PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plWiadomościMarketing i PRŚwiąteczne szaleństwo w internecie

Świąteczne szaleństwo w internecie

Marketing i PR 07.12.2010 (16:54)

W wirtualnym świecie tegoroczny okres przedświąteczny jest wyjątkowo gorący. Kolejny rok bardzo dynamicznego rozwoju e-commerce oraz entuzjastyczny stosunek klientów do robienia zakupów przez internet jeszcze podgrzewa atmosferę.

Zakupowiczów jest wielu, ale rosnąca konkurencja sprawia, że w tym okresie sklepy internetowe wyjątkowo zażarcie walczą o klienta. Warto przyjrzeć się strategiom tej walki – niewątpliwie nawet Święty Mikołaj kupowałby przez internet.

Pomimo pesymistycznych pokryzysowych nastrojów, Polacy wciąż są nastawieni na intensywną konsumpcję, a nawet zamierzają wydać na celebrowanie Bożego Narodzenia więcej niż rok temu  – tak wynika z 13. edycji badania świątecznych zwyczajów zakupowych zrealizowanego przez firmę Deloitte. Obserwowany w br. wzrost wydatków na konsumpcję idzie w parze z poważnymi zmianami w sposobie zakupów, przede wszystkim wykorzystaniem w coraz szerszym zakresie internetu. Wybieramy sieć ze względu na niższe ceny, większy wybór i wygodę związaną z dostarczaniem produktów do domu i uniknięciem sklepowych przepychanek.

Dlaczego kupujemy w sieci?

Jedną z przyczyn, dla których decydujemy się na zakupy w sieci jest większa kontrola wydatków. Osoby zamawiające prezenty przez internet często właśnie na ten aspekt zwracają największą uwagę. W sieci kupuje się z większym spokojem i mniejszym pośpiechem. Ilość ofert sprzedaży jest tak duża, że znalezienie najbardziej atrakcyjnych nie jest trudne. Dodatkowo zakupy ułatwiają  nam porównywarki cen, które już na stałe zakorzeniły się w polskim internecie. Rozwój serwisów społecznościowych również wspomaga e-handel. Przy obecnej popularności Facebooka i możliwości polecania sobie produktów przez użytkowników, przed właścicielami sklepów internetowych pojawiają się kolejne możliwości wykorzystania marketingu szeptanego czy e-liderów opinii. Trend wyczuwają już najwięksi gracze w internetowym handlu.

Przeczesujemy więc internetowe strony najpopularniejszych antykwariatów, księgarń i sklepów z biżuterią oraz sprzętem, poszukując prezentów wyjątkowych, a przy tym w korzystnej cenie. Ponadto pojawiły się specjalne usługi świąteczne. Sprezentowanie ,,dużemu chłopcu” zabawy prawdziwą koparką nie jest już problemem. Nie zaskakuje zatem fakt, że firmy sprzedające w internecie przyznają się do wzrostu przychodów od 40 do 100% w okresie przedświątecznym. Oczywiście, ten wzrost nie bierze się znikąd. Co zrozumiałe, w sezonie świątecznych e-zakupów intensyfikuje się zainteresowanie menedżerów reklamą internetową. Nagły, aczkolwiek nie niespodziewany przedgwiazdkowy wzrost wyszukiwań online produktów i usług wymaga intensywnych działań reklamowych – tak, aby wyeksponować swoją ofertę i ubiec konkurencję. To walka o przyciągnięcie masowego ruchu internetowego do swojego e-sklepu.

 ,,Potężny ruch w internecie, który właśnie się rozpoczyna, można porównać do wielkiej rzeki, która płynie w nieuregulowany sposób. Zadaniem firm, które sprzedają przez internet, jest takie wyżłobienie tego internetowego koryta, aby najwięcej internautów trafiło właśnie na ich strony” – przekonuje Paweł Rybak, wiceprezes zarządu Sunrise System, firmy specjalizującej się w kampaniach reklamowych w sieci i pozycjonowaniu stron internetowych. ,,Z doświadczenia wiem, że najlepszym sposobem na pozyskanie ruchu internetowego są kampanie linków sponsorowanych oraz naturalne pozycjonowanie sklepów internetowych. Idealnym rozwiązaniem jest połączenie tych dwóch rodzajów działań w Sieci. A gdy dodamy do tego atrakcyjną ofertę w sklepie internetowym, możemy być pewni sukcesu” – dodaje Paweł Rybak.
 

Czy to się opłaca?

Mogłoby się wydawać, że nabywcy prezentów w sklepach internetowych i tak się znajdą – nawet bez wzmożonych działań reklamowych. Nie do końca jest to zgodne z prawdą. Duża liczba biznesów internetowych wymusza ostrą konkurencję. To dlatego mogą one oferować internautom niższe ceny niż w tradycyjnych sklepach. Konkurencja wymusza też rywalizację na sposoby w pozyskiwaniu ruchu internetowego.

,,Prowadzenie kampanii AdWords to pewna gra z konkurencją. Polega ona na poszukiwaniu złotego środka. Trzeba umiejętnie wyważyć ilość wydanych pieniędzy na kampanię z jej efektywnością. Łatwo i szybko można wydać wszystkie pieniądze w systemie AdWords. Sztuka polega na tym, aby kampania była maksymalnie zoptymalizowana i przyniosła również maksymalnie efekty. Tylko ciągła kontrola i pewna gra z konkurencją pozwala na dobre poprowadzenie kampanii” – tłumaczy Paweł Rybak z Sunrise System.

