Kradzież samochodu to cała lawina problemów. W ich rozwiązaniu pomoże LINK4. W dostępnym od nowego roku produkcie „Pomoc po kradzieży” ubezpieczyciel pokryje wszelkie koszty wymuszone przez przykre zdarzenie do kwoty 2 tys. zł.
Stres, utrudnienia w podróży i nieprzewidziane koszty wynikające z utraty samochodu – tak najczęściej wyglądają pierwsze dni po kradzieży pojazdu. Potem dochodzą jeszcze koszty rejestracji nowego pojazdu i inne nieprzewidziane wydatki. Z takimi sytuacjami mierzy się w Polsce prawie 900 kierowców każdego miesiąca. Według policyjnych statystyk tylko w 2017 roku policja zakończyła prawie 10,3 tys. postępowań, których przedmiotem była kradzież pojazdu.
W odpowiedzi na te problemy powstał produkt „Pomoc po kradzieży”, z którego mogą skorzystać kierowcy posiadający polisę OC lub ubezpieczenie pakietowe ( OC i AC) w LINK4.
– Wyobraźmy sobie, że nasz samochód nagle znika. Po chwili zdamy sobie sprawę, że zostawiliśmy w nim parę okularów do prowadzenia auta, płyty cd i inne przedmioty, które mogą stanowić dla nas dużą wartość. Nie mówiąc już o kosztach związanych z przemieszczaniem się w kolejnych godzinach czy dniach – tłumaczy Agnieszka Wrońska, Prezes Zarządu LINK4. – I w takich sytuacjach ma zadziałać nasz produkt, poprzez który chcemy zminimalizować skutki kradzieży auta i zadbać o komfort klientów – dodaje.
W produkcie „Pomoc po kradzieży” LINK4 wypłaci świadczenie do 2 tys. zł, które klient będzie mógł przeznaczyć na różne wydatki związane z utratą auta, np.: zakup rzeczy, które znajdowały się w skradzionym pojeździe, ale nie są objęte ubezpieczeniem AC, wynajęcie samochodu zastępczego, przejazdy taksówkami czy rejestrację kolejnego pojazdu. Dodatkowo, ubezpieczeni będą mogli skorzystać ze specjalnej infolinii, czynnej 7 dni w tygodniu 24 godziny na dobę.
– Nasi konsultanci w tej stresującej sytuacji zaopiekują się klientem i udzielą mu wszelkich informacji dotyczących formalności, jakich musi dokonać po kradzieży pojazdu, a także przekażą dane kontaktowe firm wynajmujących pojazdy, korporacji taksówkowych czy informacje o transporcie publicznym – informuje Agata Ambroziak-Rogulska, Dyrektor Departamentu Produktu w LINK4.
Co ważne, wypłata świadczenia w ramach produktu nie jest uzależniona od wypłaty odszkodowania z tytułu innych umów ubezpieczenia zawartych z LINK4, bo nie jest tożsama z akceptacją roszczeń wynikających z innych umów obejmujących swym zakresem kradzież pojazdu. Dlatego w interesie ubezpieczonego jest jak najszybsze zawiadomienie firmy o utracie auta. Szybki kontakt po kradzieży usprawni proces likwidacji i pozwoli klientowi szybciej otrzymać świadczenie.
Pomoc po kradzieży to kolejny dodatek od polis komunikacyjnych, który LINK4 proponuje swoim klientom od nowego roku. W styczniu firma uruchomiła usługę alertów pogodowych dla klientów posiadających polisy AutoCasco i SmartCasco. Więcej o tej usłudze: Alerty pogodowe od LINK4 teraz także dla kierowców.
Źródło: Link4