Miesięcznik Nieruchomości C.H. Beck już po raz szósty przygotował Ranking Firm Rynku Nieruchomości. W kategorii pośrednictwo w obrocie nieruchomościami zwycięzcą została agencja Metrohouse i Partnerzy S.A.
Co roku coraz wyżej
O miejscu w rankingu przygotowywanym przez dodatek „Notowania Rynku Nieruchomości” miesięcznika Nieruchomości C.H. Beck decydowała liczba agentów działających w firmie (w tym liczba pośredników w obrocie nieruchomościami), a także liczba placówek firmy. Połączenie sieciowej agencji nieruchomości Metrohouse z największym trójmiejskim pośrednikiem, firmą Partnerzy Nieruchomości spowodowało, że w każdej z tych kategorii Metrohouse i Partnerzy byli bezkonkurencyjni. W zeszłym roku, startując jako odrębne firmy Metrohouse zajęło drugie miejsce, a Partnerzy Nieruchomości – piąte, które jednocześnie było najwyższą lokatą na Pomorzu. W tegorocznym zestawieniu firma wyprzedziła tak znane na rynku marki jak wchodzący właśnie na giełdowy parkiet Emmerson (2 miejsce), czy notowaną na New Connect spółkę Północ Nieruchomości (3 miejsce).
Źródło: VI edycja Rankingu Firm Rynku Nieruchomości, Notowania Rynku Nieruchomości, Nieruchomości C.H. Beck, czerwiec 2010 r., dane liczbowe aktualne na dzień 31.03.2010 r.
Pozycja lidera to sukces i zobowiązanie
– Pierwsze miejsce jest powodem do dużej satysfakcji, szczególnie na tak konkurencyjnym rynku, jakim jest branża pośrednictwa w obrocie nieruchomościami, mówi Michał Kosiedowski, prezes Partnerzy Nieruchomości sp. z o.o. – To także sygnał dla naszych obecnych i przyszłych klientów, którzy współpracując z naszymi pośrednikami i doradcami mają świadomość, że są w rękach liderów rynku pośrednictwa w Polsce. Dodatkowo, pozycja lidera jest także moim osobistym sukcesem, ukoronowaniem skomplikowanego procesu fuzji, pierwszej na tak dużą skale operacji konsolidującej dwie duże agencje nieruchomości, podsumowuje Michał Kosiedowski.
W opinii Mariusza Kani, prezesa Metrohouse S.A. palma pierwszeństwa na rynku pośrednictwa w obrocie nieruchomościami jest naturalną konsekwencją realizacji planów rozwojowych spółki – Już po trzech latach działalności na rynku byliśmy klasyfikowani na drugim miejscu w Polsce. To dało nam dodatkową motywację do pracy. Mimo nie najlepszej sytuacji na rynkach finansowych, w ubiegłym roku potrafiliśmy podwoić liczbę naszych oddziałów i współpracujących z nami agentów oraz rozwinąć strukturę oferowanych usług. Pozycja lidera zobowiązuje, dlatego jak zwykle nie spoczniemy na laurach, ale będziemy rozwijać dotychczasowe usługi i ukazywać nowoczesne oblicze pośrednictwa.
Działać pod szyldem lidera
W oddziałach Metrohouse i Partnerzy działających pod marką Metrohouse, oraz lokalnie na Pomorzu pod marką Partnerzy Nieruchomości, firma promuje model pośrednictwa oparty na pobieraniu wynagrodzenia tylko od jednej strony transakcji. Akcje „0% Prowizji” i „Kupujący Nie Płaci Prowizji” są coraz częściej powielane przez innych pośredników. Jeszcze inni przedsiębiorcy podzielając taki sposób współpracy z klientem oraz narzędzia udostępniane franczyzobiorcom rozpatrują uruchomienie własnego biura. – Zainteresowanie otwarciem własnego biura pod naszym szyldem jest coraz większe. Świadczy o tym liczba przesyłanych prezentacji systemu, a to z kolei coraz częściej prowadzi do zaawansowanych rozmów na temat dołączenia do sieci. Do końca przyszłego roku planujemy otwarcie 50-ciu nowych biur, mówi Grzegorz Kędzierski, członek zarządu Metrohouse i dyrektor sprzedaży.
Obecnie dobiega końca proces fuzji obu spółek.
Źródło: Metrohouse