PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plWiadomościBankowośćCiti HandlowyPortret polskiego posiadacza karty kredytowej w badaniach Citi Handlowego
Citi Handlowy

Citi Handlowy

Bank Handlowy w Warszawie SA -  bank komercyjny działający aktualnie pod marką Citi Handlowy. W skład grupy kapitałowej banku wchodzą takie podmioty jak: Dom Maklerski Banku Handlowego i Handlowy Leasing.

Portret polskiego posiadacza karty kredytowej w badaniach Citi Handlowego

Citi Handlowy 20.04.2017 (14:47) artykuł nadesłany
Citi Handlowy

Już niemal co piąty Polak ma kartę kredytową, a prawie połowa korzysta z niej co najmniej parę razy w tygodniu, w tym 13 proc. korzysta codziennie. Wśród posiadaczy kart kredytowych w Polsce zdecydowanie dominiują młodzi ludzie, 69 proc. ma mniej niż 50 lat, 54 proc. z nich posiada dzieci. Tylko 12 proc. to osoby po 60 roku życia.

Łatwy dostęp do dodatkowych środków oraz brak lub niskie opłaty są najważniejszymi powodami wzięcia karty kredytowej. To tylko niektóre wnioski z badania przeprowadzonego na zlecenie Citi Handlowy przez GFK na temat polskich użytkowników kart kredytowych.

Kim jest typowy użytkownik karty kredytowej?

  • 69 proc. użykowników kart kredytowych stanowią osoby poniżej 50 roku życia,
  • Połowa z nich (54 proc.) posiada rodzinę z dziećmi,
  • 56 proc. zarabia powyżej 4 500 zł miesięcznie,
  • co trzeci posiadacz ma dyplom uczelni wyższej,
  • 77 proc. ma tylko jedną kartę kredytową w swoim portfelu.

– Posiadacze karty kredytowej są coraz bardziej świadomi czym jest karta kredytowa i jak z niej korzystać. Karta przestaje być postrzegana jako skomplikowane narzędzie, a raczej staje się łatwym środkiem pozyskania dodatkowych środków. Dziewięciu na dziesięciu badanych wskazuje, że używa karty kredytowej co najmniej raz w miesiącu i co najważniejsze tyle samo osób deklaruje, że terminowo spłaca swoje zaległości. Aż 68 proc. spłaca zadłużenie z ostatniego wyciągu w całości – mówi Marcin Domagała, dyrektor departamentu zarządzania produktem karta kredytowa w Citi Handlowy.

Dlaczego decydujemy się na kartę kredytową?

Karta kredytowa jest przede wszystkim sposobem uzyskania dodatkowych środków, na co wskazuje co trzeci badany. Jest to częściej krótkoterminowe wsparcie niż planowana dłuższa pożyczka – tylko dla 20 proc. badanych długość okresu bezodestkowego jest czynnikem dla którego zdecydowało się skorzystać z karty kredytowej. Niemal połowa użytkowników (49 proc.) uznaje, że karta to klucz do uzyskania szybkiego dostępu do dodatkowych środków.  

Co decyduje o wyborze kary kredytowej?

Aż 23 proc. badanych wskazuje niskie opłaty za korzystanie i wydanie karty jako czynnik determinujący wybór karty kredytowej. Chociaż dla 16 proc. ważna pozostaje wysokość limitu, to tylko 10 proc. przy wyborze karty kieruje się atrakcyjnym oprocentowaniem kredytu czy możliwością skorzystania z usługi rozłożenia zadłużenia na raty (14 proc.).

Z czego korzystamy mając już kartę kredytową w portfelu?

Jak się okazuje, korzystając z karty kredytowej zaczynamy doceniać możliwość rozłożenia zakupów na raty – dla 28 proc. badanych to jedna z ważniejszych funkcjonalności. Łatwość korzystania z karty kredytowej w internecie to drugie najważniejsze wskazanie użytkowników karty. Warto zwrócić uwagę że ta kwestia nie pojawiła się w TOP5 na liście argumentów przemawiających za wyrobieniem tego produktu.  

Co piąty posiadacz karty ceni sobie możliwość skorzystania z rabatów przy płatnościach za zakupy, 21 proc. – możliwość zbierania punktów w programach lojalnościowych. Co ciekawe przy podejmowaniu decyzji o aplikacji o produkt ten akurat aspekt jest „drugorzędny” i wymieniany na dziesiątym miejscu.

Jak  korzystamy z karty kredytowej?

45 proc. korzysta z niej co najmniej parę razy w tygodniu, a 89 proc. korzysta z karty co najmniej raz w miesiącu. Karta Kredytowa to produkt bardzo egalitarny i korzysta z niej tyle samo kobiet co i mężczyzn. Wśród tych osób 63 proc. wydaje miesięcznie do 1000 zł, a następne 24 proc. od 1 do 2 tysięcy. Tylko 12 proc. wydaje powyżej 2 tysięcy.

Z jakich funkcjonalności najczęściej korzystamy?

Najczęściej badani deklarują płatności zbliżeniowe (56 proc.), minimalnie wyprzedzając zakupy przez internet (55 proc.). Zaskakująca kwestia korzystania z kart kredytowych do wypłaty środków w bankomacie powtarza się – ta funkcja zajmuje czwarte miejsce wśród najczęściej stosowanych funkcji (32 proc.).  

Za co płacimy kartą kredytową?

W płatnościach przez internet dominują wydatki związane z podróżami, w ten sposób częściej płacimy za bilety i hotele, natomiast poza siecią karty używamy do większych zakupów domowych, ale też regulowania rachunków za paliwo, zakupów w sklepach odzieżowych, obuwniczych czy hipermarketach.

Klienci Citi Handlowy bardziej internetowi, cenią sobie programy lojalnościowe

– Nasi klienci częściej wykorzystują kartę kredytową przy płatnościach online. Aż 67 proc. z nich właśnie płatności online wskazuje jako najczęściej wykorzystywaną funkcjonalność, na drugim miejscu płatności zbliżeniowe – 66 proc. To średnio o 10 pp niż rynek – zauważa Marcin Domagała.

Klienci Citi Handlowy chętniej też doceniają programy lojalnościowe i rabatowe. Co trzeci badany uważa je za atut swojej karty. – Nasz Program Rabatowy dla Kart Kredytowych Citibank oferuje zniżki nawet do 50% w ponad 4800 punktach usługowo-sprzedażowych w całej Polsce. W  czerwcu  2016 r. zainicowaliśmy unikatowy program lojalnościowy CitiSmile dla posiadaczy kart kredytowych, którym bank wyznacza nowe trendy na rynku, podobnie jak przed laty, kiedy bank wprowadzał na polski rynek karty kredytowe– dodaje Marcin Domagała.

W programie CitiSmile klient nie zbiera punktów, nie musi w żaden sposób przystępować do programu, wystarczy że aktywnie używa swojej karty w trakcie zakupów. W zamian otrzymuje od banku drobne niespodzianki albo zaproszenia na specjalne eventy, które mają wywołać na jego twarzy uśmiech. Banki rozwija i wzbogaca programy punktowe na kartach Citi World MasterCard, PremierMiles lub BP PAYBACK.

Badanie Użytkowników Kart Kredytowych w Polsce  zostało zrealizowane przez GFK na zlecenie Citi Handlowy w lutym 2017 r., N=1003 oraz badanie telefoniczne Omnibus GFK w styczniu 2017 r., N=1000.

2017-04-20
Redakcja PRNews.pl

Sprawdź także:

a 0 Coraz mniej czasu na zakup auta na starych zasadach
13.12.2025 (17:53) – informacja prasowa

Coraz mniej czasu na zakup auta na starych zasadach

11 tys. zł może zaoszczędzić przedsiębiorca, który kupi popularny samochód przed końcem tego roku korzystając z …

a 0 Branża bankowa w 2025 roku: rekordowe zyski, rozwój cyfryzacji i rosnąca presja cyberzagrożeń
13.12.2025 (17:46) – informacja prasowa

Branża bankowa w 2025 roku: rekordowe zyski, rozwój cyfryzacji i rosnąca presja cyberzagrożeń

PKO Bank Polski, Santander Bank Polska i Bank Pekao to trzy najsilniejsze medialnie marki sektora bankowego w …

a 0 Badanie: decyzje ubezpieczycieli często zapadają w silosach
13.12.2025 (17:02) – informacja prasowa

Badanie: decyzje ubezpieczycieli często zapadają w silosach

W zarządzaniu roszczeniami ponad 40% respondentów z branży ubezpieczeniowej twierdzi, że decyzje bazują bardziej na …

a 0 Zmiany w zarządzie ING Banku Śląskiego
13.12.2025 (17:00) – informacja prasowa

Zmiany w zarządzie ING Banku Śląskiego

12 grudnia 2025 roku, Rada Nadzorcza ING Banku Śląskiego powołała Wojciecha Sieńczyka na stanowisko Wiceprezesa …

a 0 Generali z ratingiem A+
13.12.2025 (16:58) – informacja prasowa

Generali z ratingiem A+

AM Best przyznał Generali Towarzystwo Ubezpieczeń S.A. rating siły finansowej (FSR) na poziomie A+ (Superior) ze …

a 0 Edukacyjna gra planszowa od banków spółdzielczych z Grupy BPS
13.12.2025 (16:57) – informacja prasowa

Edukacyjna gra planszowa od banków spółdzielczych z Grupy BPS

Banki Spółdzielcze z Grupy BPS przygotowały nowy materiał edukacyjny dla dzieci od 9. roku życia: grę planszową „Za …

PRNews.pl

Zobacz również

1,8 mln euro kary dla ZEN.COM. Fintechowi doradza Andrzej Duda

1,8 mln euro kary dla ZEN.COM. Fintechowi doradza Andrzej Duda

Bank Litwy ukarał fintech ZEN.COM grzywną 1,8…

Raport: Liczba placówek bankowych – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba placówek bankowych – III kwartał 2025 r.

Placówek bankowych w Polsce nadal ubywa, choć…

Spór o nagrody w PKO BP. Pracownicy z wypowiedzeniem mówią o „karze za odejście”

Spór o nagrody w PKO BP. Pracownicy z wypowiedzeniem mówią o „karze za odejście”

Po publikacji artykułu o nagrodach rocznych w…

Szybkie ładowanie, mocne szkło i pakiet monitorujący zdrowie, czyli Apple Watch SE 3 za transakcje kartą

Szybkie ładowanie, mocne szkło i pakiet monitorujący zdrowie, czyli Apple Watch SE 3 za transakcje kartą

Apple Watch SE 3 to jeden z…

Raport: Liczba użytkowników bankowości elektronicznej – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba użytkowników bankowości elektronicznej – III kwartał 2025 r.

Po trzecim kwartale 2025 r. wciąż widać…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

manhee:

Co za idiotyzm: betoniarka, chirurżka, cieślini, drukarka, majsterka, nianiek, rybaczka, szlifierka, tapicerka …

sob., 13 gru 2025 (15:59) • Neutralne nazwy stanowisk obowiązkowe od grudnia

avatar komentującego

Avo Men:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

Avo Men:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców