PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plWiadomościUbezpieczeniaAllianz uprościł język ubezpieczeniowy

Allianz uprościł język ubezpieczeniowy

Ubezpieczenia 13.11.2018 (14:59) artykuł nadesłany
Ubezpieczenia

25 tys. przepisanych słów, 1900 godzin analiz dokumentów i szablonów, 500 godzin warsztatów, 120 godzin projektowania – tak wyglądał projekt Outbound Correspondence w Allianz Polska. Jego celem była zmiana podejścia do komunikacji z klientami.

Dziś w komunikacji z klientem liczy się prostota. Klient chce rozumieć, co czyta, i w jakiej sprawie firma się z nim komunikuje. Według Grupy Temkin – światowego eksperta w dziedzinie customer expirience – rok 2018 jest rokiem człowieka (ang. The Year of Humanity). Oznacza to zmianę podejścia i szczególną koncentrację na kliencie i jego doświadczeniach z firmą. Eksperci wskazują, że niezależnie od rodzaju prowadzonej działalności, firmy powinny skoncentrować się na kliencie i umacnianiu relacji z nim w każdym możliwym wymiarze. Bo to właśnie na niej opiera się budowanie wizerunku, który jest sumą doświadczeń klienta z daną marką.

nahrc2001, YAY Foto

Wiedza Polaków na temat ubezpieczeń nadal jest dosyć niska w porównaniu z krajami Europy Zachodniej. To dlatego klienci często decydują się tylko na ubezpieczenia obowiązkowe (np. OC samochodu) lub takie, których wymagają inne instytucje (np. ubezpieczenie kredytu hipotecznego). Klienci nie mają siły wczytywać się w opisy produktów ubezpieczeniowych. Dlatego ich nie znają i nie potrzebują. Boją się zdecydować na to, co skomplikowana i wymaga wielu formalności. – Dlatego właśnie na ubezpieczycielach spoczywa ogromna odpowiedzialność, aby z jednej strony edukować swoich klientów na temat produktów ubezpieczeniowych, ale też tak o nich mówić, aby nie przerażać. Potrzebna jest komunikacja, którą klienci będą rozumieć. Taka, która mówi o usługach czy produktach w sposób przejrzysty i szczery. Jest to szczególnie ważne w sytuacjach, w których klient oczekuje pomocy od ubezpieczyciela – mówi Beata Milcuszek, kierownik projektu outbound correspondence Allianz Polska.

W 2017 roku Allianz przyjął te założenia i rozpoczął projekt Outbound Correspondecne. Jego celem była zmiana sposobu komunikacji z klientem – uproszczenie języka ubezpieczeniowego i nadanie korespondencji nowego, przyjaznego i funkcjonalnego wyglądu. Nad stroną językową projektu czuwał ekspert w dziedzinie upraszczania tekstów, językoznawca – dr Tomasz Piekot. – W ramach projektu Outbound Correspondence przeanalizowaliśmy pisma, które wysyłamy do naszych klientów. W pierwszym etapie skupiliśmy się na ubezpieczeniach komunikacyjnych. Zwracaliśmy uwagę nie tylko na język, jakim posługujemy się w tych dokumentach, ale także na formę korespondencji i doświadczenie klienta. Zależało nam na tym, aby klient od razu po zobaczeniu listu, wiedział w jakiej sprawie się z nim kontaktujemy i co powinien zrobić, aby rozwiązać sprawę. Nazwaliśmy to zasadą „Patrzę i wiem” – dodaje Katarzyna Tereszkiewicz, kierownik projektów marketingowych, odpowiedzialna za projektowanie doświadczeń użytkowników w Allianz Polska.

Korespondencja z klientami powinna być możliwie jak najprostsza i jednocześnie przystępna wizualnie. Przystępniejsze są te dokumenty, które są podzielone na bloki tematyczne, zawierają elementy myślenia wizualnego (np. schematy). – Firmy powinny pamiętać, że żyjemy w czasach niedoczasu. Klienci w biegu najpierw przeglądają pisma, by dowiedzieć się, o co chodzi. Dlatego trzeba pisać bezpośrednio – bez literackiego zadęcia i urzędowej bezosobowości. Trzeba jasno formułować myśli i porządkować informacje wizualnie – mówi dr Tomasz Piekot.

Allianz Polska w ramach projektu zaprosił też do współpracy swoich klientów. W trakcie warsztatów dzielili się oni swoimi opiniami dotyczącymi szablonów pism. Te uwagi uwzględniono w nowych wersjach dokumentów.

Od maja klienci Allianz, w sprawach ubezpieczeń komunikacyjnych, otrzymują już nowe listy i polisy. Kolejnym etapem projektu Outobound Correspondence będzie zmiana pism dla ubezpieczeń życiowych.

Źródło: Allianz

2018-11-13
Redakcja PRNews.pl

Sprawdź także:

a 0 Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku
05.12.2025 (04:16) – informacja prasowa

Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku

Alior Bank wprowadza dwie nowe promocje ubezpieczeniowe w ramach współpracy z LINK4. Akcje potrwają do 31 grudnia …

a 0 XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności
05.12.2025 (04:14) – informacja prasowa

XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności

Bank BNP Paribas rusza z piętnastą edycją Programu Grantów Lokalnych – inicjatywy, która od 2011 roku wspiera …

a 0 Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego
05.12.2025 (04:09) – informacja prasowa

Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego

Revolut udostępnił w krajach EOG i Wielkiej Brytanii (również w Polsce) nową funkcję bezpieczeństwa: “Tryb …

a 0 ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice
05.12.2025 (04:07) – informacja prasowa

ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice

Fundacja ING Dzieciom wspólnie z ING Bankiem Śląskim zapraszają dzieci, młodzież i dorosłych do Katowic, na kolejne …

a 0 Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo
05.12.2025 (04:06) – informacja prasowa

Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo

Hitachi Europe Ltd. i ITCARD S.A. zawarły strategiczne partnerstwo w celu przyspieszenia innowacji i transformacji …

a 0 ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata
05.12.2025 (04:02) – informacja prasowa

ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata

Grupa ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego podpisały umowę o kontynuacji strategicznego partnerstwa na lata …

PRNews.pl

Zobacz również

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Nowy Apple Watch SE 3 to gadżet,…

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

Niespełna trzy miesiące po starcie cyfrowej hipoteki…

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Rynek rachunków oszczędnościowo-rozliczeniowych w złotych po III…

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Z zebranych danych bankowych wynika, że po…

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Liczba klientów „mobile only”, czyli osób, które…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

Avo Men:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

Avo Men:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

avatar komentującego

Bart Ikswe:

No profesjonalna i rzetelna opinia...przedrukowana od Związku Banków Polskich 🤯 na dole artykułu …

pt., 12 wrz 2025 (06:07) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców