PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plWiadomościMarketing i PRBiznesowe wykluczenie cyfrowe

Biznesowe wykluczenie cyfrowe

Marketing i PR 06.12.2010 (14:55)

Obecnie prowadzenie i zarządzanie firmą staje się coraz prostsze. Właściciel firmy nie musi tonąć w papierach, by sprawnie kierować biznesem.

Biznesowe wykluczenie cyfrowe
Obecnie prowadzenie i zarządzanie firmą staje się coraz
prostsze. Właściciel firmy nie musi tonąć w papierach, by sprawnie kierować biznesem. Nie
musi też, co chwila prosić kogoś o znalezienie w archiwum potrzebnych mu informacji. Do
swojej dyspozycji ma programy i aplikacje, które znacznie ułatwiają i usprawniają pracę
księgowości, obieg korespondencji i współpracę z kontrahentami. Czy jednak tego rodzaju
rozwiązania są w naszym kraju popularne?
Niestety, nie. Internet, choć coraz popularniejszy, nadal wykorzystywany jest głównie do
szukania informacji, zabawy i nauki. Żaden właściciel firmy co prawda nie wyobraża sobie
swojego biura bez komputerów, ale są one głównie maszynami do pisania lub liczenia,
segregatorami do przechowywania faktur oraz służą do komunikacji za pomocą maili.
Większość przedsiębiorstw z sektora Małych i Średnich Przedsiębiorstw w zarządzaniu
nie wykorzystuje profesjonalnych narzędzi informatycznych i co gorsza, w większości
przypadków, nie widzi takiej potrzeby, nie ma świadomości korzyści z tego wynikających.
Na pytanie: „Dlaczego nie chcą skorzystać z nowoczesnych rozwiązań?” niezmiennie
odpowiadają: „mam wszystko bardzo dobrze zorganizowane”, „do prowadzenia wszystkich
spraw wystarczy mi zeszyt”, „mamy porządek w papierowych segregatorach, niczego nie
szukamy”, „wszystkie raporty mam zaprojektowane i otrzymuję na czas”, itd., itd.
Małe firmy mogłyby działać efektywniej, gdyby wykorzystywały w zarządzaniu profesjonalne
narzędzia informatyczne. Jak wynika z badań przeprowadzonych przez zespół pod
kierownictwem profesora Tomasza Wielickiego z California State University na próbie
około 1100 przedsiębiorstw z sektora MMSP z Polski, Portugalii i Hiszpanii oraz około
700 z Kalifornii, świadomość polskich przedsiębiorców na temat korzyści wynikających z
wykorzystania narzędzi informatycznych jest drastycznie niższa niż w dużych korporacjach,
ale też jest znacznie niższa niż wśród zachodnich i amerykańskich przedsiębiorców. Efektem
takiego podejścia może być biznesowe wykluczenie cyfrowe, które obecnie grozi Polsce, a
które może stać się wąskim gardłem rozwoju gospodarczego.
Profesor Wielicki przeprowadzając badania zapytał przedsiębiorców, jakie bariery widzą
we wprowadzaniu narzędzi informatycznych w swoich firmach. Dlaczego ich nie wdrażają.
Okazuje się, że właściciele małych i średnich przedsiębiorstw rzadko wykorzystują
nowoczesne narzędzia, bo nie widzą takiej potrzeby, a także z powodu bariery finansowej
– nowoczesne narzędzia są drogie, drogie jest również ich wdrożenie. Opisanie procesów,
porządkowania organizacji jest bardzo kosztowne. Małych firm często nie stać na taki
wydatek.
Rozwiązaniem i ratunkiem przed biznesowym wykluczeniem cyfrowym dla wielu polskich
firm może być usługa SZOK oferowana w formie usług SaaS (ang. Software as a
Service), czyli zamiast inwestycji w drogi sprzęt oraz specjalne programy do obsługi firmy,
przedsiębiorca korzysta z aplikacji przez internet i płaci abonament. Twórcy tej aplikacji
zapewniają, że jest to nowatorskie rozwiązanie, które jednocześnie pozwoli ograniczyć
koszty do minium (ok. 100 zł miesięcznie za jedno stanowisko). Dziś działanie w „chmurze”
jest na światowych rynkach trendem. Niedroga aplikacja – usługa SZOK jest polską
odpowiedzią na ten trend.

Nie musi też, co chwila prosić kogoś o znalezienie w archiwum potrzebnych mu informacji. Do swojej dyspozycji ma programy i aplikacje, które znacznie ułatwiają i usprawniają pracę księgowości, obieg korespondencji i współpracę z kontrahentami. Czy jednak tego rodzaju rozwiązania są w naszym kraju popularne?

