PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plNasz gośćPKO BP: kurs na e-bankowość

PKO BP: kurs na e-bankowość

Nasz gość 23.06.2010 (09:17)

„Rozwój bankowości elektronicznej w naszym banku jest kierunkiem strategicznym. Mam nadzieję, że za dwa lata nikt nie będzie miał już wątpliwości, kto jest liderem tego rynku” – rozmowa ze Zbigniewem Jagiełło, Prezesem Zarządu PKO Banku Polskiego.

Panie Prezesie, czy PKO BP kupi BZ WBK? Minister Skarbu Aleksander Grad was wspiera. Daje zielone światło.

Dbanie o jak najwyższe wyniki finansowe oraz zapewnienie najlepszej pozycji konkurencyjnej PKO Banku Polskiego w sektorze bankowym jest obowiązkiem Zarządu. Chcemy, aby nasz Bank był niekwestionowanym liderem polskiej bankowości, w związku z tym z uwagą przyglądamy się otoczeniu bankowemu i wyciągamy wnioski. Nasze działania ukierunkowane są na wzrost Banku, w sensie ilościowym i jakościowym. Z aprobatą przyjmujemy wszelkie działania akcjonariuszy, które wspierają nas na tej drodze.

Porozmawiajmy zatem o tym, jak sobie Pana bank radzi w obecnej sytuacji rynkowej? Czy kryzys dał się wam mocno we znaki?

Jesteśmy liderem rynku i to się nie zmieniło. Przypomnę tylko, że w pierwszym kwartale wypracowaliśmy najwyższe wyniki finansowe w rodzimym sektorze bankowym. Osiągnęliśmy to w bardzo trudnym okresie dla instytucji finansowych. Obecnie mogę stwierdzić, że paradoksalnie kryzys wręcz wzmocnił naszą pozycję. Dotyczy to praktycznie wszystkich segmentów. Nie tylko umocniliśmy pozycję lidera w segmencie detalicznym, ale jesteśmy też numerem jeden w segmencie przedsiębiorstw oraz samorządów. To są fakty, z którymi trudno dyskutować. W kryzysowym okresie byliśmy blisko naszych klientów, nie odwróciliśmy się do nich plecami. Oczywiście kryzys odbił się na naszych wynikach i musieliśmy zwiększyć odpisy z tytułu utraty wartości kredytów. Widać tutaj jednak postępującą stabilizację. Zapowiadany przez nas dwucyfrowy wzrost w tym roku wydaje się zatem niezagrożony. Mimo ostatnich zawirowań na światowych rynkach finansowych, w naszym banku wszystko idzie zgodnie z przyjętym planem. PKO Bank Polski ani przez moment nie zwątpił w silne podstawy polskiej gospodarki, polskich przedsiębiorstw i polskich konsumentów. Takie podejście jak widać się opłaciło, a bank umocnił swoją pozycję. Nie zwalniamy przy tym tempa. Wręcz przeciwnie chcemy jeszcze bardziej przyspieszyć.

W ostatnim czasie bank zmienił ofertę rachunku Inteligo, a w strategii na najbliższe dwa lata przyjęto, że bank mocno postawi na bankowość elektroniczną. Czego możemy się spodziewać? Mimo pozytywnych zmian w ofercie Inteligo wciąż gonicie rynek, a w przypadku oferty samego PKO wypadacie dość słabo…

