Grupa Dystrybucyjna Tradis – należąca do Grupy Handlowej Emperia – zamierza zdobyć pozycję lidera polskiego rynku dystrybucji FMCG w ciągu najbliższych kilku lat. Głównym założeniem strategii prezentowanej przez spółkę jest intensywny rozwój organiczny i aktywny udział w konsolidacji rynku handlu hurtowego. Do końca marca 2011 roku Tradis planuje zadebiutować na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie.
Wyodrębnienie Dywizji Dystrybucyjnej nastąpi wskutek wydzielenia ze struktur Emperii obszaru zarządzania segmentem dystrybucyjnym i wniesienia go do oddzielnej, specjalnie w tym celu zawiązanej spółki kapitałowej. Akcje nowej spółki obejmą dotychczasowi akcjonariusze Emperii. Plan podziału, oparty o wyniki III kwartału 2010 roku, powstanie do końca października. Taka ścieżka wyodrębnienia Dywizji Dystrybucyjnej skróci czas potrzebny do przeprowadzenia niezbędnych zmian i pozwoli jeszcze skuteczniej realizować przyjętą strategię rozwoju. Rozwiązanie zyskało aprobatę akcjonariuszy Emperii.
Niezależność Grupy Dystrybucyjnej Tradis zapewni spółce pełną transparentność i podwyższy jej zdolność akwizycyjną. Przyszłoroczny debiut na GPW pozwoli na pokazanie realnej wartości ekonomicznej firmy.
Wraz z początkiem roku nastąpi – planowana już od pewnego czasu – zmiana w zarządzie Grupy Dystrybucyjnej Tradis. Jarosława Wawerskiego, dotychczasowego Prezesa Zarządu, zastąpi Dariusz Kalinowski – obecny Członek Zarządu Tradis. Jarosław Wawerski poświęci się pracy strategicznej na rzecz Grupy, pozostając w zarządzie Emperia Holding SA.
Dariusz Kalinowski jest związany z Emperią od 2003 roku. Jest absolwentem Wydziału Ekonomii Uniwersytetu Szczecińskiego. Posiada stopień MBA European University Centre for Management Studies in Switzerland. Wcześniej pracował m.in. dla Banku PKO SA, Browaru Bosman Szczecin i Browaru Carlsberg Okocim. W Grupie Handlowej Emperia pełni funkcję członka zarządu i dyrektora finansowego, jednocześnie jest członkiem zarządu Tradis, odpowiadającym za finanse, logistykę i administrację.
Grupa Dystrybucyjna Tradis prowadzi sprzedaż hurtową dóbr FMCG przez magazyny Cash&Carry i Centra Dystrybucji rozlokowane w całej Polsce. Szeroki asortyment towarów, atrakcyjne warunki handlowe, nowoczesne systemy IT, niezawodna i tania logistyka czynią z Grupy Dystrybucyjnej Tradis wiodącego partnera handlowego dla wszystkich polskich sklepów. Wspólnie z polskimi kupcami Grupa Dystrybucyjna Tradis organizuje sieci franczyzowe, jest także strategicznym partnerem Spółdzielni Społem w Polsce.
Według prognoz, w 2010 roku Grupa Dystrybucyjna Tradis osiągnie przychody ze sprzedaży na poziomie 5,2 mld złotych, czyli o 8,0% więcej niż w roku 2009. W latach kolejnych przychody rok do roku wzrosną o 15,3% (6,0 mld w 2011) i o 9,8% (6,6 mld w 2012). Planowany zysk netto za 2010 rok wyniesie 62,2 mln, co oznacza wzrost o 68% względem wyniku z roku 2009. Lata 2011 i 2012 przyniosą dalsze zwiększenie zysku netto – o 40% (do poziomu 87,1 mln zł w 2011) oraz o 30% (do poziomu 131,1 mln zł w 2012).
„Nową strategię rozwoju przygotowywaliśmy już od wielu miesięcy. Mamy świetny serwis, perfekcyjnie skomponowaną ofertę i – co najważniejsze – doskonałe rekomendacje od partnerów. Ponadto, dołączenie do prestiżowego grona spółek giełdowych zwiększy naszą transparentność. Dzięki upublicznieniu uzyskamy realną, rynkową wycenę spółki. Jesteśmy przekonani, że najbliższe lata na rynku dystrybucji FMCG będą należały do Tradisu” – powiedział Artur Kawa, prezes zarządu Grupy Handlowej Emperia.
Grupa Dystrybucyjna Tradis jest organizatorem sieci franczyzowych sklepów i supermarketów o różnorodnych formatach, dostosowanych do oczekiwań i potrzeb polskich konsumentów. Spółki franczyzowe Tradisu tworzą cenione przez klientów sieci Lewiatan, Groszek, Euro Sklep i Milea.
Tradis jest także strategicznym partnerem Spółdzielni Społem i współorganizuje nowoczesny handel spółdzielczy w Polsce. W jego strukturach znajduje się PSD – Partnerski Serwis Detaliczny dedykowany tym odbiorcom. W ramach PSD już wiosną przyszłego roku rozpocznie działalność nowa sieć handlowa GAMA. Stworzą ją placówki 54 spółdzielni. Sieć będzie miała zasięg ogólnopolski i podstawą jej stanie się niemal 500 istniejących już sklepów spółdzielczych.
„Wreszcie mamy do czynienia z kompletnym projektem handlowym, gdzie zakupy i sprzedaż powiązane są w jeden, logiczny system. Naturalną konsekwencją tej sytuacji jest stworzenie wspólnego logotypu. A to dopiero początek na drodze do stworzenia przez spółdzielnie, które podpisały umowę handlową z PSD, jednolitej sieci handlowej” – stwierdził Wojciech Gach, przewodniczący Rady Prezesów PSD i prezes PSS Społem Zakopane.
PSD zawiera umowy z dostawcami i producentami, przynosząc Spółdzielcom korzyści w postaci niezawodności dostaw, poprawy warunków handlowych, nowoczesnych rozwiązań informatycznych czy obniżenia dodatkowych kosztów działalności.
Źródło: Emperia