Niestety, nie. Internet, choć coraz popularniejszy, nadal wykorzystywany jest głównie do szukania informacji, zabawy i nauki. Żaden właściciel firmy co prawda nie wyobraża sobie swojego biura bez komputerów, ale są one głównie maszynami do pisania lub liczenia, segregatorami do przechowywania faktur oraz służą do komunikacji za pomocą maili. Większość przedsiębiorstw z sektora małych i średnich przedsiębiorstw w zarządzaniu nie wykorzystuje profesjonalnych narzędzi informatycznych i co gorsza, w większości przypadków, nie widzi takiej potrzeby, nie ma świadomości korzyści z tego wynikających. Na pytanie: „Dlaczego nie chcą skorzystać z nowoczesnych rozwiązań?” niezmiennie odpowiadają: „mam wszystko bardzo dobrze zorganizowane”, „do prowadzenia wszystkich spraw wystarczy mi zeszyt”, „mamy porządek w papierowych segregatorach, niczego nie szukamy”, „wszystkie raporty mam zaprojektowane i otrzymuję na czas”, itd.

Małe firmy mogłyby działać efektywniej, gdyby wykorzystywały w zarządzaniu profesjonalne narzędzia informatyczne. Jak wynika z badań przeprowadzonych przez zespół pod kierownictwem profesora Tomasza Wielickiego z California State University na próbie około 1100 przedsiębiorstw z sektora MMSP z Polski, Portugalii i Hiszpanii oraz około700 z Kalifornii, świadomość polskich przedsiębiorców na temat korzyści wynikających z wykorzystania narzędzi informatycznych jest drastycznie niższa niż w dużych korporacjach, ale też jest znacznie niższa niż wśród zachodnich i amerykańskich przedsiębiorców. Efektem takiego podejścia może być biznesowe wykluczenie cyfrowe, które obecnie grozi Polsce, a które może stać się wąskim gardłem rozwoju gospodarczego.

Profesor Wielicki przeprowadzając badania zapytał przedsiębiorców, jakie bariery widzą we wprowadzaniu narzędzi informatycznych w swoich firmach. Dlaczego ich nie wdrażają. Okazuje się, że właściciele małych i średnich przedsiębiorstw rzadko wykorzystują nowoczesne narzędzia, bo nie widzą takiej potrzeby, a także z powodu bariery finansowej– nowoczesne narzędzia są drogie, drogie jest również ich wdrożenie. Opisanie procesów, porządkowania organizacji jest bardzo kosztowne. Małych firm często nie stać na taki wydatek.

Rozwiązaniem i ratunkiem przed biznesowym wykluczeniem cyfrowym dla wielu polskich firm może być usługa SZOK oferowana w formie usług SaaS (ang. Software as a Service), czyli zamiast inwestycji w drogi sprzęt oraz specjalne programy do obsługi firmy, przedsiębiorca korzysta z aplikacji przez internet i płaci abonament. Twórcy tej aplikacji zapewniają, że jest to nowatorskie rozwiązanie, które jednocześnie pozwoli ograniczyć koszty do minium (ok. 100 zł miesięcznie za jedno stanowisko). Dziś działanie w „chmurze” jest na światowych rynkach trendem. Niedroga aplikacja – usługa SZOK jest polską odpowiedzią na ten trend.

Źródło:

biznes internet 2010-12-06
Redakcja PRNews.pl
Tagi: biznes internet

Sprawdź także:

a 0 Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku
05.12.2025 (04:16) – informacja prasowa

Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku

Alior Bank wprowadza dwie nowe promocje ubezpieczeniowe w ramach współpracy z LINK4. Akcje potrwają do 31 grudnia …

a 0 XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności
05.12.2025 (04:14) – informacja prasowa

XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności

Bank BNP Paribas rusza z piętnastą edycją Programu Grantów Lokalnych – inicjatywy, która od 2011 roku wspiera …

a 0 Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego
05.12.2025 (04:09) – informacja prasowa

Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego

Revolut udostępnił w krajach EOG i Wielkiej Brytanii (również w Polsce) nową funkcję bezpieczeństwa: “Tryb …

a 0 ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice
05.12.2025 (04:07) – informacja prasowa

ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice

Fundacja ING Dzieciom wspólnie z ING Bankiem Śląskim zapraszają dzieci, młodzież i dorosłych do Katowic, na kolejne …

a 0 Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo
05.12.2025 (04:06) – informacja prasowa

Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo

Hitachi Europe Ltd. i ITCARD S.A. zawarły strategiczne partnerstwo w celu przyspieszenia innowacji i transformacji …

a 0 ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata
05.12.2025 (04:02) – informacja prasowa

ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata

Grupa ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego podpisały umowę o kontynuacji strategicznego partnerstwa na lata …

PRNews.pl

Zobacz również

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Nowy Apple Watch SE 3 to gadżet,…

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

Niespełna trzy miesiące po starcie cyfrowej hipoteki…

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Rynek rachunków oszczędnościowo-rozliczeniowych w złotych po III…

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Z zebranych danych bankowych wynika, że po…

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Liczba klientów „mobile only”, czyli osób, które…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

Avo Men:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

Avo Men:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

avatar komentującego

Bart Ikswe:

No profesjonalna i rzetelna opinia...przedrukowana od Związku Banków Polskich 🤯 na dole artykułu …

pt., 12 wrz 2025 (06:07) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców