Klienci indywidualni Banku Millennium mogą zamówić kartę kredytową w aplikacji mobilnej banku. Usługa jest dostępna dla osób z przygotowaną przez bank ofertą limitu karty kredytowej. Bank wprowadził też możliwość stokenizowania karty, czyli stworzenia jej wirtualnego odpowiednika, przed fizycznym dostarczeniem karty do klienta. Pozwala to płacić zbliżeniowo nową kartą przy użyciu telefonu, bez czekania na kartę plastikową.
Dotychczas klienci indywidualni Banku Millennium mogli w aplikacji mobilnej skorzystać z pożyczki gotówkowej, limitu w koncie, podwyższenia limitu w koncie i podwyższenia limitu posiadanej karty kredytowej. Teraz mają również możliwość zamówienia w aplikacji karty kredytowej z maksymalnym limitem kredytowym proponowanym przez bank. Klienci mogą wybierać spośród większości kart kredytowych z oferty banku dla klientów indywidualnych.
– Czas to współcześnie niemal dobro luksusowe, dlatego szybkość, obok wygody, to jeden z priorytetów projektowanych przez nas rozwiązań. Teraz nasi klienci mogą nie tylko zamówić kartę kredytową w kilka chwil z dowolnego miejsca i w dogodnym dla siebie momencie, ale mogą jej też używać bez potrzeby czekania na dostarczenie karty pocztą. Dzięki utworzeniu wirtualnego odpowiednika karty w naszej aplikacji, można płacić nią zbliżeniowo telefonem niemal natychmiast po jej zamówieniu – mówi Ricardo Campos, Dyrektor Departamentu Bankowości Elektronicznej w Banku Millennium.
Podczas składania wniosku o kartę kredytową klient sam określa jej parametry – limit kredytowy (do wysokości maksymalnego limitu proponowanego przez bank), poziom deklarowanej spłaty oraz dzień spłaty karty. Klient może też wybrać, czy chce korzystać z oferowanych do karty, odpłatnych pakietów assistance (na przykład dla karty Impresja). Po określeniu wybranych przez siebie parametrów produktu, klient akceptuje zakup karty hasłem mobilnym.
Zobacz też: Najwięksi wydawcy mobilnych kart zbliżeniowych kart HCE
Po dokonaniu zakupu aplikacja natychmiast sprawdzi, czy telefon, z którego korzysta klient, umożliwia stokenizowanie karty oraz płatności zbliżeniowe i, jeżeli będzie to możliwe, zaproponuje taką usługę. Do czasu aktywacji plastiku karta będzie widoczna w serwisie internetowym Millenet oraz w aplikacji mobilnej jako karta dostępna wyłącznie do płatności zbliżeniowych telefonem. Klient może jednak swobodnie zarządzać kartą – dostępne są dla niego wszystkie funkcje aplikacji takie jak zastrzeganie karty, zmiana kodu PIN, spłata karty itp. Tokenizacja karty nie jest jednak równoznaczna z aktywacją karty plastikowej, dlatego po otrzymaniu plastiku klient powinien go standardowo aktywować. Usługa płatności zbliżeniowych dostępna jest dla telefonów z systemem operacyjnym Android 4.4 oraz wyższych.
Źródło: Bank Millennium