PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plWiadomościUbezpieczeniaZ biurem podróży ubezpieczamy się w ciemno

Z biurem podróży ubezpieczamy się w ciemno

Ubezpieczenia 09.07.2010 (08:57)

Polska Izba Ubezpieczeń wraz z Polską Izbą Turystyki i TU Europa, zorganizowała konferencję prasową, poświęconą ubezpieczeniom turystycznym. Podczas konferencji przedstawiono badanie wykonane przez instytut badawczy Homo Homini na zlecenie TU Europa. Wynika z niego, że tylko nieco ponad 14 proc. osób wyjeżdżających na wakacje w grupach zorganizowanych przez biura podróży zawsze wykupuje dodatkowe ubezpieczenia. Sporym problemem pozostaje też uważne czytanie umów ubezpieczeniowych. Należytą wagę przywiązuje do nich tylko niecałe 42 proc. osób wybierających wyjazdy zorganizowane. Znacznie uważniej czytają te umowy ci, którzy wybierają się na wakacje na własną rękę – wynika z badania.

23 proc. tych, którzy decydują się na wyjazdy indywidualne, niemal w każdą wakacyjną podróż jedzie z wykupionym dodatkowym ubezpieczeniem lub rozważa taką możliwość. To aż blisko dwa razy więcej niż uczestnicy wyjazdów grupowych. Podobna różnica dotyczy samego uważnego czytania umów i warunków ubezpieczeniowych. Wśród tych, którzy wyjeżdżają indywidualnie – prawie 79 proc, a wśród uczestników wyjazdów zorganizowanych tylko 42 proc. przyznaje że uważnie zapoznaje się z warunkami ubezpieczenia.

-Zbyt wiele osób wychodzi z błędnego założenia, że ubezpieczenie oferowane przez touroperatora zapewnia im pełną i odpowiednią dla nich ochronę. Tymczasem zawsze powinniśmy porównywać kilka różnych wariantów ubezpieczenia i dokładnie czytać warunki umowy. Dopiero wtedy możemy wybrać odpowiedni dla siebie produkt. – mówi Jan Grzegorz Prądzyński – prezes Polskiej Izby Ubezpieczeń. – Ci, którzy organizują wyjazdy samodzielnie, przywiązują większą wagę do ochrony. Są świadomi zarówno ryzyka, jak i tego, że sami powinni to ryzyko ubezpieczyć – dodaje prezes Prądzyński.

Zarówno w przypadku osób wyjeżdżających na wakacje w zorganizowanych grupach, jak i indywidualnie, te osoby, które decydują się już na wykupienie ubezpieczenia dodatkowego, najczęściej wybierają ubezpieczenia od następstw nieszczęśliwych wypadków oraz kosztów leczenia (w wyjazdach grupowych – prawie 92 proc., w indywidualnych – 70 proc.). W znaczniej mniejszym stopniu wykupują one inne rodzaje polis ubezpieczeniowych – np. dotyczące kosztów odstąpienia od umowy bądź bagażu i rzeczy osobistych.

– Jeśli już decydujemy się wykupić dodatkową formę ubezpieczenia, najczęściej dotyczy ona naszego zdrowia. Cena nie ma już tu aż tak dużego znaczenia. Usługa ma przede wszystkim obejmować jak najszerszy zakres,  być szybka i  łatwo dostępna – mówi Krzysztof Mędrala – wiceprezes Towarzystwa Ubezpieczeniowego EUROPA. – Dlatego ubezpieczyciele – tacy jak my – mają w swojej ofercie co najmniej kilka  rodzajów ubezpieczeń dodatkowych, które można dostosować do indywidualnych wymagań. Ubezpieczyciele oferują różne rodzaje takich ubezpieczeń. – Każdy kto, decyduje się na wyjazd powinien przede wszystkim pytać biuro turystyczne o warunki ubezpieczenia, w tym o zakres i możliwe warianty z których możemy skorzystać. Dzięki temu mamy szansę  lepiej dopasować ubezpieczenie do naszych oczekiwań.  Inne wymagania wobec ubezpieczenia będzie miała  osoba wyjeżdżająca na rodzinne wakacje z dziećmi, a inne osoba korzystająca ze sportów ekstremalnych. Część klientów korzysta w naszej ofercie z ubezpieczenia mieszkania lub domu na czas podróży zagranicznej. Bezpieczeństwo i poczucie komfortu w czasie wymarzonych wakacji jest bezcenne, warto więc zadbać o takie ubezpieczenie jeszcze przed wyjazdem na urlop – mówi Krzysztof Mędrala.

O tym jaki rodzaj ubezpieczenie wybieramy najczęściej, w istotnym stopniu – zwłaszcza wśród uczestników wyjazdów zorganizowanych – decyduje opinia znajomych. – Na tej podstawie podejmujemy bardzo istotną decyzję, a powinniśmy zadać szczegółowe pytania przy wykupywaniu wycieczki. Dzięki takiej rozmowie możemy w lepszy sposób dostosować dany rodzaj ubezpieczenia do nas samych, a przede wszystkim podporządkować je charakterowi i warunkom naszego wyjazdu – mówi Paweł Lewandowski – wiceprezes Polskiej Izby Turystyki. Na rekomendację znajomych powołuje się – wśród uczestników wyjazdów grupowych – prawie 2/3 respondentów, wśród indywidualnych – blisko połowa.

– Turyści mają świadomość tego, że ochrona jest konieczna, ale powinni staranniej dobierać oferty. Przede wszystkim trzeba pytać. Jeżeli mamy wątpliwości co do oferty, zapytajmy o nią ubezpieczyciela. W ten sposób rozwiejemy nasze wątpliwości – mówi Jan Grzegorz Prądzyński – prezes Polskiej Izby Ubezpieczeń. –  Powinniśmy więc większą wagę przywiązywać do tego czy na wakacje jedziemy należycie ubezpieczeni. Mimo powtarzanych w okresach wakacyjnych kampanii informacyjnych, najważniejsza powinna być rozmowa z przedstawicielem touroperatora. – Na zapoznanie się z warunkami ubezpieczenia nigdy nie powinno brakować nam czasu, bowiem od tego zależeć będzie jakość naszego urlopu i nasz własny komfort psychiczny – podsumowuje Paweł Lewandowski – wiceprezes PIT.

Źródło: Polska Izba Ubezpieczeń

piu ubezpieczenia wakacje 2010-07-09
Redakcja PRNews.pl
Tagi: piu ubezpieczenia wakacje

Sprawdź także:

a 0 Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku
05.12.2025 (04:16) – informacja prasowa

Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku

Alior Bank wprowadza dwie nowe promocje ubezpieczeniowe w ramach współpracy z LINK4. Akcje potrwają do 31 grudnia …

a 0 XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności
05.12.2025 (04:14) – informacja prasowa

XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności

Bank BNP Paribas rusza z piętnastą edycją Programu Grantów Lokalnych – inicjatywy, która od 2011 roku wspiera …

a 0 Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego
05.12.2025 (04:09) – informacja prasowa

Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego

Revolut udostępnił w krajach EOG i Wielkiej Brytanii (również w Polsce) nową funkcję bezpieczeństwa: “Tryb …

a 0 ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice
05.12.2025 (04:07) – informacja prasowa

ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice

Fundacja ING Dzieciom wspólnie z ING Bankiem Śląskim zapraszają dzieci, młodzież i dorosłych do Katowic, na kolejne …

a 0 Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo
05.12.2025 (04:06) – informacja prasowa

Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo

Hitachi Europe Ltd. i ITCARD S.A. zawarły strategiczne partnerstwo w celu przyspieszenia innowacji i transformacji …

a 0 ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata
05.12.2025 (04:02) – informacja prasowa

ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata

Grupa ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego podpisały umowę o kontynuacji strategicznego partnerstwa na lata …

PRNews.pl

Zobacz również

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Nowy Apple Watch SE 3 to gadżet,…

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

Niespełna trzy miesiące po starcie cyfrowej hipoteki…

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Rynek rachunków oszczędnościowo-rozliczeniowych w złotych po III…

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Z zebranych danych bankowych wynika, że po…

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Liczba klientów „mobile only”, czyli osób, które…

Raporty PRNews.pl

Raport PRNews.pl: Aktywa banków – I kw. 2022 r.

Raport PRNews.pl: Aktywa banków – I kw. 2022 r.

Większość banków może się pochwalić wzrostem poziomu…

Raport PRNews.pl: Liczba obcokrajowców wśród klientów banków – I kw. 2022 r.

Raport PRNews.pl: Liczba obcokrajowców wśród klientów banków – I kw. 2022 r.

W pierwszym kwartale 2022 r. liczba obsługiwanych…

Raport PRNews.pl: Rynek kredytów hipotecznych – I kw. 2022

Raport PRNews.pl: Rynek kredytów hipotecznych – I kw. 2022

Pierwszy kwartał 2022 r. przyniósł spadek sprzedaży…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

Avo Men:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

Avo Men:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

avatar komentującego

Bart Ikswe:

No profesjonalna i rzetelna opinia...przedrukowana od Związku Banków Polskich 🤯 na dole artykułu …

pt., 12 wrz 2025 (06:07) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców