W najbliższy poniedziałek na rynku NewConnect zadebiutuje ViDiS S.A. – wyspecjalizowany dystrybutor urządzeń audiowizualnych. Debiut poprzedziła prywatna emisja akcji, z której Spółka pozyskała 1,2 mln złotych. Środki te zostaną przeznaczone na zwiększenie zakupów i skali działalności. Autoryzowanym Doradcą Spółki jest WDM Autoryzowany Doradca sp. z o.o. (daw. CEE Capital sp. z o.o.).
Emisja akcji ViDiS została szybko zamknięta, biorąc pod uwagę fakt, że spółka zaoferowała akcje inwestorom kwalifikowanym ustalając dolny próg zapisów na 150 tys. złotych.
– „Decyzja o ustaleniu dość wysokiego dolnego progu zapisów była związana z tym, że chcieliśmy stworzyć stabilny akcjonariat, co mamy nadzieję będzie przekładało się na rozsądne decyzje inwestycyjne na rynku. Samo wejście na rynek NewConnect będzie dla nas szczególne z dwóch powodów: ze względu na pozyskany kapitał, który przeznaczymy na kapitał obrotowy spółki tak, aby możliwie zwiększyć wolumen zakupów w IV kwartale, który zwykle jest najlepszy w całym roku pod względem poziomu sprzedaży. Jednym słowem chcemy mieć odpowiednie zapasy produktów dostosowane do wysokości popytu w tym okresie. Oprócz tego chcemy wdrożyć nowoczesny system IT, który pomoże w sprawnym zarządzaniu firmą. Po drugie, jest to również kolejny etap w budowie wartości naszej firmy. Już dziś generujemy ponad 20 mln zł rocznie, a chcemy dalej rosnąć. Przy tym wszystkim będziemy przykładać szczególną wagę do rzetelnej komunikacji z rynkiem i Inwestorami.” – mówi Tomasz Kliczkowski, Wiceprezes Zarządu ViDiS S.A.
Wyniki i prognozy finansowe
VIDIS S.A. działa od 2005 roku, jego przychody od początku istnienia mają tendencję wzrostową rok do roku. Na koniec 2009 roku Spółka wypracowała 19,8 mln zł przychodów oraz 1,51 mln zł zysku netto (co stanowi wzrost o 115 proc. w porównaniu do roku wcześniejszego). Na koniec 2010 r. ViDiS prognozuje osiągnąć 22,5 mln zł przychodów oraz zysk netto w wysokości 1,2 mln złotych.
– „Rok 2010 traktujemy jako okres przejściowy, w którym sporo inwestujemy w rozwój marki i produktów tak, aby w kolejnych latach dynamicznie zwiększać przychody i zyski.” – mówi Tomasz Kliczkowski.
Źródło: VIDIS S.A.