Raiffeisen Polbank z AXA Assistance proponują innowacyjną na polskim rynku Cyber Pomoc, czyli ubezpieczenie od zagrożeń internetowych dostępne dla indywidualnych klientów banku.
Ubezpieczenie Cyber Pomoc to odpowiedź na potrzeby coraz szerszej grupy osób, dla których rynek ubezpieczeniowy dotychczas praktycznie nie miał żadnej oferty. Produkt ten spełnia dodatkową rolę, podnosząc świadomość zagrożeń związanych z korzystaniem z Internetu i zachęcając do myślenia o bezpieczeństwie w cyberprzestrzeni.
Ubezpieczenie chroni od ryzyk, na które internauci są najbardziej narażeni i z którymi najczęściej się stykają, oferując wsparcie i pomoc prawną m.in. w zakresie:
– kradzieży pieniędzy z Wymarzonego Konta Osobistego (np. nieupoważnione wykorzystanie w Internecie danych karty debetowej Mastercard przez osobę trzecią),
– konfliktu ze sklepami on-line (np. brak lub niekompletna dostawa towaru zakupionego w sklepie internetowym),
– utraty reputacji internetowej (np. umieszczanie o kimś fałszywych informacji),
– kradzieży tożsamości internetowej (np. w celu zaciągnięcia kredytu w czyimś imieniu).
Ponadto AXA Assistance zapewnia fachową pomoc w przypadku utraty danych na komputerze stacjonarnym, tablecie, dysku zewnętrznym czy karcie pamięci.
Dlaczego powinniśmy myśleć o bezpieczeństwie w sieci? Bo korzystamy z niej praktycznie codziennie. Dokonujemy zakupów, płatności, zamieszczamy zdjęcia w mediach społecznościowych czy po prostu wyszukujemy potrzebne informacje. Dzięki postępowi technologicznemu Internet mamy stale pod ręką – niestety jego wszechobecność w naszym życiu powoduje, że jesteśmy bardziej narażeni na utratę pieniędzy, ważnych danych, ale też i dobrego imienia na wiele sposobów. Przykładów jest wiele: wiadomości-pułapki z informacją o zablokowaniu konta i prośbą o ponowne zalogowanie się, nieuczciwi sprzedawcy nie dostarczający produktu, nieprawdziwe informacje w sieciach społecznościowych.
„W ostatnich latach lista odnotowywanych incydentów w sieci stale rośnie. W 2016 r. wzrost ten wyniósł 46% w stosunku do roku poprzedniego. Niestety wszystkie tego typu ubezpieczenia oferowane na polskim rynku są przeznaczone dla klientów instytucjonalnych, natomiast zbyt mały nacisk kładziony jest na uświadamianie „zwykłego Kowalskiego” w zakresie czyhających zagrożeń i negatywnych skutków jakie mogą one wywołać. Raiffeisen Polbank jest tu pionierem i wypełnia lukę, oferując produkt zapewniający ochronę użytkownikom Internetu, którzy coraz częściej pojawiają się na celowniku cyberprzestępców” – mówi Łukasz Hajkowski, Członek Zarządu AXA Assistance, Dyrektor Sprzedaży Korporacyjnej.
„Cyber Pomoc to produkt, który powstał z myślą o bezpieczeństwie i komforcie naszych klientów funkcjonujących w zmieniającym się w zawrotnym tempie otoczeniu społeczno-technologicznym. Dziś nie wyobrażamy sobie telefonu bez dostępu do Internetu, dzięki któremu świat stoi przed nami otworem. Wychodząc z domu prędzej zapomnimy portfela niż telefonu. Internet to wygoda, oszczędność czasu i pieniędzy. Jednak należy mieć na uwadze, że to co daje szanse, niesie także realne zagrożenia; tak dla naszych finansów jak i nas samych. Cyber Pomoc to bezpłatne ubezpieczenie dla klientów posiadających nową aktywną kartę Mastercard Debit wydaną do Wymarzonego Konta Osobistego” – mówi Iwona Czępińska, Dyrektor ds. Ubezpieczeń w Raiffeisen Polbanku.
W przypadku gdy klient padnie ofiarą cyberprzestępców AXA Assistance zorganizuje natychmiastowe wsparcie IT, pomoże odzyska stracone środki płatnicze, pomoże w sporze ze sklepem on-line oraz udzieli wsparcia prawnego, co oznacza kompleksowe poprowadzenie sprawy przez prawników. Ponadto klient może liczyć na wypłatę odszkodowania w przypadku niepowodzenia działań prawnych.
Karta debetowa Mastercard Debit z innowacyjnym ubezpieczeniem Cyber Pomoc jest dostępna dla osób, które posiadają Wymarzone Konto Osobiste oferowane przez Raiffeisen Polbank od 20 marca 2017 r. Karta daje możliwość wypłacania bez prowizji pieniędzy ze wszystkich bankomatów na terenie Polski. Miesięczna opłata za kartę to 6 zł.