Oferta Inteligo musiała zostać zmieniona, bo tego wymagały realia rynku. Zmiana tabeli opłat i prowizji to dopiero początek. Dowodem na to jest na przykład ostatnie wdrożenie umożliwiające płatności telefonem komórkowym. To oczywiście nie wszystko. Klienci konta Inteligo dostaną wkrótce pełną ofertę bankową, czego przedsmakiem jest chociażby pożyczka na dowolny cel. Tutaj wiele się jeszcze będzie w najbliższym czasie działo. Oczywiście bankowość internetowa w PKO BP to nie tylko Inteligo. Jeśli policzyć wszystkich klientów naszej grupy, którzy korzystają z bankowości internetowej, albo nawet jeśli zatrzymać się tylko na użytkownikach iPKO, to się okaże, że jesteśmy największym graczem w Polsce! To nie przyszło samo z siebie. Jest oczywiście wiele rzeczy do poprawienia, jednak tego nie da się zrobić od razu. Pracujemy nad tym bardzo intensywnie. Zresztą nie tylko nad tym. Jest wiele obszarów, gdzie trwają prace nad zwiększeniem naszej konkurencyjności. Wspomniał Pan o tym, że zmiany w Inteligo przyszły za późno. Takich zarzutów względem PKO Banku Polskiego oczywiście może pojawić się więcej i będzie to niestety prawda. Ze swojej strony powiem tylko, że nie mogę brać odpowiedzialności za to, co działo się przed moim przyjściem do banku. Biorę jednak za to, co dzieje się obecnie. I te zmiany nie tylko zaczynają być już widoczne, ale przynoszą też pierwsze pozytywne rezultaty. Często nie widać ich być może na pierwszy rzut oka, ale z punktu widzenia samego banku, są to rzeczy nie do przecenienia. Lepiej kontrolujemy koszty, wdrażamy program dostosowujący płace do stawek rynkowych we współpracy ze związkami zawodowymi, przyspieszamy w korporacjach, bankowości prywatnej. Można jeszcze wiele rzeczy wymieniać, ale lepiej chwalić się efektami.

Rozwój bankowości elektronicznej w naszym banku jest kierunkiem strategicznym. Mam nadzieję, że za dwa lata nikt nie będzie miał już wątpliwości, kto jest liderem tego rynku. Głęboko wierzę, że będziemy nim nie tylko pod względem liczby klientów. Pomóc mają w tym między innymi toczące się prace w obszarze detalicznym. Pracujemy nad nową segmentacją klientów i ofertą produktową PKO Banku Polskiego. Wierzę, że pozytywnie zaskoczymy naszych klientów i rynek. Takich zmian jest zresztą jak już wspominałem znacznie więcej. Tak duży bank nie może reagować równie szybko jak mniejsi konkurencji. Jednak jeśli coś się zmieni, to efekty są dość szybko widoczne, nie tylko w samym banku, ale i na całym rynku. Z tego też względu traktujemy obecnie Inteligo jako swego rodzaju oddział szybkiego reagowania, który może szybko zweryfikować niektóre rozwiązania pojawiające się na rynku. Nasza strategia jest w tym zakresie jasna. Samo Inteligo do końca 2012 roku ma zdobyć milion nowych klientów. Jeśli chce to zrobić, to musi być konkurencyjne względem innych graczy. Innej drogi nie ma również przed PKO Bankiem Polskim. Ten bank ma ogromny potencjał. Dlatego przestajemy też tylko dostosowywać się do rynku. Zaczynamy też wyznaczać kierunki rozwoju polskiej bankowości. Tak dzieje się chociażby w przypadku naszej decyzji o wymianie wszystkich kart płatniczych nie tylko na technologię chipową, ale od razu zbliżeniową.

Ostatnio bank miał problemy z bankowością internetową, czy też szerzej z systemem centralnym. W obecnych czasach jest to serce każdego banku. Czy klienci mogą czuć się w takim razie zaniepokojeni?

