W sieci coraz częściej pojawiają się firmy budowlane i specjaliści od budowy, remontu, wykończenia domu czy mieszkania. Obecność w internecie przynosi im bowiem realne korzyści. Najczęściej jest to jednak obecność wizerunkowa. Jak w takim razie przekuć ją na realną sprzedaż?
Badania przeprowadzone w zeszłym roku przez firmę ASM wyraźnie pokazują, że przedstawiciele branży budowlanej widzą w internecie szansę na dodatkowy kanał marketingowy i sposób na lepszą komunikację z klientami. Raport „Web 2.0 w budownictwie” pokazał, że ponad 80% internautów związanych z budownictwem bardzo regularnie korzysta z sieci, szukając nowinek budowlanych, opinii o materiałach i wykonawcach, zasięgając opinii innych użytkowników na tematy budowlane. Tymczasem w internecie drzemie też ogromny potencjał sprzedażowy. Raport „E-COMMERCE w Polsce w oczach Internautów” przeprowadzony w 2010 roku przez GEMIUS SA mówi, że aż 78% polskich użytkowników sieci kupuje przez Internet i liczba ta systematycznie wzrasta.
Przed firmami budowlanymi otwierają się więc zupełnie nowe możliwości – sprzedaż produktów przez internet. O ile strona internetowa, reklama w wyszukiwarce czy nawet profil na Facebooku to już w zasadzie marketingowa codzienność, o tyle sprzedaż w sieci w branży budowlanej to trend, który w Polsce dopiero nabiera rozpędu. Mimo to już widać, że w krótkim czasie przyniesie realne korzyści tym, którzy zechcą go wykorzystać.
Zacząć sprzedaż w internecie chce pomóc m.in. pasaż materiałów budowlanych i porównywarka cen BUDTRADE.pl. – BUDTRADE.pl to platforma, która umożliwia zaprezentowanie swojej oferty w internecie bez konieczności inwestowania w drogie oprogramowanie sklepu internetowego, stronę, a nawet reklamę – przekonuje Marcin Górski z firmy WEBRISER Sp. z o.o., która stworzyła i administruje portalem BUDTRADE.pl. – My nie tylko dostarczamy narzędzie – pasaż materiałów budowlanych, ale również dbamy o to, by pierwszy kontakt z siecią był dla firm naprawdę bezbolesny – wprowadzamy produkty, zarządzamy sprzedażą, organizujemy transport, dbamy o promocję całego portalu (a więc również o promocję materiałów klientów).
To pierwsze tego typu rozwiązanie w polskim internecie. Na rynku istnieje wprawdzie kilka porównywarek cen czy sklepów online z artykułami do remontu czy budowy, ale albo nie umożliwiają one zakupu bezpośrednio z poziomu porównywarki, albo nie są pasażem.
Źródło: Positive Power