Akcje budowlanej spółki w dniu debiutu wzrosły o 80 proc. Obroty wyniosły 2,3 mln zł. Spółka przed wejściem na NewConnect pozyskała w drodze emisji prywatnej 1,5 mln zł.
Aztec International jest producentem akcesoriów budowlanych. Spółka pieniądze z prywatnej emisji przeznaczy na zwiększenie kapitału obrotowego, rozwój prowadzonej działalności operacyjnej oraz urozmaicenie oferowanego asortymentu produktowego. Firma zamierza również unowocześnić park maszynowy i nabyć nową linię technologiczną, która pozwoli na obniżenie kosztów produkcji.
„Wejście na NewConnect to bardzo ważny dzień dla naszej spółki. Naszych akcjonariuszy możemy zapewnić, że chcemy dalej dynamicznie się rozwijać. W pierwszym kwartale nasza sprzedaż wzrosła o 128 proc. względem analogicznego okresu 2009 r. przy jednoczesnym wzroście rentowności. W całym 2010 roku chcemy osiągnąć dwucyfrowy wzrost sprzedaży i dalej poprawiać jej zyskowność.” – zapowiedział podczas debiutu Marek Ciulis, Prezes Zarządu Aztec International.
Jednocześnie Henry de Graan, Przewodniczący Rady Nadzorczej Spółki i jeden z największych akcjonariuszy spółki zapowiedział, że docelowym miejscem dla Aztec International jest główny parkiet warszawskiej giełdy i spółka ma realizować cel w postaci przejścia na ten rynek. W przyszłości firma nie wyklucza uczestniczenia w procesie konsolidacji spółek z branży akcesoriów budowlanych, w tym spółek z branży Aztec Washer Company.
Obecnie ponad 90 proc. sprzedaży firma realizuje poza granicami Polski. Asortyment poznańskiej Spółki można znaleźć na większości rynków starego kontynentu.
Źródło: Aztec International