PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plWiadomościMarketing i PRJak skutecznie i szybko zwiększyć sprzedaż w e-sklepie?

Jak skutecznie i szybko zwiększyć sprzedaż w e-sklepie?

Marketing i PR 22.03.2011 (13:15)

Internet stwarza nieograniczone możliwości dla przedsiębiorców, którzy dzięki postępowi technologicznemu mogą szybko i trafnie zaspokoić potrzeby klienta. Wykorzystanie tego faktu sprzyja budowaniu indywidualnych relacji z każdym konsumentem oraz zwiększeniu sprzedaży. Tym ciekawsze jest, że 23% właścicieli e-sklepów jest niezadowolonych ze swoich wyników sprzedażowych.

Konkurencja na rynku e-commerce jest ogromna. Dla właściciela każdego sklepu internetowego niezwykle ważnym jest, aby wyróżniać się spośród całej grupy podobnych przedsiębiorstw. Jak przykuć uwagę potencjalnych klientów i utrzymać obecnych?

Z doświadczenia wynika, że to właśnie efektywna obsługa klienta, jest kluczem do sukcesu i może zapewnić firmie stały rozwój i jej stabilność na rynku. Ponadto jest czynnikiem generującym większą sprzedaż i budującym pozytywny wizerunek sklepu. Jakie rozwiązania oraz narzędzia możemy zastosować, aby przyciągnąć nowych konsumentów do naszego sklepu i zachęcić ich do ponownych zakupów?

Przede wszystkim musimy zadbać aby klient szybko odnalazł na naszej stronie produkt, który w pełni zaspokoi jego potrzeby. Systemy personalizowanej rekomendacji gromadzą i analizują informację o zachowaniach naszych klientów na witrynie. Następnie z obszernego asortymentu produktów, oprogramowanie przedstawia najlepszą ofertę dla klienta i prezentuje ją na stronie. Wdrożenie nowoczesnych algorytmów data mining oraz sztucznej inteligencji umożliwia przekształcenie zgromadzonych danych o upodobaniach klientów w przydatną wiedzę, dzięki której powstają rekomendacje, dedykowane dla każdego użytkownika. Po przez takie działanie konsumenci powracają do naszego sklepu i kupują więcej.

W przeprowadzonych badaniach przez Gemius 60% przedsiębiorców zadeklarowało, że posiada rekomendacje w swoim sklepie internetowym. Tym bardziej dziwi fakt, że tylko 5% przedsiębiorców jest zdecydowanie zadowolonych z osiągniętego poziomu sprzedaży, a 23% właścicieli e-sklepów jest zdecydowanie niezadowolonych. Należy zadać sobie pytanie gdzie tkwi błąd? Otóż rekomendacje rekomendacjom nie równe. Aż 54% respondentów posiada w swojej witrynie automatycznie generowane podpowiedzi produktów powiązanych generowanych na podstawie prostych statystyk, 51% ręcznie ustawia podpowiedzi produktów, według najlepszej wiedzy pracowników sklepu. Zaskakującym jest, że tylko 12% sklepów internetowych stosuje personalizowane rekomendacje skierowane wyłącznie do danego klienta. Sytuacja ta jednak z pewnością w najbliższym czasie ulegnie zmianie. Z raportu „E-commerce w Polsce 2010. E-sklepy” wynika, że wciągu najbliższych 12 miesięcy 25% właścicieli sklepów internetowych zamierza wprowadzić inteligentne systemy personalizowanej rekomendacji. Za zamieszczeniem specjalistycznego oprogramowanie przemawiały przede wszystkim: chęć zwiększenia sprzedaży w sklepie, lepsze dopasowanie oferty do potrzeb klienta, zwiększenie lojalności i satysfakcji konsumentów oraz komfortu korzystania ze strony.

O efektywności wdrożenia systemu personalizowanej rekomendacji przekonał się jeden
z największych sklepów internetowych w Polsce – Pasart.pl, oferujący akcesoria do wyrobu biżuterii. Początkowo właściciel sklepu chciał się przekonać jaką skuteczność oferują personalizowane rekomendacje i skorzystał z 30 dniowego bezpłatnego okresu testowania oprogramowania Quartic.

Specjalistyczne systemy personalizowanej rekomendacji dają dużo lepsze efekty niż standardowe mechanizmy, jakie dostępne są w sklepach internetowych. Przedsiębiorcy powinni zwrócić uwagę na obecną dynamikę rynku e-commerce i działania konkurencji, które wymagają od właścicieli e-sklepów szybkich i trafnych decyzji.

Źródło: VanguardPR

e-zakupy internet zakupy 2011-03-22
Redakcja PRNews.pl
Tagi: e-zakupy internet zakupy

Sprawdź także:

a 0 Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku
05.12.2025 (04:16) – informacja prasowa

Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku

Alior Bank wprowadza dwie nowe promocje ubezpieczeniowe w ramach współpracy z LINK4. Akcje potrwają do 31 grudnia …

a 0 XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności
05.12.2025 (04:14) – informacja prasowa

XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności

Bank BNP Paribas rusza z piętnastą edycją Programu Grantów Lokalnych – inicjatywy, która od 2011 roku wspiera …

a 0 Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego
05.12.2025 (04:09) – informacja prasowa

Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego

Revolut udostępnił w krajach EOG i Wielkiej Brytanii (również w Polsce) nową funkcję bezpieczeństwa: “Tryb …

a 0 ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice
05.12.2025 (04:07) – informacja prasowa

ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice

Fundacja ING Dzieciom wspólnie z ING Bankiem Śląskim zapraszają dzieci, młodzież i dorosłych do Katowic, na kolejne …

a 0 Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo
05.12.2025 (04:06) – informacja prasowa

Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo

Hitachi Europe Ltd. i ITCARD S.A. zawarły strategiczne partnerstwo w celu przyspieszenia innowacji i transformacji …

a 0 ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata
05.12.2025 (04:02) – informacja prasowa

ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata

Grupa ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego podpisały umowę o kontynuacji strategicznego partnerstwa na lata …

PRNews.pl

Zobacz również

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Nowy Apple Watch SE 3 to gadżet,…

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

Niespełna trzy miesiące po starcie cyfrowej hipoteki…

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Rynek rachunków oszczędnościowo-rozliczeniowych w złotych po III…

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Z zebranych danych bankowych wynika, że po…

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Liczba klientów „mobile only”, czyli osób, które…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

Avo Men:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

Avo Men:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

avatar komentującego

Bart Ikswe:

No profesjonalna i rzetelna opinia...przedrukowana od Związku Banków Polskich 🤯 na dole artykułu …

pt., 12 wrz 2025 (06:07) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców