W te wakacje do ekipy Open Life TU Życie S.A dołączył wirtualny pracownik. OLAF pracuje w oparciu o licencjonowaną technologię marki Blue Prism – pioniera i lidera światowego rynku RPA. Pierwszy zautomatyzowany proces już działa po wdrożeniu w Departamencie Finansów i Księgowości; kolejne zostaną uruchomione wkrótce.
Automatyzacja procesów biznesowych z wykorzystaniem narzędzi RPA (Robotic Process Automation) wprowadza do organizacji wirtualnego asystenta, który pozwala na zwiększenie efektywności wykonywanych zadań, a zarazem odciąża pracowników.
– Dziennie OLAF pobiera i zapisuje od 100 do 300 wyciągów bankowych, a następnie księguje operacje, które się na nich znalazły. Efekty pracy, którą rozpoczyna o 6:30 rano, są widoczne już po około 30 minutach. Robot przejmuje najbardziej żmudne, powtarzalne obowiązki od pracowników Departamentu, którzy teraz mogą skupić się na bardziej wymagających i rozwijających zadaniach – mówi Agnieszka Gajewska, Dyrektor Departamentu Finansowo-Księgowego w Open Life.
Jeden robot Blue Prism może realizować wiele procesów dotyczących różnych obszarów działalności firmy. Po skutecznym wdrożeniu pilotażowym Open Life pracuje nad kolejnymi w innych departamentach. Procesy będą wykonywane sekwencyjnie, w oparciu o harmonogram pracy trwającej 7 dni w tygodniu, 24 godziny na dobę.
Blue Prism jest liderem na rynku rozwiązań RPA. Za wdrożenie oprogramowania odpowiedzialna jest firma Digit.on.
Open Life