Inbank we współpracy z Benefią umożliwia klientom zakup polisy komunikacyjnej Compensa Towarzystwo Ubezpieczeń S.A. Vienna Insurance Group w formie miesięcznych rat z poziomu aplikacji mobilnej.
Od teraz kilka kliknięć wystarczy, by w mniej niż minutę kupić ubezpieczenie OC i AC na raty. Inbank dostosował proces kredytowy do wymogów aplikacji Benefia24, dzięki czemu jej użytkownicy mogą sfinansować składkę ubezpieczeniową w formie rat podobnych do miesięcznego abonamentu. Płatność za polisę, nawet do 6 000 złotych, jest rozkładana na 12 równych rat. Klienci nie muszą przy tym oddzielnie kontaktować się z bankiem, wypełniać osobnych wniosków czy oczekiwać na decyzję – ta ostatnia wydawana jest przez Inbank w ciągu kilku sekund. Rozwiązanie od strony technologicznej wspiera fintech – hiPRO, który dostarcza zunifikowane narzędzie łączące w sposób niezauważalny dla klienta procesy bankowe i płatnicze w czasie rzeczywistym.
Klient dane do polisy podaje poprzez zeskanowanie w aplikacji Benefia24 kodu AZTEC z dowodu rejestracyjnego samochodu. Rozwiązanie od razu prezentuje kilka indywidualnych wariantów ubezpieczenia, od podstawowych po rozszerzone. Przy każdym z nich podawany jest koszt polisy przy płatności w 12 miesięcznych ratach. Klient wybiera dogodny dla siebie wariant ubezpieczenia
i w kolejnym kroku uzupełnia wniosek ratalny, który ogranicza się wyłącznie do 3 pól. Po uzupełnieniu wniosku, klient w kilka sekund otrzymuje decyzję banku i może sfinalizować zakup polisy na raty. Aktywacja ochrony ubezpieczeniowej następuje wraz z podpisaniem przez klienta w aplikacji mobilnej umowy ratalnej kodem SMS.
Credit Agricole umożliwił logowanie do aplikacji za pomocą odcisku palca
Taka możliwość to nowość na polskim rynku – bo choć niektóre towarzystwa i banki oferują od niedawna podobne formy finansowania składki ubezpieczeniowej, to jednak opcja ta dotyczyła do tej pory kanału agencyjnego lub direct.
Mobilne kanały sprzedaży zyskują coraz większą popularność nad Wisłą. Z najnowszego raportu PwC „Polacy na zakupach” wynika, że aż 17 proc. z nas dokonuje zakupów przez smartfon przynajmniej raz w tygodniu, w tym 7 proc. robi to codziennie. Tylko w ciągu roku grupa kupujących przez telefon wzrosła aż o 8 punktów procentowych. Zwiększa się także liczba konsumentów korzystających z płatności mobilnych – już teraz niemal 40 proc. respondentów z Polski chętnie opłaca zakupy w tej formie. W kolejnych latach trend powinien się nasilać, tym bardziej, jeśli weźmiemy pod uwagę liczbę użytkowników bankowych aplikacji mobilnych, których jest już ponad 7,2 mln.
Źródło: Inbank