Towarzystwa BZ WBK-Aviva sukcesywnie rozszerzają swoją ofertę produktową oraz zwiększają wyniki finansowe. W 2010 roku spółki osiągnęły bardzo dobre wyniki sprzedażowe i finansowe. BZ WBK-Aviva spółki życiowa i majątkowa zebrały łącznie ponad 287 mln składki i wypracowały zysk netto na poziomie 4,3 mln zł.
BZ WBK-Aviva Towarzystwa Ubezpieczeń (razem BZ WBK-Aviva Towarzystwo Ubezpieczeń Ogólnych SA oraz BZ WBK-Aviva Towarzystwo Ubezpieczeń na Życie SA).
Pozycja |
2009 (tys. zł) |
2010 (tys. zł) |
Zmiana % |
Składka przypisana brutto |
270 231 |
287 259 |
6.3% |
Przychody z lokat |
6 707 |
33 925 |
405.8% |
Koszty działalności ubezpieczeniowej |
81 821 |
82 205 |
0.5% |
Wynik techniczny |
– 1 289 |
2 563 |
– |
Wynik finansowy brutto |
1 704 |
5 874 |
244.7% |
Wypłacone świadczenia i odszkodowania (bez wypłat wartości produktów inwestycyjnych) |
5 433 |
11 178 |
105.7% |
309 986 |
522 386 |
68.5% |
Na bardzo dobre wyniki naszych spółek, w dość trudnym roku dla całego rynku ubezpieczeniowego, wpływ miały wysoka sprzedaż dotychczasowych produktów, efektywność kosztowa oraz dalszy rozwój oferty, nie tylko w zakresie klasycznych produktów bancassurance, tj. bezpośrednio powiązanych z ofertą bankową, ale nowych, oferowanych samodzielnie ubezpieczeń. Warte szczególnego podkreślenia jest osiągnięcie bardzo dobrego wyniku finansowego, czyli wzrostu zysku brutto o 244,7% w stosunku rok do roku w sytuacji dwukrotnie wyższych wypłat roszczeń. Świadczy to o jakości oferty Towarzystw jak i skuteczności zarządzania, komentuje Krzysztof Charchuła, Prezes Zarządu
BZ WBK-Aviva Towarzystw Ubezpieczeń
W ubiegłym roku spółki BZ WBK-Aviva rozwinęły sprzedaż ubezpieczeń mieszkaniowych Locum oraz odnotowały znaczny wzrost sprzedaży ubezpieczeń oferowanych do kart debetowych (+126%). Wdrożony do sprzedaży w grudniu 2009 roku, innowacyjny produkt do zabezpieczenia regularnych płatności z konta – Ochrona Płatności, zakupiło w minionym roku blisko 40 tysięcy klientów.
Na dobre wyniki sprzedażowe wpłynęło także zwiększenie odsetka kredytów gotówkowych objętych pakietem ubezpieczeń Spokojny Kredyt, dzięki któremu klienci mogą uzyskać pomoc w spłacie kredytu, w przypadku wystąpienia różnych zdarzeń losowych, jak np. utrata pracy czy długotrwała choroba.
W ramach oferty produktów o charakterze inwestycyjnym rozwijana była sprzedaż Programu Inwestycyjnego In Plus BZ WBK – ubezpieczenia oferującego dostęp do 21 funduszy kapitałowych, zróżnicowanych pod względem potencjalnego zysku i ryzyka inwestycyjnego. W grudniu z sukcesem przeprowadzona została trzecia emisja produktu strukturyzowanego w formie polisy inwestycyjnej, z którego pozyskano ponad 100 mln. zł.
W minionym roku nastąpił dalszy rozwój oferty produktowej. W styczniu do oferty wprowadzono ubezpieczenie mieszkań i innych nieruchomości Locum. Z zainteresowaniem klientów spotkały się także dwa nowe ubezpieczenia dostępne w kanałach direct – ubezpieczenie NNW oraz ubezpieczenie turystyczne, które zostało nagrodzone tytułem Laur Klienta – Odkrycie 2010.
W 2010 roku Towarzystwa BZ WBK-Aviva wypłaciły klientom rekordową liczbę 4113 świadczeń i odszkodowań z tytułu zdarzeń ubezpieczeniowych (bez wypłat wartości produktów inwestycyjnych) na łączną kwotę ponad 11 mln zł. Większość z nich dotyczyła wypłat z tytułu utraty pracy oraz szkód spowodowanych skutkami srogiej zimy, a także ulewnych deszczy i powodzi.
W 2011 roku spółki BZ WBK-Aviva się skoncentrują swoje działania na wykorzystaniu potencjału obecnej oferty produktowej, w szczególności dalszego wzrostu sprzedaży ubezpieczeń z funduszami kapitałowymi In Plus oraz ubezpieczeń do kredytów gotówkowych. Równocześnie Towarzystwa będą dalej rozwijały ofertę nowych produktów skierowanych zarówno do klientów indywidualnych jak i do sektora małych i średnich przedsiębiorstw.
W drugim kwartale w ofercie pojawi się ubezpieczenie kredytobiorców MŚP, a w dalszej kolejności ubezpieczenie na życie kredytobiorców kredytów hipotecznych. Będą to kolejne elementy budujące kompleksową ofertę BZ WBK-Aviva dla klientów banku.
Od strony kanałów sprzedaży, oprócz podstawowej sprzedaży poprzez sieć placówek Banku Zachodniego WBK, Towarzystwa będą kontynuować rozwój sprzedaży bezpośredniej zarówno poprzez call center jak i Internet. Zwiększą także listę produktów dostępnych przez zdalne kanały.
Celem spółek pozostaje zdobycie wraz z Bankiem Zachodnim WBK pozycji lidera w sektorze bancassurance.
Źródło: BZ WBK-Aviva Towarzystwa Ubezpieczeń