Rzeczywiście w ostatnim czasie wydarzyły się niefortunne sytuacje, które nie powinny mieć miejsca. I za to chcę wszystkich naszych klientów przeprosić i podkreślić, że ich pieniądze cały czas były i są bezpieczne. Obecnie intensywnie pracujemy nad tym, żeby tego rodzaju zdarzenia nie miały miejsca w przyszłości. Nie mogę zagwarantować, że chwilowe przestoje bankowości internetowej nie będą mieć już nigdy miejsca, bo takiej gwarancji nikt dać nie może. To oczywiście nie jest usprawiedliwienie, ale nasza konkurencja również miała podobne problemy. To pokazuje skalę wyzwania, jakim jest wzrostu znaczenia bankowości elektronicznej. Coraz więcej klientów korzysta z bankowości internetowej, jednocześnie oczekiwania względem tego kanału są coraz wyższe. To w pewnym sensie pułapka dotychczasowej komunikacji. Klienci słusznie oczekują, że mają dostęp do swoich środków przez całą dobę, 365 dni w roku. Nasza platforma bankowości internetowej obsługuje ponad 4 miliony klientów. Wiadomo, że jej rozbudowa i konserwacja to złożony proces. Przed tym problemem stoją wszyscy, nie tylko my. Mamy świadomość znaczenia tego problemu i przykładamy najwyższą wagę do oczekiwań klientów. W tym momencie przeprowadzamy dogłębny audyt naszych rozwiązań. Zebraliśmy już sporo wniosków, które są na bieżąco wdrażane. System musi być stabilny i nie jest żadnym usprawiedliwieniem, że jest to największa tego typu platforma w tej części Europy czy to, że zmiany zachodzą na żywym organizmie. Cel jest jednak jasny. Docelowo to ma być najlepsza platforma na rynku. To warunek konieczny do odniesienia sukcesu całego banku.

I na koniec. Kto wygra mistrzostwa świata?

Niestety nie Polska.

Dziękuję za rozmowę.

Dziękuję.

Rozmawiał Wojciech Boczoń

Źródło: PR News

pko bp Zbigniew Jagiełło 2010-06-23
Redakcja PRNews.pl
Tagi: pko bp Zbigniew Jagiełło

Sprawdź także:

a 0 Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku
05.12.2025 (04:16) – informacja prasowa

Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku

Alior Bank wprowadza dwie nowe promocje ubezpieczeniowe w ramach współpracy z LINK4. Akcje potrwają do 31 grudnia …

a 0 XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności
05.12.2025 (04:14) – informacja prasowa

XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności

Bank BNP Paribas rusza z piętnastą edycją Programu Grantów Lokalnych – inicjatywy, która od 2011 roku wspiera …

a 0 Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego
05.12.2025 (04:09) – informacja prasowa

Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego

Revolut udostępnił w krajach EOG i Wielkiej Brytanii (również w Polsce) nową funkcję bezpieczeństwa: “Tryb …

a 0 ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice
05.12.2025 (04:07) – informacja prasowa

ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice

Fundacja ING Dzieciom wspólnie z ING Bankiem Śląskim zapraszają dzieci, młodzież i dorosłych do Katowic, na kolejne …

a 0 Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo
05.12.2025 (04:06) – informacja prasowa

Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo

Hitachi Europe Ltd. i ITCARD S.A. zawarły strategiczne partnerstwo w celu przyspieszenia innowacji i transformacji …

a 0 ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata
05.12.2025 (04:02) – informacja prasowa

ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata

Grupa ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego podpisały umowę o kontynuacji strategicznego partnerstwa na lata …

PRNews.pl

Zobacz również

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Nowy Apple Watch SE 3 to gadżet,…

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

Niespełna trzy miesiące po starcie cyfrowej hipoteki…

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Rynek rachunków oszczędnościowo-rozliczeniowych w złotych po III…

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Z zebranych danych bankowych wynika, że po…

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Liczba klientów „mobile only”, czyli osób, które…

Who is who

Ewa Szerszeń

Ewa Szerszeń

Zastępca rzecznika prasowego, ING Bank Śląski Ewa…

Joanna Majer-Skorupa

Joanna Majer-Skorupa

Zastępca rzecznika prasowego, ING Bank Śląski  …

Martyna Kubiak

Martyna Kubiak

Martyna Kubiak – Marketing & Relationship Manager…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

Avo Men:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

Avo Men:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

avatar komentującego

Bart Ikswe:

No profesjonalna i rzetelna opinia...przedrukowana od Związku Banków Polskich 🤯 na dole artykułu …

pt., 12 wrz 2025 (06:07) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców