Z początkiem stycznia rozpoczęła się kampania reklamowa Funduszu Hipotecznego DOM. To pierwsza na tak szeroką skalę akcja marketingowa tego produktu w Polsce.
Cele marketingowe kampanii obejmują dwie formy edukacji grupy docelowej. Edukacja „produktowa” poinformuje Seniorów, że dzięki nowej usłudze na rynku, jaką jest hipoteka odwrócona, Senior może mieć zapewnione bezpieczeństwo finansowe oraz lepszy komfort życia. Edukacja „mentalna” zwraca uwagę na fakt, że decyzja o zawarciu umowy hipoteki odwróconej jest indywidualną sprawą Seniora, która nie musi wpływać na negatywne relacje z bliskimi lub znajomymi, co pozwoli zachować poczucie pewności oraz własnej wartości.
– Największym wyzwaniem podczas przygotowań i realizacji kampanii było znalezienie odpowiedzi na pytanie: jak komunikować się z Seniorami – mówi Wojciech Szmyd, Marketing Manager Funduszu Hipotecznego DOM odpowiedzialny za kampanię – Aby wypracować skuteczną formę komunikacji, wspólnie z SMG/KRC przeprowadziliśmy badania jakościowe wśród Seniorów.
Głównym celem biznesowym kampanii telewizyjnej jest przedstawienie Funduszu Hipotecznego DOM jako bezpiecznego, profesjonalnego i wiarygodnego partnera oraz ugruntowanie jego pozycji jako lidera hipoteki odwróconej w Polsce. Grupą odbiorców są osoby powyżej 60 roku życia, mieszkające przede wszystkim w miastach powyżej 100 tys. mieszkańców.
– Planując media zwracaliśmy uwagę przede wszystkim na specyfikę grupy docelowej. Zależało nam na właściwym doborze mediów ze względu na budowę wiarygodności przekazu, stopnia oddziaływania na emocje oraz stworzenie właściwego wizerunku Funduszu Hipotecznego DOM, opartego na bezpieczeństwie, wiarygodności i profesjonalizmie – dodaje Szmyd.
Głównym kanałem komunikacji jest telewizja. Reklamy będzie można obejrzeć m.in. w stacjach TVP, TVN, TVN7, TVP Info, TV4, Superstacja, BBC Knowledge, Puls, czy Ale Kino. Wsparciem spotów są reklamy w tygodnikach opinii, prasie regionalnej i kolorowej. Kampania wystartowała 5 stycznia br. i będzie trwać do końca miesiąca z możliwością przedłużenia na kolejny okres. Spot na youtube.pl: www.youtube.com.
Fundusz Hipoteczny DOM Sp. z o. o. to pierwsza na polskim rynku instytucja oferująca odwróconą hipotekę. Fundusz został założony w 2008 roku przez Roberta Majkowskiego i Michała Butschera.
W 2010 roku w Fundusz Hipoteczny DOM zainwestował Total Fundusz Inwestycyjny Zamknięty. Pozyskany kapitał przeznaczony jest na zbudowanie ogólnopolskiej sieci sprzedaży, promocję marki i wypłaty rent hipotecznych dla Klientów.
Rozwiązanie wprowadzone przez Fundusz Hipoteczny DOM wzorowane jest na odwróconej hipotece funkcjonującej w m.in. Stanach Zjednoczonych i części krajów Unii Europejskiej. W ramach umowy beneficjent, którym jest Senior posiadający nieruchomość, otrzymuje od Funduszu dożywotnią rentę hipoteczną w zamian za prawo do dysponowania przez Fundusz nieruchomością po śmierci beneficjenta. Konstrukcja umowy oparta jest o zapisy Kodeksu Cywilnego w szczególności Artykuły nr 908-916 dot. Umowy o Dożywocie.
Źródło: LTM Communications