Przyozdobione przez znane osoby manekiny, czyli główni bohaterowie trwającej od września kampanii ING Życie, zostały zlicytowane w Muzeum Narodowym w Warszawie. Finał kampanii „Naga prawda o ubezpieczeniach” odbył się 25 listopada podczas V aukcji charytatywnej Fundacji Psychoonkologii „Ogród Nadziei”.
Na aukcję zostało wystawionych 8 z 19 manekinów, przekazanych na rzecz fundacji. Pozostała część będzie licytowana w grudniu za pośrednictwem portalu www.artinfo.pl. W wydarzeniu udział wzięło w sumie ponad 150 zaproszonych gości. ING Życie również wzięło udział w licytacji, kupując manekina Henryka Sawki. W trakcie aukcji fundacja przyznała także tytuł Sponsora Fundacji Ogród Nadziei, który imieniu ING Zycie odebrał prezes firmy Tomasz Bławat.
– Naga prawda o ubezpieczeniach to akcja edukacyjno-charytatywna, przeprowadzona we wrześniu i październiku przez ING Życie. W jej ramach w przestrzeni miejskiej Warszawy, Wrocławia, Krakowa, Rzeszowa, Gdańska i Poznania odbyły się nietypowe ekspozycje 200 manekinów. Co 5. z nich był koloru pomarańczowego, co stanowiło nawiązanie do badań społecznych mówiących o tym, że tylko co 5. Polak jest ubezpieczony na życie. Manekiny były więc ambasadorami opinii Polaków na temat odpowiedzialności, w tym ważnych decyzji finansowych w ich życiu. W akcji edukacyjno-charytatywnej „Naga prawda o ubezpieczeniach” wzięło udział blisko 100 tyś. osób, a prawie 750 tyś. miało z nią kontakt w przestrzeni miejskiej – tłumaczy Anna Grzelońska, członek zarządu, dyrektor marketingu w ING Życie.
Dziewiętnaście z wystawionych w ramach ekspozycji manekinów zostało pomalowanych przez zaproszonych do współpracy artystów plastyków: Edwarda Lutczyna, Agatę Bogacką, Henryka Sawkę, Łucję Sokołowską, Mirosława Antoniewicza, Małgorzatę Bundzewicz, Joannę Jurgę, Andrzeja Żurka i Annę Pawlak, a także gwiazdy ekranu: Grażynę Wolszczak, Cezarego Harasimowicza, Katarzynę Herman, Agnieszkę Maciąg, Dorotę Zawadzką i Małgorzatę Ostrowską-Królikowską.
– Dziewiętnaście manekinów, pomalowanych przez znane osoby w ramach kampanii edukacyjnej „Naga Prawda o ubezpieczeniach” przekazaliśmy na rzecz Fundacji Psychoonkologii „Ogród Nadziei”. Część z nich została zlicytowana podczas tegorocznej edycji aukcji charytatywnej „ziarno SZTUKI – ogród NADZIEI”, część będzie licytowana w grudniu, za pośrednictwem Internetu. Pieniądze pozyskane z ich sprzedaży przeznaczane będą na pomoc dla osób chorych na nowotwory oraz ich najbliższych – tłumaczy Beata Zduńczyk-Skup, rzecznik prasowy ING Życie.
– Hasłem kampanii „Naga prawda o ubezpieczeniach” była odpowiedzialność. Dla nas zaangażowanie ING Życie w pomoc psychoonkologiczną na rzecz osób chorych na nowotwory jest wyrazem społecznej odpowiedzialności tej firmy. Cieszę się, że za jej sprawą tylu znanych, cenionych artystów i gwiazd ekranu wsparło tę akcję, malując manekiny. Dzięki nim i dzięki wszystkim artystom, którzy przekazali swoje prace na V Aukcję Charytatywną „ziarno SZTUKI – ogród NADZIEI” nasza Fundacja może prowadzić działania dla poprawy jakości życia osób chorych. W naszej pracy również odwołujemy się do odpowiedzialności: zachęcamy naszych podopiecznych do wzięcia odpowiedzialności za swoje zdrowie poprzez zmianę stylu życia i zaangażowanie w proces zdrowienia na wielu poziomach – mówi Monika Popowicz, prezes zarządu, Fundacja Psychoonkologii „Ogród Nadziei”.
Źródło: ING TUnŻ