PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plWiadomościMarketing i PRSieci społecznościowe jutra: Bezpośrednio i na żywo

Sieci społecznościowe jutra: Bezpośrednio i na żywo

Marketing i PR 12.07.2010 (06:24)

Sieci społecznościowe niedługo radykalnie się zmienią. Odchodzimy od „statycznych” narzędzi społecznościowych i wkraczamy w erę, w której aplikacje będą działały na żywo, dane będą inteligentne, a normą stanie się dostęp do aktywności w czasie rzeczywistym. 

Coraz bardziej zaawansowane technologie zapewnią użytkownikom sieci społecznościowych bardziej bezpośrednie i ekscytujące wrażenia. Będzie można dzielić się swoją aktywnością na żywo z wybranym kręgiem przyjaciół z wykorzystaniem wybranego awatara. Urządzenia wyposażone w czujniki będą wykrywać środowisko i aktywność, zapewniając inteligentny odczyt sytuacji, który będzie można przekazać kręgowi przyjaciół. Będzie można również osadzać informacje w wideo i fotografiach w celu uzupełnienia wrażeń.

 

Teza ta oparta jest na badaniach preferencji użytkowników oraz wykorzystania przez nich urządzeń mobilnych. Okazuje się, że wykorzystanie urządzeń mobilnych odzwierciedla pojęcie „plastycznego” lub „elastycznego czasu”. Pojęcie elastycznego czasu wiąże się z dynamiczną realizacją zadań, tzn. stałym przełączaniem się między zadaniami, które praktykujemy na co dzień zgodnie z coraz dynamiczniejszym stylem życia. Możemy zatem przerwać internetowe badania jakiegoś tematu, kiedy trafimy na przydatne informacje dotyczące innego projektu — swobodnie przechodząc od jednego zadania do drugiego zgodnie z zainteresowaniami. Możemy też wykorzystać przerwę na lunch, aby sprawdzić, co słychać u przyjaciela z sieci społecznościowej. To przełączanie świadczy o naszej elastyczności i zdolności do podążania za kreatywnymi impulsami, a także o zmieniających się wymaganiach naszych czasów.

 

Zaobserwowaliśmy także aktywność, którą ochrzciliśmy mianem „patologicznego sprawdzania”. Niektórzy mają zwyczaj sprawdzać swoje urządzenia mobilne w bardzo krótkich odstępach czasu — od dwóch do dziesięciu minut w zależności od porty dnia. Świadczy to o potrzebie ciągłego podtrzymywania kontaktu z szerszym światem. Warto zwrócić uwagę na fakt, że 70 procent wykorzystania urządzeń to dostęp do treści społecznościowych.

 

Uwzględniając te dwa klarowne trendy — wzorce użycia urządzeń oraz sieci społecznościowych — Intel opracowuje technologie, które zainspirują urządzenia mobilne przyszłości, wyznaczając zupełnie nowy standard inteligentnych sieci społecznościowych. Urządzenia te będą się różnić wyglądem, ale technologia pozwoli im odbierać dźwięk i obraz za pośrednictwem czujników i przekazywać na żywo na strony społecznościowe oraz rozszerzalne ekrany w zależności od typu oglądanej treści. Będą dysponowały mocą obliczeniową dorównującą komputerom biurkowym i będą łączyć się z innymi regularnie używanymi urządzeniami, takimi jak telewizory i laptopy. Zatem treść oglądaną, używaną i pobieraną za pośrednictwem urządzenia mobilnego będzie można wyświetlić we wszystkich mediach. A każda ikona aplikacji będzie pokazywać informacje w czasie rzeczywistym, wskazując, co właśnie się dzieje w naszym obszarze zainteresowań. Ewoluować będą także aplikacje społecznościowe, ponieważ sprzęt i oprogramowanie wzajemnie na siebie wpływają. Wizualnie atrakcyjne informacje dostarczane w czasie rzeczywistym wraz z danymi zależnymi od kontekstu będą podstawą „usług wzbogaconych społecznościowo”. Nowe urządzenia będą mogły wyświetlać na żywo ścianę trójwymiarowych obrazów, pozwalając użytkownikowi monitorować w czasie rzeczywistym ludzi i aktywności, którymi się interesują. Będzie to jednak tylko warstwa prezentacji. Same aplikacje będą „świadome” kontekstu; innymi słowy, aktywność i położenie użytkownika będzie można przesyłać w czasie rzeczywistym na jego strony społecznościowe.

