PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plWiadomościUbezpieczeniaNadszedł czas na ubezpieczenia zdrowotne

Nadszedł czas na ubezpieczenia zdrowotne

Ubezpieczenia 18.11.2010 (08:15)

Medica Polska Ubezpieczenia Zdrowotne TU SA rozpoczęła sprzedaż ubezpieczeń zdrowotnych. Pierwsza polisa została wystawiona 28 września, zaś 1 października została uruchomiona strona ubezpieczyciela.
Ekspresowy start.

– Na rynku ubezpieczeń zdrowotnych od jakiegoś czasu nic się nie dzieje. Tymczasem potencjał rozwoju jest duży. Trzeba tylko mieć pomysł, jak go wykorzystać – tłumaczy Xenia Kruszewska, prezes Medica Polska Ubezpieczenia Zdrowotne TU SA.
 
Cała firma została bardzo szybko zorganizowana. Jest to minimalna organizacja, maksymalnie zinformatyzowana. Zajęło ok. 3 miesięcy od momentu uzyskania zgody na prowadzenie działalności wydanej przez Komisję Nadzoru Finansowego. Wcześniejsze przygotowania trwały ok. 9 miesięcy. W tym okresie pracowano nad przygotowaniem całej organizacji do działania, ustalaniem procedur, tworzeniem pierwszych produktów. Zatem najtrudniejszy, najdroższy i najbardziej męczący etap mamy już za sobą. Teraz rozpoczynamy działalność operacyjną.

W przypadku produktów, które na początku znalazły się w naszej ofercie, nie są to rozwiązania nowatorskie, ale w pełni zaspokajają potrzeby i oczekiwania rynku. Na razie dostępny jest pełen zakres leczenia ambulatoryjnego w różnych wariantach i poszerzony zakres leczenia szpitalnego. Oferujemy nie tylko procedury szpitalne, czyli operacje chirurgiczne, ale również leczenie zachowawcze w szpitalu (przeprowadzenie diagnostyki, wdrożenie skomplikowanego leczenia).

W zakresie realizacji świadczeń dzięki naszemu operatorowi medycznemu, Medica Polska Sp. z o.o., współpracujemy z publicznymi i prywatnymi placówkami. Są to produkty konkurencyjne w stosunku do oferty obecnie dostępnej na rynku. Staraliśmy się skorzystać z naszej wiedzy o polskim rynku ubezpieczeń zdrowotnych i rynku abonamentowym.

Cały czas pracujemy nad rozszerzeniem oferty i wprowadzeniem do sprzedaży nowych produktów. Chcemy kształtować rynek, żeby w końcu pojawiły się prawdziwe produkty prywatnych ubezpieczeń zdrowotnych. Myślę, że nasza oferta zostanie poszerzona już na wiosnę. Pojawią się wtedy produkty obejmujące świadczenia pozakoszykowe. Jest ich coraz więcej. Chodzi tu o drogie i innowacyjne technologie medyczne.

Pełen outsourcing

W przypadku wszystkich czynności dotyczących realizacji i organizacji świadczeń współpracujemy z naszym partnerem, Medica Polska Sp. z o.o. Oznacza to, że wszystkie te działania outsourcujemy. Dzięki temu od pierwszego dnia działalności zyskaliśmy dostęp do 1,2 tys. placówek w całej Polsce oraz profesjonalnej Infolinii Medycznej, obsługującej klientów 24 godziny na dobę.

Model TPA (third party administrator) umożliwia oszczędność kosztów, a także upraszcza procedury. Medica Polska Sp. z o.o., nasz operator medyczny nie jest właścicielem placówek, kupuje dla nas usługi w wybranych, często wskazanych przez klientów placówkach. W samej Warszawie, dzięki temu rozwiązaniu, nasi ubezpieczeni mogą się leczyć w około osiemdziesięciu przychodniach i klinikach.
W mniejszych miastach też mają wybór, pomiędzy kilkoma placówkami medycznymi. Nasza umowa
z operatorem medycznym gwarantuje dotrzymanie zapisów z Ogólnych Warunków Ubezpieczenia (OWU), mówiących o maksymalnych terminach oczekiwania na wykonanie usługi. Jeżeli w sytuacji ekstremalnej nie ma lekarza w placówce kontraktowej, Medica Polska Sp. z o.o. znajdzie lekarza
w innych placówkach. Dlatego problem kolejek, coraz bardziej widoczny w placówkach abonamentów, nas ominie.

Dzięki 24 godzinnej profesjonalnej Infolinii Medycznej prowadzonej i usprawnianej od wielu lat przez Medica Polska Sp. z o.o. ubezpieczony nie zostaje pozostawiony z problemem medycznym samemu sobie, jeden telefon i profesjonaliści, często z wykształceniem medycznym służą mu pomocą, która nie kończy się tylko na umówieniu wizyty lekarskiej.

