W kwietniu do zespołu UNIQA dołączył nowy dyrektor sprzedaży odpowiedzialny za współpracę z bankami i instytucjami finansowymi – Marek Piętka.
– Doceniamy znaczenie bancassurance jako kanału dystrybucji ubezpieczeń w Polsce, dlatego też rozwój sprzedaży poprzez banki i instytucje finansowe jest dla UNIQA jednym z ważniejszych celów. Nowy dyrektor będzie odpowiedzialny za realizację przyjętej przez Grupę strategii rozwoju tego obszaru – powiedział Hans Christian Schwarz, wiceprezes spółek Grupy UNIQA w Polsce.
Marek Piętka jest absolwentem matematyki na Uniwersytecie Warszawskim i Executive MBA na University of Illinois Urbana Champaign, licencjonowanym aktuariuszem. W latach 2000-2005 związany zawodowo z ubezpieczeniową częścią Grupy ING w Polsce. W 2005 roku objął stanowisko dyrektora ds. bancassurance Grupy Commercial Union Polska (obecnie Aviva), gdzie w ciągu trzech lat rozwijał linię biznesową bancassurance, wdrażając między innymi produkty strukturyzowane w formie ubezpieczeń na życie oraz ubezpieczenia kredytobiorców. Od początku 2009 roku pełnił funkcję prezesa zarządu firmy Bridgestone Capital Management SA, prowadzącej portal inwestycyjny Globtrex.com i oferującej w Polsce usługi Saxo Banku. Żonaty, ma czteroletnią córkę, prywatnie interesuje się historią, lubi podróże, turystykę górską, żeglarstwo i jazdę na nartach.
Marek Piętka zastąpił na stanowisku dotychczasowego dyrektora, który zdecydował się kontynuować pracę zawodową poza Grupą UNIQA.
W kanale bancassurance, preferowanym partnerem UNIQA jest Grupa Raiffeisen, z którą współpraca w Polsce w zakresie dystrybucji ubezpieczeń i innych produktów finansowych trwa już od siedmiu lat. Spółki wykorzystują wieloletnie doświadczenia płynące z kooperacji na macierzystym rynku austriackim, gdzie UNIQA Versicherungen AG i Raiffeisen Zentralbank Österreich AG współdziałają w zakresie sprzedaży, rozwoju i promocji produktów ubezpieczeniowych już od 1970 roku. Dzięki temu, UNIQA oferuje klientom, pracownikom i współpracownikom Grupy Raiffeisen w Polsce, nowoczesne i łatwe w obsłudze produkty ubezpieczeniowe najwyższej jakości – zarówno na życie jak i majątkowe. Jednocześnie UNIQA rozwija sprzedaż ubezpieczeń we współpracy z innymi instytucjami finansowymi.
Źródło: UNIQA