Bank uruchomił nowy proces obsługi dla klientów wnioskujących o produkty hipoteczne. Teraz wszystkie formalności są załatwiane zdalnie, a wizyta w oddziale odbywa się tylko raz – aby podpisać umowę. Bank proponuje takie rozwiązanie jako pierwszy na polskim rynku.
– W wyniku postępującej digitalizacji i mobilności zmieniają się przyzwyczajenia klientów. Dostosowujemy nasze modele obsługi do tego, jak w dzisiejszym świecie funkcjonują klienci, którzy oczekują kontaktu z bankiem w dogodnym dla nich miejscu i czasie. Nieustannie pracujemy nad efektywnymi i użytecznymi rozwiązaniami, odpowiadającymi na te potrzeby – powiedział Marcin Giżycki, wiceprezes ING Banku Śląskiego odpowiedzialny za Pion Bankowości Detalicznej.
– Najnowsze rozwiązania z zakresu zdalnego doradztwa tzw. Remote Advisory pozwalają klientom zdecydować kiedy i jak chcą się kontaktować z bankiem. Teraz oferujemy klientom możliwość zdalnego wnioskowania o kredyt hipoteczny, bez konieczności wychodzenia z domu – mówi Katarzyna Stawecka, Dyrektor Banku odpowiedzialna za kredyty hipoteczne i ubezpieczenia.
– Dotychczas spotkaliśmy się tylko z pozytywnymi opiniami klientów, którzy otrzymali kredyt hipoteczny poprzez nowy proces. Cenią sobie zdalność, szybkość i wygodę takiej obsługi. Chcemy doskonalić ten proces i rozszerzać na inne produkty i usługi, aby był bardziej przyjazny dla klientów – dodała Katarzyna Stawecka.
W nowym modelu obsługi doradca przedstawia klientowi ofertę i wstępnie szacuje zdolność kredytową. Kiedy klient podejmie decyzję o wyborze produktu, doradca zdalnie asystuje przy wypełnianiu wniosku i kompletowaniu dokumentacji. Klient wysyła wniosek kredytowy wraz z załącznikami poprzez system bankowości internetowej Moje ING lub mailem. Decyzja kredytowa jest również udzielana on-line. Wizyta w oddziale jest konieczna jedynie po to, aby podpisać umowę kredytową.
Klientowi, który zdecyduje się na zdalną obsługę dedykowany jest jeden doradca i to on prowadzi jego sprawę od początku do końca procesu udzielenia kredytu. Klient może się z doradcą skontaktować telefonicznie, przez mail, system Moje ING, a niebawem również przez czat. I to klient decyduje, jaka forma kontaktu mu najbardziej odpowiada.