Znamy już finalistów ósmej edycji Złotych Spinaczy. Nominacje do nagrody głównej otrzymało 45 najlepszych projektów spośród 104 zgłoszeń nadesłanych do konkursu.
Zwycięzców rywalizacji poznamy podczas uroczystej gali 25 listopada w hotelu InterContinental w Warszawie.
Najwięcej nominacji – cztery – otrzymała agencja Euro RSCG Sensors, po trzy nominacje zdobyły firmy Ciszewski Public Relations, Hill and Knowlton Poland oraz GENESIS Public Relations.
“Przed jury jeszcze wiele pracy, bo w drugim etapie oceniane będą nominowane projekty uzupełnione o dodatkowe informacje. Prawdziwa rywalizacja dopiero się rozpoczyna, ale już 25 listopada poznamy najlepsze projekty PR ostatniego roku” – podkreśla Paweł Trochimiuk, Prezes Zarządu Związku Firm Public Relations, organizatora konkursu.
Nominowane zostały następujące projekty:
KATEGORIE GŁÓWNE:
PR korporacyjny
- Mądrzejszy Świat – IBM Polska
- Platforma Blogowa Grupy TP – Telekomunikacja Polska
- Sztuka odpowiedzialności – Multi Communications
- United PR dla WAT – „Wiedza – Ambicja – Technologia – Program Promocji Uczelni” – United PR
PR produktu
- „Jesteśmy z Wami na 5008/`N” – Raczkiewicz – Chenczke Consultants
- Kampania promująca całodobową obsługę Paczkomaty 24/7 – InPost Nowoczesna Poczta, GENESIS PR
- OnLife – LG Electronics Polska, Grayling Polska
Kampania edukacyjna
- Kampania Mam SM – Hill & Knowlton Poland
- Projekt certyfikacji „Szpital bez bólu” – Publicis Consultants Rowland
- Rak`n`Roll. Wygraj życie – Euro RSCG Sensors
Komunikacja antykryzysowa i/lub komunikacja kryzysowa
- Hoop Colędowanie – Ciszewski Public Relations na rzecz marki Hoop Cola
- Kryzys bez konsekwencji. Działania antykryzysowe dla Netia S.A., październik 2009 – luty 2010 – Neuron Agencja Public Relations
- Zamknięcie Fabryki AkzoNobel we Włocławku – Ciszewski Public Relations
Public Affairs &Lobbing
- Konsultacje społeczne przebudowy centrum Katowic – Imago Public Relations Sp.z.o.o.
- Zmiana stawki opodatkowania legalnie działających w Polsce firm bukmacherskich w nowej ustawie hazardowej– GENESIS Public Relations
Kampania społeczna
- Brałeś? Nie jedź! Po narkotykach rozum wysiada – Partner of Promotion
- Gdziekolwiek będziesz, zagłosuj – Koalicja Masz głos masz wybór, w której skład weszły: Centrum Edukacji Obywatelskiej, Fundacja im. Stefana Batorego, Fundacja FOR, Fundacja Projekt: Polska, Polska Fundacja im. Roberta Schumana, Instytut Spraw Publicznych, Izba Gospodarcza Reklamy Zewnętrznej, Izba Wydawców Prasy, Polska Konfederacja Pracodawców Prywatnych Lewiatan, Stowarzyszenie Gazet Lokalnych, Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR, Stowarzyszenie Przyjaciół Integracji, Stowarzyszenie Szkoła Liderów, Forum Europejskie przy Centrum Europejskim UW, Fundacja Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego, Forum Polonia, Związek Firm Public Relations, Interactive Advertising Bureau Polska (IAB), agencja PZL
- Kampania społeczna „Pępek Europy” – Koalicja 7czerwca, w której skład weszły: Centrum Edukacji Obywatelskiej, Fundacja im. Stefana Batorego, Fundacja FOR, Instytut Spraw Publicznych, PKPP Lewiatan, Polska Fundacja im. Roberta Schumana, Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR, Stowarzyszenie Projekt: Polska, Stowarzyszenie Przyjaciół Integracji, Stowarzyszenie Szkoła Liderów, Związek Firm Public Relations, MediaCom, Saatchi & Saatchi oraz PZL
Komunikacja wewnętrzna
- „Kto ukradł nasze logo” – Euro RSCG Sensors
- Ruch Ambasadorski – Telekomunikacja Polska S.A. i PTK Centertel
- Zielony Rok UPC – UPC Polska
Event komercyjny
- „Orange Kino Letnie Sopot – Zakopane 2010” – PTK Centertel
- Slackliner w centrum Warszawy – relaunch marki Grolsch – Hill & Knowlton Poland
- WCG 2010 Polska – Euro RSCG Sensors
Event społeczny
- XXI Bieg Niepodległości 2009 – Ciszewski Marketing Sportowy
- Event Społeczny „Biegnę dla Kacpra” – Headlines Porter Novelli
- XI Marsz Różowej Wstążki 2009 w Warszawie – Walk Group
Launch nowego produktu, usługi lub firmy
- Teatr 6. piętro jako Teatr 2.0. – The Next Step Sp.z.o.o.
- Relaunch Volvo S60 – Poznaj drugie oblicze Volvo S60 – Euro RSCG Sensors
- Żądamy Portu dla Łodzi – kampania promująca otwarcie centrum handlowego Port Łódź realizowane dla Inter IKEA Centre Group Polska – Telma Group Communications, Endorfina events
CSR
- Milka. Razem dla Tatr – Kraft Foods Polska
- „Wolontariat pracowniczy – Polpharma dla Ośrodka Wsparcia Dziecka i Rodziny w Michalinie” – Polpharma Biuro Handlowe
- „Żubr budzi Podlasie” – Raczkiewicz Chenczke Consultants
PR miejsca, miasta lub regionu
- Carnaval Sztuk-Mistrzów w Lublinie – Ciszewski Public Relations na rzecz Urzędu Miasta Lublin
- Chopin 2.0. New Paradigm – Miasto Stołeczne Warszawa
- Sieradz Open Hair Festival 2010 – Go Culture, Komunikacja dla kultury , Urząd Miasta Sieradz
KATEGORIE SPECJALNE
Kreatywność
- OnLife – LG Electronics, Grayling Polska
- Slackliner w centrum Warszawy – relaunch marki Grolsch – Hill & Knowlton Poland
- Żądamy Portu dla Łodzi – kampania promująca otwarcie centrum handlowego Port Łódź realizowana dla Inter IKEA Centre Group Polska – Telma Communications, Endorfina events
Efektywność
- Brałeś? Nie jedź! Po narkotykach rozum wysiada – Partner of Promotion
- Gdziekolwiek będziesz, zagłosuj – Koalicja Masz głos masz wybór, w której skład weszły: Centrum Edukacji Obywatelskiej, Fundacja im. Stefana Batorego, Fundacja FOR, Fundacja Projekt: Polska, Polska Fundacja im. Roberta Schumana, Instytut Spraw Publicznych, Izba Gospodarcza Reklamy Zewnętrznej, Izba Wydawców Prasy, Polska Konfederacja Pracodawców Prywatnych Lewiatan, Stowarzyszenie Gazet Lokalnych, Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR, Stowarzyszenie Przyjaciół Integracji, Stowarzyszenie Szkoła Liderów, Forum Europejskie przy Centrum Europejskim UW, Fundacja Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego, Forum Polonia, Związek Firm Public Relations, Interactive Advertising Bureau Polska (IAB), agencja PZL
- Zmiana stawki opodatkowania legalnie działających w Polsce firm bukmacherskich w nowej ustawie hazardowej– GENESIS Public Relations
PR on-line
- Event społeczny “Biegnę dla Kacpra” – Headlines Porter Novelli
- Ogólnopolski Program Zdrowia Seksualnego – Polpharma Biuro Handlowe
- Teatr 6. piętro jako Teatr 2.0. – The Next Step Sp.z.o.o.
Rozstrzygnięcie konkursu nastąpi podczas uroczystej Gali, która odbędzie się 25 listopada na zakończenie Kongresu PR Forum 2010 w Hotelu InterContinental w Warszawie. Zgłoszenia na ceremonię są przyjmowane za pośrednictwem strony www.porforum.pl.
Partnerem merytorycznym konkursu Złote Spinacze jest firma doradcza KPMG. Patronat medialny nad wydarzeniem objęły: Polsat News, Radio PiN, Dziennik Gazeta Prawna, Brief, PRoto.pl, Newsline.pl, GoldenLine.pl, Bankier.pl, PRNews.pl, Mediarun.pl, internetPR.
***
Związek Firm Public Relations powstał w styczniu 2001 roku jako reprezentacja branży profesjonalnych usług PR w Polsce i aktualnie zrzesza 32 agencje. Jest członkiem Polskiej Konfederacji Pracodawców Prywatnych Lewiatan i Międzynarodowej Organizacji Konsultantów do Spraw Komunikacji. Posiada także porozumienie o współpracy z Międzynarodowym Stowarzyszeniem Public Relations. Celem działalności Związku jest ochrona praw i interesów zrzeszonych w nim członków, reprezentowanie ich wobec organów państwowych i instytucji, umacnianie pozycji zawodu Public Relations oraz edukacja i rozpowszechnianie wiedzy na temat PR. Obszarem szczególnego zainteresowania Związku jest budowanie profesjonalnego dialogu między branżą PR i mediami. ZFPR realizuje badania na temat relacji między tymi dwoma środowiskami, organizuje spotkania konsultantów PR z czołowymi dziennikarzami i prezentuje mediom studia przypadków PR. Związek jest organizatorem PR FORUM – dorocznej konferencji poświęconej branży PR oraz konkursu „Złote Spinacze”, promującego najlepsze projekty z dziedziny PR. ZFPR prowadzi również szkolenia na licencji prestiżowej szkoły London School of Public Relations.
Dodatkowe informacje:
Jadwiga Święcicka-Stępak
Dyrektor Biura Związku Firm Public Relations
tel. 0 22 630 83 65
mail: [email protected]
Źródło: PR News