Rynek placówek medycznych w ciągu ostatnich kilku lat trochę się zmienił. Naprawdę dobrzy lekarze nie lubią pracować w placówkach sieciowych, gdzie są im narzucane ceny, standardy czy wymogi. Dlatego stawiamy na wyspecjalizowane małe kliniki, gdzie nie ma takiego problemu. Jest natomiast najwyższa jakość medyczna. I dlatego naszych klientów będziemy przekonywać do tych klinik.
 
Zmiany na rynku

Naszą ambicją jest, żeby za 5-6 lat być największym ubezpieczycielem zdrowotnym. Mam nadzieję, że w czwartym, najdalej w piątym roku działalności wyjdziemy na plus. Na koniec przyszłego roku chcemy mieć w naszym portfelu 30 tys. klientów, są to założenia bardzo realistyczne, oczywiście zakładając, że w otoczeniu prawnym nic się nie zmieni. Każda zmiana może być tylko zmianą na lepsze, np. otwarcie szpitali publicznych na pacjentów prywatnych.
Dużo dobrego dla rynku ubezpieczeń zdrowotnych zrobiła ostatnia decyzja NSA, dotycząca nieprawidłowości w zaliczaniu do przychodu pracownika kosztów świadczeń medycznych. W momencie, kiedy jednoznacznie okazało się, że nie ma już korzyści podatkowych, to klienci chętniej wybiorą ubezpieczenie, bo jest zdecydowanie bezpieczniejsze niż abonamenty.

Potrzebny pomysł

Przykre jest, że przez ostatnie pięć lat rynek ubezpieczeń zdrowotnych tak naprawdę nie posunął się do przodu. Oferta towarzystw ubezpieczeniowych praktycznie nie zmieniła się od 2006 roku. Nie można na tak nowym rynku spodziewać się, że klient jednoznacznie powie, czego oczekuje. To ubezpieczyciele powinni przedstawić nowatorską ofertę. A ubezpieczyciele są w tej chwili bardzo zachowawczy. Tymczasem ubezpieczenia zdrowotne wymagają większej inwestycji, nawet nie tyle finansowej, co organizacyjnej. Nie można oglądać się na decydentów, aż wprowadzą rozwiązania ułatwiające rozwój rynku. Trzeba mieć pomysł.

Xenia Kruszewska,
Prezes Zarządu Medica Polska Ubezpieczenia Zdrowotne TU SA

Źródło:

ubezpieczenia zdrowie 2010-11-18
Redakcja PRNews.pl
Tagi: ubezpieczenia zdrowie

Sprawdź także:

a 0 Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku
05.12.2025 (04:16) – informacja prasowa

Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku

Alior Bank wprowadza dwie nowe promocje ubezpieczeniowe w ramach współpracy z LINK4. Akcje potrwają do 31 grudnia …

a 0 XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności
05.12.2025 (04:14) – informacja prasowa

XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności

Bank BNP Paribas rusza z piętnastą edycją Programu Grantów Lokalnych – inicjatywy, która od 2011 roku wspiera …

a 0 Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego
05.12.2025 (04:09) – informacja prasowa

Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego

Revolut udostępnił w krajach EOG i Wielkiej Brytanii (również w Polsce) nową funkcję bezpieczeństwa: “Tryb …

a 0 ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice
05.12.2025 (04:07) – informacja prasowa

ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice

Fundacja ING Dzieciom wspólnie z ING Bankiem Śląskim zapraszają dzieci, młodzież i dorosłych do Katowic, na kolejne …

a 0 Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo
05.12.2025 (04:06) – informacja prasowa

Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo

Hitachi Europe Ltd. i ITCARD S.A. zawarły strategiczne partnerstwo w celu przyspieszenia innowacji i transformacji …

a 0 ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata
05.12.2025 (04:02) – informacja prasowa

ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata

Grupa ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego podpisały umowę o kontynuacji strategicznego partnerstwa na lata …

PRNews.pl

Zobacz również

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Nowy Apple Watch SE 3 to gadżet,…

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

Niespełna trzy miesiące po starcie cyfrowej hipoteki…

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Rynek rachunków oszczędnościowo-rozliczeniowych w złotych po III…

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Z zebranych danych bankowych wynika, że po…

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Liczba klientów „mobile only”, czyli osób, które…

Who is who

Wioletta Sawicka

Wioletta Sawicka

PR Manager, Deutsche Bank Polska Wioletta Sawicka…

Krzysztof Polończyk

Krzysztof Polończyk

Krzysztof Polończyk  Polończyk Krzysztof – prezes zarządu…

Anna Polak

Anna Polak

Z branżą leasingową Anna Polak jest związana…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

Avo Men:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

Avo Men:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

avatar komentującego

Bart Ikswe:

No profesjonalna i rzetelna opinia...przedrukowana od Związku Banków Polskich 🤯 na dole artykułu …

pt., 12 wrz 2025 (06:07) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców