 3% więcej niż w 2010 roku. Wykorzystanie usług zależy od posiadanych pakietów assistance – aż 86% osób posiadających assistance skorzystało z usługi holowania auta i pomocy drogowej, 12% z pomocy medycznej, 10% z domowej pomocy m.in. hydraulika, czy ślusarza, a 5% korzystało z pomocy w trakcie podróży zagranicznej.

Podobnie jak w poprzednim roku aż 65% ankietowanych wskazało, iż ubezpieczenie assistance dołączane do produktu bankowego uatrakcyjnia ten produkt. Połowa respondentów deklaruje, że bogaty pakiet assistance skłoniłby ich do częstszego korzystania z innych usług banku.

W badaniu wyraźnie widać również różnice w podejściu kobiet i mężczyzn do assistance. Mężczyźni zdecydowanie częściej deklarują posiadanie assistance (35% badanych mężczyzn w stosunku do 21% kobiet). Podczas, gdy mężczyźni najczęściej wykorzystują usługi związane z assistance samochodowym, kobiety częściej posiadają i chętniej korzystają z assistance dodawanego do ubezpieczenia mieszkania, ubezpieczenia medycznego i produktów bankowych. W badaniu widać wyraźny wzrost odsetka Polek, które posiadają assistance związany z produktem bankowym – w 2010 roku było to niecałe 16%, a w tegorocznej ankiecie już 19% kobiet zadeklarowało posiadanie takiego assistance. Co więcej 7% więcej kobiet niż mężczyzn postrzega assistance jako element uatrakcyjniający produkt bankowy.

Assistance coraz bardziej niezbędny

W porównaniu do ubiegłych lat istotnie wzrosła liczba badanych, którzy postrzegają usługi assistance jako przydatne. Aż 82% badanych uważa za przydatną usługę holowania auta i pomocy drogowej (73% w 2010 roku), 69% usługę pomocy medycznej (56% w 2010 roku), a 64% pomoc udzieloną podczas podróży zagranicznej (50% w 2010 roku).

– Badanie assistance po raz kolejny pokazało, że zainteresowanie Polaków usługami i ubezpieczeniami assistance systematycznie rośnie, podobnie jak ich świadomość w tym zakresie. Ponieważ rosną ich aspiracje i oczekiwania dotyczące komfortu życia codziennego, chcą mieć szybki dostęp do profesjonalnych usług gwarantujących wygodę i bezpieczeństwo w życiu codziennym. Dlatego tak wielu Polaków uważa dzisiaj usługi i ubezpieczenia assistance za wręcz niezbędne. Cieszymy się z tej tendencji i dynamicznego rozwoju assistance w Polsce, jak również z tego, że dzięki innowacyjnym i kompleksowym rozwiązaniom oferowanym przez naszą firmę mamy w tym swój udział – mówi Ryszard Grzelak, Prezes Zarządu Europ Assistance Polska.  

Aż 52% badanych jest skłonnych wykupić za dodatkową opłatą assistance medyczny. W porównaniu z rokiem 2010 wzrosła liczba ankietowanych zainteresowanych kupnem za dodatkową opłatą assistance samochodowego – 49% (47% w 2010 roku) i turystycznego – 31% (29% w 2010 roku). Blisko 1/3 badanych deklaruje również zainteresowanie wykupieniem assistance przez internet – największą grupę zainteresowanych stanowią mężczyźni do 35 roku mieszkający w dużych miastach.

Z czym Polacy kojarzą assistance?

Osoby, które nie posiadają assistance, kojarzą tego rodzaju usługi głównie z pomocą na drodze – 74% wskazań, z innymi formami pomocy – 41% odpowiedzi oraz z pomocą podczas podróży zagranicznej – 28% wskazań.

W tegorocznym badaniu wyraźnie widać również jak zmieniają się preferencje klientów w zakresie sposobu informowania o usługach assistance dodawanych do innych produktów (np. ubezpieczenia, produktu bankowego, czy gwarancji auta). Zdecydowanie mniej osób niż w ubiegłych latach wskazało na informacje udzielane przez przedstawiciela firmy jako preferowane (43% w porównaniu do 58% w 2010 roku). Na e-mail wskazało 41% badanych (39% w 2010 roku), 39% na ulotki informacyjne (34% w 2010 roku), 36% na telefon (29% w 2010 roku), 22% na informacje dołączane do wyciągów bankowych (21% w 2010 roku).

Trzecie ogólnopolskie badanie dotyczące assistance zostało zrealizowane przez firmę badawczą ARC Rynek i Opinia na zlecenie i na podstawie kwestionariusza pytań opracowanego przez Europ Assistance Polska.

Źródło: Europ Assistance Polska

assistance Europ Assistance ubezpieczenia 2011-03-31
Redakcja PRNews.pl
Tagi: assistance Europ Assistance ubezpieczenia

Sprawdź także:

a 0 Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku
05.12.2025 (04:16) – informacja prasowa

Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku

Alior Bank wprowadza dwie nowe promocje ubezpieczeniowe w ramach współpracy z LINK4. Akcje potrwają do 31 grudnia …

a 0 XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności
05.12.2025 (04:14) – informacja prasowa

XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności

Bank BNP Paribas rusza z piętnastą edycją Programu Grantów Lokalnych – inicjatywy, która od 2011 roku wspiera …

a 0 Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego
05.12.2025 (04:09) – informacja prasowa

Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego

Revolut udostępnił w krajach EOG i Wielkiej Brytanii (również w Polsce) nową funkcję bezpieczeństwa: “Tryb …

a 0 ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice
05.12.2025 (04:07) – informacja prasowa

ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice

Fundacja ING Dzieciom wspólnie z ING Bankiem Śląskim zapraszają dzieci, młodzież i dorosłych do Katowic, na kolejne …

a 0 Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo
05.12.2025 (04:06) – informacja prasowa

Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo

Hitachi Europe Ltd. i ITCARD S.A. zawarły strategiczne partnerstwo w celu przyspieszenia innowacji i transformacji …

a 0 ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata
05.12.2025 (04:02) – informacja prasowa

ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata

Grupa ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego podpisały umowę o kontynuacji strategicznego partnerstwa na lata …

PRNews.pl

Zobacz również

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Nowy Apple Watch SE 3 to gadżet,…

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

Niespełna trzy miesiące po starcie cyfrowej hipoteki…

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Rynek rachunków oszczędnościowo-rozliczeniowych w złotych po III…

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Z zebranych danych bankowych wynika, że po…

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Liczba klientów „mobile only”, czyli osób, które…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

Avo Men:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

Avo Men:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

avatar komentującego

Bart Ikswe:

No profesjonalna i rzetelna opinia...przedrukowana od Związku Banków Polskich 🤯 na dole artykułu …

pt., 12 wrz 2025 (06:07) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców