W październiku na pierwszym miejscu wśród marek o największych wydatkach reklamowych w branży finansowej znalazł się Santander Bank Polska – wynika z raportu Instytutu Monitorowanie Mediów. Na kontynuację kampanii rebrandingowej przeznaczył ponad 16 mln zł.
To kolejny miesiąc z rzędu, kiedy Santander Bank Polska zajmuje pozycję lidera pod względem wydatków na reklamę. We wrześniu bank wydał na reklamę związaną z rebrandingiem 29 mln zł. W październiku na ten cel przeznaczono 16 mln zł. Na kolejnych miejscach znalazły się PKO BP (11 mln zł), PZU (8 mln zł), BGŻ BNP Paribas (8 mln zł) oraz Provident (7 mln zł).
W październiku branża finansowa wciąż w największym stopniu inwestowała w reklamy bankowości (66 proc. wszystkich kategorii produktowych), usług finansowych, ubezpieczeń oraz kart płatniczych.
Jak wynika z danych IMM, największe kwoty w przeanalizowanych branżach nadal inwestowane są w reklamy telewizyjne (średnio 40 proc.). Najmniejsze budżety przeznaczane są na promocję w prasie.
Marka Santander Bank Polska oficjalnie zastąpiła markę Banku Zachodniego WBK 7 września 2018 r. Przygotowania do rebrandingu ruszyły jednak już w wakacje, kiedy to zaczęto wymieniać szyldy nad placówkami. W dniu odnotowania zmian w KRS została także przeniesiony adres centrali banku z Wrocławia do Warszawy.
Koszty rebrandingu podane przez IMM obejmują wyłącznie reklamę. Prezes Santander Banku Polska Michał Gajewski podczas jednego ze spotkań z dziennikarzami oszacował całkowity koszt zmiany marki na około 60-70 mln zł.
WB/IMM