Zwiększenie nakładów na promocję i reklamę w okresie przedświątecznym na pewno się opłaca. Co ważne, kampanię AdWords można uruchomić z dnia na dzień i określić bardzo dokładnie termin jej trwania. Można więc nastawić się na Mikołajki, które przypadają 6 grudnia i prowadzić kampanie tylko do tego poprzedniego dnia do godziny 17.
 

Jak odnieść sukces w kampanii Adwords?

Zwycięstwo w grze z konkurencją o pieniądze klienta odnieść można poprzez niższe koszty kampanii AdWords. Standardem w każdej kampanii są ogólne wyrażenia kluczowe. To błąd. Takie frazy wybierają właściwie wszyscy. Konkurencja dynamicznie rośnie, a wraz z nią ceny za przyjście na promowaną stronę potencjalnego klienta. Łatwo jest płacić za kliknięcie w link sponsorowany kilka złotych, co przy niższej niż zwykle marży ze sprzedaży produktu (są święta, więc prawie każdy sprzedawca kusi obniżką cen), przynosi raczej straty niż realne zyski. Po co więc robić to, co inni reklamodawcy, skoro duże pieniądze w sieci robi się również w niszach, poza ogólną i dobrze znaną ścieżką. Dziś kluczem do sukcesu w kampanii AdWords są frazy szczegółowe, konkretne, często kilku wyrazowe (tzw. długi ogon).

Potwierdza to poniższy wykres – Polacy najczęściej szukają konkretnych prezentów.

źródło: Raport: badanie świątecznych zwyczajów zakupowych w Polsce i Europie 2010  – Deloitte

Kliknięcia w taki link są zdecydowanie tańsze niż w reklamy wyświetlające się po wpisaniu fraz: „księgarnia”, „prezenty” czy „telewizory”. Internauci wpisują do wyszukiwarki np. tytuły książek, nazwisko autora, nazwę płyt czy nazwę konkretnego modelu sprzętu AGD czy RTV. Sztuką jest zatem opracowanie takiej listy fraz pod kątem kampanii linków sponsorowanych, aby na te zapytania odpowiedzieć skutecznie i przyciągnąć do strony potencjalnego klienta. Klienta, który już dokładnie wie, czego szuka i znajdzie to na stronach naszego sklepu internetowego.

Źródło: Sunrise System

marketing 2010-12-07
Redakcja PRNews.pl
Tagi: marketing

Sprawdź także:

a 0 Statystyki systemów rozliczeniowych KIR w listopadzie 2025 r.
06.12.2025 (20:07) – informacja prasowa

Statystyki systemów rozliczeniowych KIR w listopadzie 2025 r.

W listopadzie 2025 r. KIR przetworzył w systemie Elixir 175,24 mln transakcji o łącznej wartości 742,18 mld zł. W …

a 0 PIU: Blisko 40 mld zł wypłaconych odszkodowań i świadczeń po III kwartale 2025 r.
06.12.2025 (20:06) – informacja prasowa

PIU: Blisko 40 mld zł wypłaconych odszkodowań i świadczeń po III kwartale 2025 r.

To o 8,4 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2024 r. Systematycznie rośnie zarówno liczba ubezpieczonych, jak i …

a 0 KNF daje zielone światło VeloBankowi na przejęcie części detalicznej Citi Handlowego
06.12.2025 (20:04) – informacja prasowa

KNF daje zielone światło VeloBankowi na przejęcie części detalicznej Citi Handlowego

Komisja Nadzoru Finansowego (KNF) jednogłośnie wyraziła zgodę na przejęcie części detalicznej Citi Handlowego przez …

a 0 Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku
05.12.2025 (04:16) – informacja prasowa

Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku

Alior Bank wprowadza dwie nowe promocje ubezpieczeniowe w ramach współpracy z LINK4. Akcje potrwają do 31 grudnia …

a 0 XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności
05.12.2025 (04:14) – informacja prasowa

XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności

Bank BNP Paribas rusza z piętnastą edycją Programu Grantów Lokalnych – inicjatywy, która od 2011 roku wspiera …

a 0 Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego
05.12.2025 (04:09) – informacja prasowa

Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego

Revolut udostępnił w krajach EOG i Wielkiej Brytanii (również w Polsce) nową funkcję bezpieczeństwa: “Tryb …

PRNews.pl

Zobacz również

Pracownica oskarża PKO BP o dyskryminację matek. Bank odpowiada: Traktujemy wszystkich równo

Pracownica oskarża PKO BP o dyskryminację matek. Bank odpowiada: Traktujemy wszystkich równo

Do Bankier.pl napisała pracownica PKO BP, wskazując,…

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Nowy Apple Watch SE 3 to gadżet,…

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

Niespełna trzy miesiące po starcie cyfrowej hipoteki…

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Rynek rachunków oszczędnościowo-rozliczeniowych w złotych po III…

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Z zebranych danych bankowych wynika, że po…

Who is who

Wojciech Sokół

Wojciech Sokół

Wojciech Sokół – Account Director w NCR…

Joanna Majer-Skorupa

Joanna Majer-Skorupa

Zastępca rzecznika prasowego, ING Bank Śląski  …

Martyna Kubiak

Martyna Kubiak

Martyna Kubiak – Marketing & Relationship Manager…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

Avo Men:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

Avo Men:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

avatar komentującego

Bart Ikswe:

No profesjonalna i rzetelna opinia...przedrukowana od Związku Banków Polskich 🤯 na dole artykułu …

pt., 12 wrz 2025 (06:07) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców