Potencjał dostrzegli Szwedzi i Australijczycy, ale przede wszystkim Francuzi – to z tego kraju pochodzi większość z 30 firm, które wchodzą do Polski, czytamy w „Dzienniku Gazecie Prawnej”.
„Francuzi chcą podbić polski rynek dzięki swojemu wzornictwu oraz wysokiej jakości produktów. I mają szanse osiągnąć cel. O ile Polska jest zaliczana do liderów eksportu i produkcji mebli na świecie, gdzie w rankingach zajmuje odpowiednio 4 i 10 miejsce, o tyle we wzornictwie i stylistyce wciąż pozostajemy w tyle„, zauważa dziennik.
„– Wśród nich są sieci Cuisne Plus czy Schmidt specjalizujące się w sprzedaży wyposażenia do kuchni i łazienek oraz Genevieve Lechu i Guy Degrenne, oferujące elementy dekoracji stołów. Jest też La Foir’Fouille, sieć sklepów z artykułami urządzania wnętrz – mówi Adam Wroczyński z Akademii Rozwoju Systemów Sieciowych.”
Opublikowane niedawno przez Ogólnopolską Izbę Gospodarczą Producentów Mebli dane pokazują, że Polska faktycznie jest istotnym graczem w branży meblarskiej. Wartość produkcji sprzedanej w ubiegłym roku na eksport przekracza 5 mld euro. Większościowym odbiorcą polskich wyrobów są kraje Unii Europejskiej.
Więcej na ten temat w dzisiejszej „Dzienniku Gazecie Prawnej”, w artykule Patrycji Otto pt. „”.