PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plWiadomościMarketing i PRSkoda Octavia Internetowym Samochodem Roku 2009

Skoda Octavia Internetowym Samochodem Roku 2009

Marketing i PR 20.04.2010 (19:47) artykuł nadesłany

W minionym już roku najbardziej popularnym modelem w polskim Internecie okazała się Skoda Octavia, zdobywając tym samym drugi już tytuł Internetowego Samochodu Roku w historii konkursu dla Skody. Za plecami najpopularniejszego modelu w zeszłym roku uplasowały się Volkswagen Golf oraz Opel Astra.

Najbardziej popularny model 2009 roku Skoda Octavia powtórzył sukces modelu Fabia sprzed dwóch lat. W 2008, podobnie jak i 2005 roku najbardziej popularnym modelem okazał się Ford Focus, w 2006 roku Internauci najchętniej szukali informacji o Hondzie Civic, zaś w pierwszej edycji konkursu, czyli w 2004 roku, zwycięzcą okazał się Chevrolet Aveo. Plebiscyt na Internetowy Samochód Roku, przeprowadzany na stronach mojeauto.pl, jest nietypowym konkursem, który nie ma żadnego innego odpowiednika. Internauci nie głosują w tym plebiscycie na konkretne modele, ale czynią to zupełnie nieświadomie podczas przeglądania szczegółowych cenników wraz z danymi technicznymi oraz wyposażeniem wszystkich modeli, jakie dostępne są na polskim rynku.

TABELA 1 – TOP TEN mojeauto.pl – najczęściej oglądane modele w 2009 r.

Miejsce

Modele samochodów

Punkty*

1

Skoda Octavia

201029

2

Volkswagen Golf

167093

3

Opel Astra

159916

4

Honda Civic

141119

5

Toyota Avensis

134375

6

Volkswagen Polo

126556

7

Opel Insignia

122386

8

Volkswagen Passat

120454

9

Mitsubishi Lancer

106473

10

Skoda Fabia

101889

* liczba punktów przyznana na podstawie analiz oglądalności stron poszczególnych wersji samochodów w serwisie Auta Nowe

Choć zwycięstwo Skody Octavii nie było jakimś nokautem, jednak przewaga kompaktowej Skody nad następnymi w klasyfikacji modelami była sporo wyższa niż chociażby miało to miejsce rok wcześniej, gdy triumfował Ford Focus. Nie ma się zresztą czemu dziwić. Octavia od początku roku cieszyła się bardzo dużym zainteresowaniem, spowodowanym głównie wprowadzeniem pod koniec 2008 roku wersji po liftingu. Aż sześciokrotnie średnich rozmiarów Skoda zajmowała pierwsze miejsca w zestawieniach miesięcznych, pięć razy była też na drugim miejscu. Jeden jedyny raz w grudniu Octavia wypadła poza pierwszą trójkę, plasując się wówczas na czwartej pozycji.

Drugie miejsce na podium przypadło autu, które stanowi podstawę technologiczną dla Octavii, czyli szóstej już generacji Volkswagena Golfa. Ten najbardziej popularny model na Starym Kontynencie dwukrotnie był najbardziej popularnym modelem w zestawieniach miesięcznych (4 razy na drugim miejscu, raz na trzecim), a szczyt jego popularności przypadł na środek ubiegłego roku.

Również dwa zwycięstwa w rankingach miesięcznych i w efekcie trzecie miejsce w rocznym zestawieniu przypadło największemu rywalowi Golfa, czyli Oplu Astrze. Przy czym trzeba podkreślić, iż w ubiegłym roku na rynku dostępna była jeszcze trzecia generacja tego kompaktowego Opla i dopiero pojawiające się informacje o czwartej generacji modelu w drugiej połowie roku spowodowały znaczący wzrost zainteresowania tym autem. Dobitnie podkreśla to fakt, że triumfy w rankingach miesięcznych Opel Astra odniósł w dwóch ostatnich miesiącach roku.

Najbardziej popularny model w 2006 roku – Honda Civic – w dwóch ostatnich edycjach plebiscytu zajmował drugie miejsca. W 2009 roku sztuka ta już się nie udała, ale czwarte miejsce pokazuje, że auto to wciąż cieszy się dużym zainteresowaniem potencjalnych nabywców. Co niezwykle ciekawe, Honda Civic w ubiegłym roku ani razu (!) w zestawieniu miesięcznym nie znalazła się w czołowej trójce, co świadczy tylko o tym, że choć nie na szczytach, to cały czas znajdowała się wysoko w rankingach popularności.

Wśród modeli, którym udało się zwyciężyć w miesięcznych edycjach rankingu, znalazły się jeszcze Toyota Avensis i Volkswagen Polo – odpowiednio piąte i szóste miejsce w rocznej klasyfikacji. Dla japońskiego średnia szczególnie udany był początek roku, kiedy to po styczniowym zwycięstwie, w lutym był drugi. Z kolei mały Volkswagen dużo bardziej udane miał zakończenie roku. Przyznany mu tytuł Car of the Lear 2010 spowodował niemal natychmiast wzrost zainteresowania i w efekcie łącznie czterokrotną pozycję na „pudle”.

Kolejne w klasyfikacji modele – Opel Insignia, Volkswagen Passat oraz Mitsubishi Lancer – po jednym razie znalazły się w pierwszej trójce miesięcznych rankingów, zaś ostatniej Fabii sztuka ta nie udała się ani razu. Z kolei dwa modele – Ford Fiesta i Fiat Bravo – zdołały wspiąć się na trzecie miejsce (Bravo nawet dwukrotnie), jednak okazało się to za mało, by na koniec roku cieszyć się ze swojej obecności w czołowej dziesiątce zestawienia.

TABELA 2 – TOP TEN mojeauto.pl – najczęściej oglądane marki w 2009 r.

Miejsce

Marka

Punkty*

1

Volkswagen

700652

2

Opel

512556

3

Toyota

511272

4

Skoda

459006

5

Fiat

453505

6

Ford

435644

7

Renault

357237

8

Honda

334560

9

Audi

320057

10

Kia

313579

* liczba punktów przyznana na podstawie analiz oglądalności stron poszczególnych wersji samochodów w serwisie Auta Nowe

Kiedy w ubiegłym roku Volkswagen w końcu zdetronizował po trzech latach Toyotę z pozycji najbardziej popularnej marki, wydawało się, że od tego czasu rywalizacja w tej kategorii będzie dużo bardziej zawzięta. Nic bardziej mylnego. 2009 rok był pod tym względem zdecydowanie rokiem Volkswagena. Jeszcze styczeń niczego takiego nie zapowiadał, w pierwszym miesiącu zeszłego roku najbardziej popularna była Toyota. Ale od tego momentu, w każdym miesiącu zwyciężał już Volkswagen. I to w większości bezapelacyjnie.

Toyota w ostatecznym rozrachunku okazała się gorsza nie tylko od Volkswagena, ale także od Opla. Choć tu akurat tylko o przysłowiowy włos. Japońska marka po dobrym początku roku (pierwsze miejsce i dwukrotnie drugie lokaty), później już tylko dwukrotnie znalazła się w pierwszej trójce miesięcznych rankingów. Opel pod tym względem był bardziej regularny, no i miał dużo lepszy finisz. W sumie trzy razy ta niemiecka marka zajmowała drugą pozycję i aż pięciokrotnie trzecie miejsce. O zwycięstwie w tej bezpośredniej rywalizacji przesądziły także dwa modele Opla w czołowej dziesiątce, podczas gdy Toyota miała tylko jednego swojego przedstawiciela w tym gronie. Dwa modele, poza Octavią także Fabia, nie pomogły Skodzie zdobyć choćby najniższego miejsca na podium, choć pięć razy taka sztuka udała się z rankingach miesięcznych. Z kolei piąty Fiat nie miał w 2009 roku ani jednego swojego modelu w pierwszej dziesiątce rankingu Top Ten, jednak od kwietnia do lipca ta włoska marka plasowała się w czołowej trójce.

Poza wymienioną pierwszą piątką najbardziej popularnych marek, jeszcze tylko Fordowi (dwukrotnie) udało się zdobyć podium w zestawieniach miesięcznych, co świadczy dobitnie, że gusta polskich Internautów są dość stałe.

W porównaniu do 2008 roku w rankingu marek za 2009 roku zaszły jeszcze dwie istotne zmiany. Miejsce Citroena zajęła Kia, zaś jedyną marką z segmentu Premium był Audi, wyprzedzając w tej swoistej podkategorii Mercedesa.

TABELA 3 – TOP TEN mojeauto.pl – najczęściej oglądane auta użytkowe w 2009 r.

Miejsce

Model

Punkty*

1

Mercedes Sprinter

41954

2

Volkswagen Transporter

41263

3

Skoda Fabia

36197

4

Kia cee’d

29452

5

Skoda Octavia

27833

6

Fiat Ducato

26404

7

Ford Transit

25253

8

Volkswagen Crafter

22587

9

Iveco Daily

20038

10

Mercedes Vito

19896

* liczba punktów przyznana na podstawie analiz oglądalności stron poszczególnych wersji samochodów w serwisie Auta Nowe

Na kształt ostatniej z kategorii Internetowego Samochodu Roku – pojazdy użytkowe – spory, jeśli nie decydujący wpływ mają nasi rządzący, który dość często zmieniają przepisy odnośnie wykorzystywanych w działalności gospodarczej pojazdów (możliwość odliczania 100% podatku VAT). Duży wpływ, choć w ostatecznym kształcie rankingu jak się okazało jeszcze nie decydujący, miała jednak decyzja z końcówki 2008 roku, kiedy to Europejski Trybunał Sprawiedliwości zakwestionował polskie przepisy odnośnie ograniczeń w odliczaniu podatku VAT od samochodów wykorzystywanych w działalności gospodarczej. Decyzja ta wywołała sporo zamieszania na gruncie polskiego prawa, w efekcie czego do życia ponownie powróciły auta z kratką, wyrastając niczym grzyby po deszczu. Do końca 2009 roku wszyscy chyba obecni na polskim rynku producenci mieli w swojej ofercie osobowe auta z homologacją ciężarową

Ten ponowny boom na modele z oddzieloną kratką przestrzenią bagażową dość szybko stał się widoczny także i w rankingach Top Ten mojeauto.pl. Jednak dopiero w październiku pierwsze miejsce na podium w miesięcznym zestawieniu zajęło tego typu auto. Sztuka ta udało się Kii cee’d, a w ostatnich dwóch miesiącach roku Skodzie Octavii. We wcześniejszych miesiącach auta typowo dostawcze (jednak głównie z segmentu MCV) broniły się dzielnie. Trzy razy na pierwszym miejscu uplasował się Mercedes Sprinter, cztery Volkswagen Transporter i raz Ford Transit. Modele te wraz ze wspomnianą dwójką „osobówek” z kratką najczęściej pojawiały się także na pozostałych miejscach na podium.

Ostatecznie jednak w końcowej klasyfikacji najbardziej popularnych aut użytkowych zwycięzcą okazał się Mercedes Sprinter, triumfując już po raz piąty w historii tego rankingu (raz tylko musiał uznać wyższość Nissana Navary). Jednak przewaga dostawczego Mercedesa nad najbardziej popularnym dostawczakiem Volkswagena – Transporterem była wręcz minimalna.

Łącznie pojazdy typowo dostawcze miały w pierwszej dziesiątce rankingu siedmiu swoich przedstawicieli, podczas gdy auta, które stały się pojazdami dostawczymi po zainstalowaniu dodatkowej kratki trzech. Jednak dość wysokie pozycje (od trzeciej do piątej) oraz wciąż spore zainteresowanie tą grupą aut mogą być zapowiedzią, że w 2010 roku nie tylko więcej tego typu modeli ujrzymy w czołówce, ale zajmą one tam wyższe lokaty. No, chyba że ponownie nastąpi zmiana przepisów w tym obszarze.

Źródło: MojeAuto.pl

motoryzacja 2010-04-20
Redakcja PRNews.pl
Tagi: motoryzacja

Sprawdź także:

a 0 Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku
05.12.2025 (04:16) – informacja prasowa

Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku

Alior Bank wprowadza dwie nowe promocje ubezpieczeniowe w ramach współpracy z LINK4. Akcje potrwają do 31 grudnia …

a 0 XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności
05.12.2025 (04:14) – informacja prasowa

XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności

Bank BNP Paribas rusza z piętnastą edycją Programu Grantów Lokalnych – inicjatywy, która od 2011 roku wspiera …

a 0 Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego
05.12.2025 (04:09) – informacja prasowa

Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego

Revolut udostępnił w krajach EOG i Wielkiej Brytanii (również w Polsce) nową funkcję bezpieczeństwa: “Tryb …

a 0 ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice
05.12.2025 (04:07) – informacja prasowa

ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice

Fundacja ING Dzieciom wspólnie z ING Bankiem Śląskim zapraszają dzieci, młodzież i dorosłych do Katowic, na kolejne …

a 0 Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo
05.12.2025 (04:06) – informacja prasowa

Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo

Hitachi Europe Ltd. i ITCARD S.A. zawarły strategiczne partnerstwo w celu przyspieszenia innowacji i transformacji …

a 0 ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata
05.12.2025 (04:02) – informacja prasowa

ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata

Grupa ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego podpisały umowę o kontynuacji strategicznego partnerstwa na lata …

PRNews.pl

Zobacz również

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Nowy Apple Watch SE 3 to gadżet,…

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

Niespełna trzy miesiące po starcie cyfrowej hipoteki…

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Rynek rachunków oszczędnościowo-rozliczeniowych w złotych po III…

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Z zebranych danych bankowych wynika, że po…

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Liczba klientów „mobile only”, czyli osób, które…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

Avo Men:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

Avo Men:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

avatar komentującego

Bart Ikswe:

No profesjonalna i rzetelna opinia...przedrukowana od Związku Banków Polskich 🤯 na dole artykułu …

pt., 12 wrz 2025 (06:07) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców