Sieciowa agencja nieruchomości Metrohouse, jako pierwszy pośrednik w Polsce, przedstawiła mobilną wersję swojej strony www. Dzięki temu użytkownicy popularnych smartphonów mają możliwość przeglądania kilkunastu tysięcy unikalnych ofert nieruchomości w swojej komórce. Ciekawostką jest możliwość poszukiwania oferty w pobliżu miejsca, w którym obecnie się znajdujemy.
Rosnąca popularność urządzeń mobilnych z dostępem do Internetu powoduje, że twórcy stron internetowych poszukują kompromisu pomiędzy łatwością użytkowania strony z poziomu smartphonów i jej zawartością merytoryczną. Charakterystycznym elementem mobilnych stron internetowych jest uproszczony interfejs użytkownika, szybkość działania aplikacji i zawartość ograniczona do najważniejszych informacji.
Strona mobilna m.metrohouse.pl jest pierwszym serwisem mobilnym biura nieruchomości w Polsce. Strona powstała w listopadzie 2009 r., a dziś po serii testów i modyfikacji zostaje uruchomiona dla wszystkich entuzjastów urządzeń mobilnych.
– Zaletą serwisu jest obszerna baza nieruchomości odzwierciedlająca zawartość pełnej wersji serwisu www, mówi Mariusz Kania, prezes zarządu Metrohouse. – Obecnie baza zawiera kilkanaście tysięcy unikalnych ofert mieszkań, domów i działek. Każda oferta jest ilustrowana zdjęciami wykonanymi przez doradcę prowadzącego zlecenie, planem sporządzonym przez kreślarza i lokalizacją na mapie. Znalezienie ciekawej oferty jest teraz jeszcze prostsze i przyjemniejsze, dodaje Mariusz Kania.
Oferty w serwisie mobilnym, podobnie jak na stronie www, są codziennie aktualizowane. Interfejs użytkownika jest podzielony na kilka kategorii (mieszkania na sprzedaż, mieszkania na wynajem, domy na sprzedaż, domy na wynajem, działki na sprzedaż), a do każdej z nich dołączona jest funkcjonalna wyszukiwarka pozwalająca na szybkie odnalezienie ofert spełniających kryteria lokalizacyjne, cenowe i powierzchniowe. Wyszukiwarka umożliwia odnalezienie ofert spełniających kryteria programu Rodzina na Swoim, ofert tylko z rynku pierwotnego i ofert bez prowizji, które w ogólnej puli stanowią już 80 proc. zawartości bazy. Efekty wyszukiwania można oglądać w formie listy ofert lub wyświetlić na mapie. Przy każdej ofercie znajdziemy jej krótki opis przygotowany przez doradcę Metrohouse.
– Naszym zamierzeniem było zbudowanie łatwego do obsługi serwisu o szybkim działaniu i z czytelną prezentacją treści, mówi Przemysław Karczewski, prezes zarządu Voxcommerce Group, twórcy serwisu. – Prawdziwą gratką dla użytkowników serwisu mobilnego będzie wdrażany moduł geolokalizacji, który nie wymaga od telefonu posiadania własnego GPS-u. Po udostępnieniu obecnej lokalizacji, użytkownik serwisu może wyszukiwać oferty z bazy Metrohouse, które są zlokalizowane w pobliżu miejsca jego aktualnego korzystania z telefonu; do wyboru: 500 metrów, 2 km lub 5 km, opowiada Przemysław Karczewski.
Serwis mobilny m.metrohouse.pl jest dostępny w pięciu językach. W przygotowaniu jest wersja w języku kaszubskim. Lada chwila baza ofert powiększy się o kolejne kilka tysięcy rekordów. Będzie to efekt zakończenia procesu fuzji Metrohouse z firmą Partnerzy Nieruchomości.
Po uruchomieniu nowej wersji strony internetowej, to już drugi duży projekt informatyczny zakończony w ostatnich tygodniach w agencji Metrohouse, która znana jest na rynku z wykorzystywania najnowszych technologii informatycznych w obrocie nieruchomościami. Inwestycje spółki w rozwój platformy CRM umożliwiły podjęcie współpracy m.in. z Expanderem oraz stoją u podstaw intensywnego rozwoju sieci franczyzowej.
Źródło: Metrohouse