 

Informacje będą najprawdopodobniej przybierały formę awatarów, które będą odgrywały czynności wykonywane w danym momencie przez użytkowników. Awatar będzie można włączać i wyłączać według własnego uznania. Aktywność awatara będzie można również filtrować zgodnie z preferencjami użytkownika. Zatem współpracownicy będą widzieli inny poziom szczegółów albo odmienne style animacji niż najlepsi przyjaciele.

 

Rzecz w tym, że ta nowa fala rozwiązań społecznościowych pozwoli rejestrować aktywność w czasie rzeczywistym i przekazywać ją bezpośrednio i na żywo do połączonych siecią przyjaciół oraz członków rodziny. Sygnalizuje to ewolucję sieci społecznościowych. Zmieni się także funkcjonalność aplikacji. Użytkownicy będą mogli zrobić znacznie więcej niż dziś. Będą na przykład mogli tworzyć kreatywne kolaże medialne wraz z przyjaciółmi, osadzać media w oglądanym obrazie za pomocą urządzeń mobilnych, odblokowywać media osadzone w zdjęciach udostępnianych przez przyjaciół itd. 

Źródło: Intel Labs

portale społecznościowe 2010-07-12
Redakcja PRNews.pl
Tagi: portale społecznościowe

Sprawdź także:

a 0 Finał jubileuszu 100-lecia Esbanku Banku Spółdzielczego
20.12.2025 (23:17) – informacja prasowa

Finał jubileuszu 100-lecia Esbanku Banku Spółdzielczego

Dobiega końca wyjątkowy dla ESBANKU Banku Spółdzielczego rok jubileuszu 100-lecia działalności. Świętowanie 100 lat …

a 0 PKO BP otworzył oddział w centrali. Sprzedaje produkty i prezentuje przy okazji dzieła sztuki
20.12.2025 (23:14) – informacja prasowa

PKO BP otworzył oddział w centrali. Sprzedaje produkty i prezentuje przy okazji dzieła sztuki

19 grudnia PKO Bank Polski otworzył oddział 26 w centrali banku przy ul. Świętokrzyskiej 36. W nowym oddziale …

a 0 PZU i Bank Pekao kontynuują prace nad reorganizacją Grupy PZU. "Musimy dać sobie więcej czasu"
20.12.2025 (23:08) – informacja prasowa

PZU i Bank Pekao kontynuują prace nad reorganizacją Grupy PZU. "Musimy dać sobie więcej czasu"

PZU SA i Bank Pekao SA uzgodniły zmiany w Term Sheet, czyli dokumencie ustalającym zasady współpracy obu spółek …

a 0 Vienna Life z cetyfikatem Friendly Workplace 2025
20.12.2025 (21:01) – informacja prasowa

Vienna Life z cetyfikatem Friendly Workplace 2025

Vienna Life otrzymała tytuł Friendly Worplace 2025. Kapituła doceniła sposób, w jaki młoda organizacja zbudowała …

a 0 Rzecznik Finansowy opublikował podsumowanie 2025 r. i przedstawił prognozy na 2026 r.
20.12.2025 (21:00) – informacja prasowa

Rzecznik Finansowy opublikował podsumowanie 2025 r. i przedstawił prognozy na 2026 r.

Biuro Rzecznika Finansowego przygotowuje się do kolejnego poszerzenia zakresu możliwości pomocy obywatelom. Po …

a 0 PKO Bank Polski otworzył przedstawicielstwa w Szwecji i na Litwie
20.12.2025 (20:57) – informacja prasowa

PKO Bank Polski otworzył przedstawicielstwa w Szwecji i na Litwie

PKO Bank Polski uruchomił przedstawicielstwa w Szwecji i na Litwie. Bank chce, aby w okresie realizacji strategii, …

PRNews.pl

Zobacz również

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czytelnik zwrócił uwagę redakcji na problem, który…

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut uruchamia w Polsce usługę „Mobile Plans”,…

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

Choć wydawało się, że głośne spory o…

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Dwaj analitycy Bankier.pl – Krzysztof Kolany oraz…

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

Od 1 marca 2026 r. BNP Paribas…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

daria owocna:

Nie tylko oni mają problem ;) Jestem starsza, a też ciężko z kasą …

śr., 17 gru 2025 (14:38) • Jak Gen Z radzi sobie z dorosłością? 1/3 z nich już ma długi

avatar komentującego

MalmoMind:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

MalmoMind:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców