ING Życie zajęło pierwsze miejsce w Rankingu Firm Ubezpieczeniowych Gazety Bankowej. W zestawieniu oceniono jakość obsługi posprzedażowej ubezpieczycieli.
anking Firm Ubezpieczeniowych Gazety Bankowej jest jedynym zestawieniem w branży, które koncentruje się na jakości obsługi klienta. Jury, w którego skład weszli m.in. rzecznik ubezpieczonych Halina Olendzka i prezes Polskiej Izby Odszkodowań Beata Karwacka, oceniało zakłady ubezpieczeń na podstawie ankiet oraz danych pozyskanych od Komisji Nadzoru Finansowego, Rzecznika Ubezpieczonych, Urzędu Ochrony konkurencji i Konsumentów. W ankietach pytano m.in. o średni czas wypłaty świadczenia, procent świadczeń podlegających skróconej ścieżce realizacji, kanały kontaktu z klientem oraz wskaźnik odnowień polis – czyli lojalność klientów. Przeliczenie danych przeprowadziła firma PwC (Pricewaterhouse Coopers). Partnerami merytorycznymi rankingu byli Rzecznik Ubezpieczonych i Polska Izba Odszkodowań.
„Pierwsze miejsce w rankingu Gazety Bankowej to dowód, że nasza strategia oparta na budowaniu satysfakcji klienta przynosi rezultaty. To dla nas szczególnie ważne wyróżnienie” – powiedział Tomasz Bławat, prezes zarządu ING Życie. „Nieustannie pytamy klientów o satysfakcję z naszych usług i obsługi poprzez badanie Net Promoter Score. W przeciągu roku zebraliśmy kilkadziesiąt tysięcy opinii – zarówno pozytywnych, jak i krytycznych. Na ich podstawie wprowadzamy zmiany w procedurach i procesach, które są dobrze oceniane, co nas niezwykle cieszy” – dodał Tomasz Bławat.
„Gazeta Bankowa postanowiła znaleźć firmy, które oferują klientom najlepszy standard już po opłaceniu składki, gdy to klient zwraca się o wypłatę świadczenia” – pisze w listopadowym wydaniu Gazety Bankowej jej redaktor naczelny Maciej Goniszewski.
Na zaproszenie do udziału w rankingu odpowiedziała ok. połowa ubezpieczycieli. Firmy musiały ujawnić dane dotyczące obsługi, które nie są standardowo przesyłane do instytucji nadzoru.
Źródło: ING TUnŻ