PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plWiadomościUbezpieczeniaAllianz rośnie rentownie

Allianz rośnie rentownie

Ubezpieczenia 05.06.2017 (14:24) artykuł nadesłany

Cyfryzacja, klientocentryzm, innowacyjność w obszarze produktowym oraz multikanałowa dystrybucja ubezpieczeń to kluczowe elementy strategii Allianz Polska na kolejne lata. Dzięki niej Towarzystwo chce w ciągu kilku lat podwoić swój zysk operacyjny. Firma, która obchodzi w tym roku 20-lecie działalności w Polsce, zamierza rozwijać się stabilnie, utrzymując bardzo dobrą rentowność. Długoterminową ambicją Allianz jest pozyskanie dwucyfrowego udziału w rynku poprzez wzrost organiczny oraz przejęcia.

W swojej strategii Allianz zakłada, że w ciągu kilku lat firma podwoi zysk operacyjny. Plany zakładają również, że do tego czasu stabilny wzrost organiczny pozwoli ubezpieczycielowi na zwiększenie udziałów w rynku. Długoterminową ambicją Allianz jest pozyskanie dwucyfrowego udziału w rynku. Środkiem do osiągnięcia takiego wyniku, a jednocześnie jednym z filarów strategii Allianz jest wykorzystanie efektu skali. Towarzystwo należy do globalnej Grupy Allianz, która jest jednym z czołowych podmiotów na świecie oferujących usługi finansowe, prowadząc działalność w ponad 70 krajach.  

Ambicją Allianz Polska jest znalezienie się w czołówce firm ubezpieczeniowych w Polsce. „Aspirujemy do grona trzech najczęściej wybieranych przez Polaków towarzystw ubezpieczeniowych. Taką dynamikę rozwoju chcemy osiągnąć, realizując naszą nową strategię, która koncentruje się m.in. na cyfryzacji biznesu. Wprowadzamy wiele nowych rozwiązań technologicznych, zarówno pod kątem operacyjnym, jak również w zakresie dystrybucji i sprzedaży ubezpieczeń, dążąc do uzyskania pozycji lidera” – mówi Veit Stutz, prezes Allianz Polska. „Stawiamy również na uniwersalną i kompleksową ofertę ubezpieczeń dla klientów indywidualnych i korporacyjnych oraz jej wielokanałową dystrybucję, w tym silną pozycję w kanale agencyjnym – chcemy być tam, gdzie jest nasz klient. Równolegle dążymy do tego, aby Allianz był postrzegany jako synonim wzorowego customer service, dlatego już teraz skutecznie zarządzamy doświadczeniami naszych klientów, stale udoskonalamy procesy obsługowe i ścieżkę likwidacji szkód. Zależy nam, aby Allianz był uznawany za markę godną zaufania” – dodaje Stutz.  

Allianz, który konsekwentnie koncentruje się na utrzymywaniu rentowności biznesu, zamknął 2016 rok z wynikiem finansowym netto 117 mln zł. Wynik finansowy brutto wyniósł 144 mln zł. Zysk operacyjny na koniec roku wyniósł 193 mln zł, co stanowi aż 77 proc. wzrost w stosunku do poprzedniego roku i jest najlepszym wynikiem w całej 20-letniej historii Towarzystwa. W 2016 roku Allianz Polska zebrał 2,4 mld zł składki przypisanej brutto, z czego aż 42 proc. pochodziło z sieci własnej będącej kluczowym kanałem dystrybucji i liczącej blisko 2,6 tys. agentów. Ubezpieczyciel cieszy się również silną pozycją wśród dealerów samochodowych, pozyskując 26 proc. składki z tego kanału sprzedaży. Udział towarzystwa w rynku to 5,5 proc. w przypadku ubezpieczeń majątkowych i 2,5 proc. w ubezpieczeniach życiowych. Łącznie Allianz Polska posiada udziały w rynku na poziomie 4,2 proc. W swoim portfelu Allianz ma ponad 1,4 mln klientów, ale dzięki silnej koncentracji na digitalizacji firma dociera do ponad 8 milionów klientów przez kanały społecznościowe.   

„W pełni wykorzystujemy efekt synergii i czerpiemy z wiodących doświadczeń Allianz globalnie, np. Allianz1 zaadaptowaliśmy z rynku włoskiego. Sami również jesteśmy autorami innowacyjnych rozwiązań. Przykładem takiej innowacji jest sprzedaż przez Messenger Bot, który jest unikalną technologią w branży ubezpieczeniowej” – podkreśla Grzegorz Kulik, członek zarządu Allianz Polska odpowiedzialny za ofertę produktową. Allianz jako pierwszy ubezpieczyciel w Polsce rozpoczął oferowanie polis za pomocą mediów społecznościowych. Po uruchomieniu sprzedaży polis turystycznych na Facebooku, Towarzystwo zdecydowało się na rozszerzenie usługi, wprowadzając innowacyjnego i autorskiego bota, który za pośrednictwem czatu Messenger, pozwoli kierowcom na szybki zakup polisy komunikacyjnej ( OC i AC).   

Obecność w mediach społecznościowych Towarzystwo opiera również na obsłudze klienta i wsparciu sieci sprzedaży. Jako jedyna firma ubezpieczeniowa na polskim rynku za pomocą Facebooka Allianz wspiera swoich agentów wyłącznych, angażując ich w spójne działania na ponad 250 lokalnych profilach. U podłoża takich działań leży przekonanie ubezpieczyciela, że postępująca cyfryzacja jest nieunikniona dla każdego elementu organizacji, w tym także otoczenia biznesowego. „Allianz chce oferować agentom narzędzia, które ułatwią im komunikację na linii ubezpieczyciel-agent i agent-klient. Ponadto dostarczane rozwiązania powinny usprawnić obsługę klienta, tak by m.in. umożliwiać szybkie i bezpośrednie zgłoszenie szkody i obsługi roszczeń klienta poprzez dedykowaną aplikację” – mówi Krzysztof Szypuła, członek zarządu Allianz Polska odpowiedzialny za sprzedaż. Allianz zamierza wprowadzić aplikację do zgłaszania szkód komunikacyjnych, która pozwoli klientom otrzymać decyzję w ciągu 3h, a odszkodowanie w ciągu 24h. Takie podejście Allianz jest odpowiedzią Towarzystwa na zmiany w profilu klienta, który coraz częściej biegle korzysta z Internetu. „Analizując doświadczenia naszych klientów widzimy, że przed branżą ubezpieczeniową stoi wyzwanie, aby dopasować sposób funkcjonowania ubezpieczycieli do oczekiwań klientów, zarówno w aspekcie produktowym, jak również w sposobie dystrybucji oraz obsługi. Jest to jeden z obszarów, w którym już następują zmiany i który będzie wpływał na model sprzedaży. Postępująca cyfryzacja nie powinna zmniejszyć lub istotnie zmienić roli agenta w procesie sprzedaży. Tradycyjne kanały sprzedaży nadal będą stanowiły główne źródło pozyskiwania klientów, jednak agent w większym stopniu będzie funkcjonował w świecie cyfrowym, również w zakresie budowania relacji z klientem i jego obsługi” – wyjaśnia Krzysztof Szypuła.

Równolegle z postępującą cyfryzacją Allianz zamierza stale rozwijać sieć swoich placówek. Obecnie na terenie całego kraju jest ich 190. Do końca roku zamierza otworzyć 15 nowych, a plany na kolejne lata zakładają dalszą rozbudowę sieci.  

Cyfryzacja jest jednym z głównych elementów strategii Allianz w odniesieniu nie tylko do Polski, ale całej Grupy. W bieżącej działalności Allianz Polska będzie koncentrowało się na dostosowaniu obecnego modelu biznesowego do przyjętych założeń, a także ciągle poszukiwało nowych możliwości, czego przykładem jest nawiązanie strategicznej współpracy ze spółką fin-techową Simplesurance (Klikochron), która pozwala kupić ubezpieczenie w bardzo łatwy sposób. Jak podkreślają przedstawiciele ubezpieczyciela, wszystkie podejmowane przez Towarzystwo inicjatywy cyfrowe są efektem analizy oczekiwań klientów i ich tzw. „customer journey”. Allianz stawia w tym aspekcie na nowy sposób obsługi roszczeń, bycie „paperless” czy nowe modele biznesowe.

Źródło: Allianz

2017-06-05
Redakcja PRNews.pl

Sprawdź także:

a 0 Santander Bank Polska planuje zmianę nazwy na Erste Bank Polska
23.12.2025 (18:00) – informacja prasowa

Santander Bank Polska planuje zmianę nazwy na Erste Bank Polska

Santander Bank Polska planuje zmienić nazwę na Erste Bank Polska oraz wprowadzić globalne logo Erste Group. Bank …

a 0 ING z nową kampanią skierowaną do przedstawicieli pokolenia Z
23.12.2025 (06:53) – informacja prasowa

ING z nową kampanią skierowaną do przedstawicieli pokolenia Z

ING Bank Śląski ruszył z kampanią skierowaną do przedstawicieli pokolenia Z, w której pokazuje jak ważne jest …

a 0 Podczas wyjazdów na święta wezwań z assistance jest o 30% więcej.
23.12.2025 (06:49) – informacja prasowa

Podczas wyjazdów na święta wezwań z assistance jest o 30% więcej.

Pierwsze opady śniegu co roku powodują ogromne utrudnienia dla kierowców. Opony niezmienione na zimowe w połączeniu …

a 0 Pekao finansuje kolejny projekt w elektroenergetyce, kredytuje Grupę ZE PAK
23.12.2025 (06:48) – informacja prasowa

Pekao finansuje kolejny projekt w elektroenergetyce, kredytuje Grupę ZE PAK

Bank Pekao S.A. uczestniczy w finansowaniu konsorcjalnym, w formule project finance, budowy bloku gazowo-parowego …

a 0 Rynek pożyczkowy w Polsce - listopad 2025. Dane potwierdzają rygorystyczną politykę zarządzania ryzykiem
23.12.2025 (06:47) – informacja prasowa

Rynek pożyczkowy w Polsce - listopad 2025. Dane potwierdzają rygorystyczną politykę zarządzania ryzykiem

Liczba udzielonych pożyczek w listopadzie wyniosła 0,41 mln szt., a ich średnia wartość to 4,460 zł – wynika z …

a 0 BOŚ w ramach konsorcjum udzielił kredytu dla zakładów PESA z Bydgoszczy
23.12.2025 (06:41) – informacja prasowa

BOŚ w ramach konsorcjum udzielił kredytu dla zakładów PESA z Bydgoszczy

Bank Ochrony Środowiska aktywnie włącza się w rozwój produkcji najnowszej generacji środków transportu publicznego …

PRNews.pl

Zobacz również

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czytelnik zwrócił uwagę redakcji na problem, który…

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut uruchamia w Polsce usługę „Mobile Plans”,…

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

Choć wydawało się, że głośne spory o…

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Dwaj analitycy Bankier.pl – Krzysztof Kolany oraz…

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

Od 1 marca 2026 r. BNP Paribas…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

daria owocna:

Nie tylko oni mają problem ;) Jestem starsza, a też ciężko z kasą …

śr., 17 gru 2025 (14:38) • Jak Gen Z radzi sobie z dorosłością? 1/3 z nich już ma długi

avatar komentującego

MalmoMind:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

MalmoMind:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców