Jeszcze w tym roku kibice aktualnego żużlowego Mistrza Polski – Falubazu Zielona Góra będą mogli nabyć kartę kibica, która jednocześnie będzie identyfikacyjną kartą klubową, kartą płatniczą w technologii zbliżeniowej, a także kartą rabatową. Kartę kibica przygotowano w oparciu o przedpłaconą zbliżeniową kartę MasterCard wydawaną przez Bank Zachodni WBK.
Karta kibica Falubazu Zielona Góra umożliwi jej posiadaczom wchodzenie na stadion, a klubowi identyfikację osób znajdujących się na obiekcie i tym samym spełnienie wymogów znowelizowanej ustawy o imprezach masowych. Podczas wchodzenia na stadion posiadacz karty będzie zobowiązany do zbliżenia karty do czytnika.
– Karta Kibica wydana w oparciu o kartę przepłaconą spełniająca jednocześnie funkcje identyfikacyjną i płatniczą to jeden z pierwszych tego typu projektów w Polsce. Mamy nadzieję że naszym pomysłem zainteresują się też inne kluby sportowe – mówi Jakub Pękacz, menedżer ds. współpracy z klientami w Obszarze Direct Banking Banku Zachodniego WBK.
Karta kibica Falubazu Zielona Góra została bowiem stworzona na bazie przedpłaconej karty zbliżeniowej MasterCard, wydawanej przez Bank Zachodni WBK. Karta wyposażona jest w technologię PayPass, co oznacza, że transakcje do wartości 50 zł mogą być przeprowadzane bez użycia numeru PIN, tylko poprzez zbliżenie karty do specjalnego czytnika. W znacznym stopniu powinno to skrócić kolejki do punktów gastronomicznych na stadionie w przerwach między wyścigami. Docelowo wszystkie punkty gastronomiczne i handlowe na stadionie Falubazu mają zostać wyposażone w czytniki PayPass. W kolejnym etapie projektu planowane jest uruchomienie na stadionie punktów doładowania oraz sprawdzania salda karty.
Karta kibica Falubazu Zielona Góra to przykład kolejnego wykorzystania możliwości, jakie dają zbliżeniowe karty przedpłacone BZ WBK. Od września tego roku Bank Zachodni WBK instaluje w polskich szkołach system Karty szkolnej. Karty pełnią w nim rolę szkolnych identyfikatorów umożliwiających wchodzenie na teren szkoły tylko uczniom i nauczycielom, integralną częścią systemu są bowiem bramki montowane przy wejściu do szkoły. To rozwiązanie pozwala na zwiększenie bezpieczeństwa oraz dostarcza informacji o obecności uczniów, którzy dodatkowo mają możliwość zbliżeniowego płacenia identyfikatorami – kartami w szkolnych sklepikach.
Wyścigi na żużlu cieszą się w Polsce ogromnym zainteresowaniem kibiców. W 2009 roku frekwencja na stadionach żużlowych wyniosła średnio ponad 10 tys. osób na mecz. W Zielonej Górze była jeszcze wyższa i wynosiła 13 tys. osób – była większa niż na stadionach piłkarskiej Ekstraklasy.
Źródło: BZWBK